Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vaardigheden en gear die ook zonder SHTF handig zijn.


Vault 101

Aanbevolen berichten

Welke spullen en vaardigheden komen ook nu, zonder SHTF, goed van pas? Mijn budget is niet zo heel erg groot, dus het komt altijd goed uit als ik spullen en skills ook nu kan gebruiken.

 

Ik zal alvast aftrappen met een open deur, namelijk de vaardigheid EHBO. Bovendien heb ik een jaar geleden een goedkoop softshell jack van 50 euro gekocht wat me erg goed bevalt. Ik gebruik die jas in alle seizoenen en heb geen afzonderlijke winterjas meer nodig.

 

Jullie nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

EHBO is iid een goede.

Weten hoe je moet zagen met een handzaag, hakken met een bijl, slijpen met een slijpsteen, kortom gewone klusvaardigheden maar dan zonder de elektrische hulpmiddelen. Weten hoe je bomen moet snoeien en groentes en fruit moet kweken. Kennis over inmaken, wecken en conserveren. Breien en naaien, touwvlechten, houtsnijden, Allemaal dingen die voornamenlijk tijd en weinig geld kosten.

Zeker wanneer je een klein budget hebt kan het lonen om te leren dingen met je hand te doen. Je geeft dan en minder geld uit en hebt meer voldoening omdat je het zelf gedaan hebt.

 

Uiteraard niet alles dit jaar willen leren, maar ikzelf heb mij bijvoorbeeld voorgenomen me elk jaar een extra vaardigheid aan te leren. Dit jaar is dat fruitbomensnoeien.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...