Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vooruitgang van je preps


Scavenger

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

Allereerst; Wat is een BOB?

 

Verder ben ik me aan het oriënteren op een voorraad voor 3 maanden voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Kan ik volstaan met een voor elke dag een blik groente, blikjes tonijn, blikjes noten, etc? Als ik de houdbaarheidsdatums bekijk in de supermarkt dan looptdit vaak niet langer dan één jaar. Hebben jullie concrete voorbeeldlijsten met wat, waar te koop en hoeveel het kost voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ook veel geleerd hier, thanks all

 

Ik heb wat eerste prio dingetjes aangeschaft en geregeld. Hoog op het verlanglijstje staan nog een waterfilter, meer voedselvoorraad, een tonnetje (waterkluisje), de BOB inrichten, iets om aan te verwarmen regelen. Ik heb nu zelfs in mijn handtas een multifunctioneel zakmes, vuurmaker en wat klein spul.

Als BOL zie ik niet het bos eigenlijk, zit niet iedereen daar dan al? Is een tentje in het bos niet lastiger te bewaken dan een kamer in een huis?

 

Zou je trouwens niet van meerdere warmhouddekens een tentje kunnen maken?

Heb ooit een programma gezien waarbij een vuurtje werd gestookt tegenover een reflecterende warmhouddeken die schuin was opgehangen onder wat dennetakken, het werd lekker warm.

Dit kan ook: http://nl.scoutwiki.org/Frietbuil (stuk landbouwplastic van 3x3 opvouwen in de BOB).

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag mijn eerste spullen gekocht.

Ik heb nu voor 2 weken eten, ik moet nog water aanschaffen.

Ook heb ik een firesteel en een mes besteld op internet! Het begin is er!

 

Ik zou dan eerder beginnen met flessen water en een regenton, en dan verdergaan met lucifers/brickets en zakken rijst/bonen en dan pas van die bijkomstige maar zeer handige prepspulletjes zoals een firesteel en waterfilter (je kan water ook immers koken). ik zou ook sneller naar mijn bricket grijpen dan naar een van mijn firesteels om eerlijk te zijn. Ga zeker ook even in de action kijken voor een knijpkat, firesteel (2euro), messenslijper, lampjes, gasstel (12 euro), gasflesjes,...

 

Het kan natuurlijk zijn dat jou prioriteiten totaal anders liggen omdat jij een ander mogelijk toekomstscenario voorziet als mij. Ik ben namelijk niet van plan om in de natuur te gaan overleven, maar om lekker thuis te blijven als er iets is (ookal weet ik proefondervriendelijk dat ik het al zeker twee weken kan met een hangmat, slaapzak, 1kg rijst, kruiden, leeg conservenblik, 8 connibear vallen (i know it's illegal),mes, zaagje, firesteel, kleren en mijn beste kameraad). dus een bob is voor mij niet aan de orde.

 

groetjes

 

dristal

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij mij gaat het langzaam ( mijn man ziet de toegevoegde waarde nog steeds niet echt, dus veel moet sneaky ) maar gestaag, maar ik ben dan ook echt "from scratch"begonnen......

voordat ik op deze site kwam hadden we het waarschijnlijk nog geen dag gered....zie hieronder

 

op de site van ...stond heel optimistisch dat je de meeste zaken al wel in huis had en alleen even bij elkaar moest zoeken , NOT !

nu hebben mijn man en ik nog nooit van ons leven gekampeerd ( dus geen tent,matje, slaapzak oid) geen bug-out dus voor ons

we zijn beide fulltime vegetarier ( dus geen bbq want hoewel je ook groentespiesjes en maiskolven kunt bbq-en is dat toch niet het zelfde)

we hebben beide 2 linkerhanden, dus bellen we meestal een klusjesman dus geen gereedschap in huis....

we wonen in een nieuwbouwhuis in het centrum van het dorp, dus geen grote tuin, geen kelder, geen houtkachel, we koken op inductie, dat maakt je kwetsbaar

 

bovenstaande was ongeveer een maand geleden...

 

met de huidige spullen geef ik ons ongeveer 2 weken, dat is nog steeds niet veel vanuit prepper oogpunt gezien maar procentueel gezien al een grote stijging tov 1 dag.

we hebben nu :

 

30 x 0,5 liter spa blauw

5 liter kraanwater in sigg flessen ( en daarnaast veel sapjes ed in voorraad )

2 x lifestraw

 

2 weken houdbaar voedsel naast de gewone keukenkast inhoud

 

een coole bbq waarop je ook kunt wokken, pizza's of pannekoek kunt bakken en daarnaast een esbrit dingetje met pannetjes

 

zaklampen zowel knijpkat, als opdraai als batterij

 

opwindradio's

 

heel veel kaarsen/waxinelichtjes, waterlucifers en aanstekers

 

2 olielampen + paar flessen lampolie

 

foliedekens

 

3 x ehbo doos + aanvullende spullen ( denk aan pijnstillers, norit ed)

 

heel veel verzorgingsproducten

 

kiemgroente kweeksetjes+ veel zaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allen,

 

Allereerst; Wat is een BOB?

 

Verder ben ik me aan het oriënteren op een voorraad voor 3 maanden voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Kan ik volstaan met een voor elke dag een blik groente, blikjes tonijn, blikjes noten, etc? Als ik de houdbaarheidsdatums bekijk in de supermarkt dan looptdit vaak niet langer dan één jaar. Hebben jullie concrete voorbeeldlijsten met wat, waar te koop en hoeveel het kost voor mij?

 

Hier een handig draadje dat je kan downloaden van comunicator.

http://preppers.nl/forum/threads/2185-Excel-Prepper-voorraad-beheer/page5?p=44375#post44375

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Hoi allen,

 

Allereerst; Wat is een BOB?

 

Verder ben ik me aan het oriënteren op een voorraad voor 3 maanden voor 2 volwassenen en 2 kinderen

Kan ik volstaan met een voor elke dag een blik groente, blikjes tonijn, blikjes noten, etc? Als ik de houdbaarheidsdatums bekijk in de supermarkt dan looptdit vaak niet langer dan één jaar. Hebben jullie concrete voorbeeldlijsten met wat, waar te koop en hoeveel het kost voor mij?

 

Beter laat dan nooit :D

Bij de supermarkten (aldi, c1000, jumbo) heb je heel veel producten in blik die lang houdbaar zijn; 2016/2017. Het gaat om groente in blik, vis in blik, appelmoes, soep e.d. Meeste van deze producten die ik koop, zijn onder of nabij een euro.

Daarnaast zijn de meeste producten veel langer houdbaar dan er op de verpakking staat. Ik las hier op het forum dat iemand een 8 jaar oude Mars op had gegeten, die nog prima smaakte, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben vorige maand een huis gekocht, dus ben niet echt actief wezen preppen en wegens geldgebrek hebben we een aanslag moeten plegen op de prepvoorraad.. maar die zal snel weer aangevuld worden.

Nu flink aan het nadenken over mijn eigen moestuin, eten inmaken en hoe en waar we onze voorraad gaan opslaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...