Scrap Mechanic Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Waar ik momenteel woon heb ik een klein voorraadje water, een kleine 6.000 liter. In de kelder... Letterlijk. Hoe bruikbaar is dit water? Het is sowieso stilstaand water, dus het moet sowieso gefilterd worden en dergelijke, maar komen er nog extra complicaties bij kijken omdat het grond water is? (het fixen is geen optie door de omstandigheden) Quote
JJ&A Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Héé leuk dat je deze vraag stelt beste @Scrap Mechanic Als ik jouw was zou ik het water goed ruiken, even wat op je handen doen dat droog wrijven, en dan weer ruiken hoe fris het is. Is dat allemaal redelijk is het met lichte filtratie gebruik kunnen worden om de wc er mee door te spoelen, en zelfs misschien gebruiken voor de wasmachine. Dat zijn al twee besparende tips. Drinkwater moet ook lichaam opbouwende dingen in zitten, je kan het na kijken op de websites van de water bedrijven. Dus die zeg maar mineralen moeten er in zitten om geschikt te zijn als goede drinkwater, anders doe je het lichaam te kort, en we hebben het als mens al zo moeilijk om het lichaam gezond te houden. Misschien hebben deze overwegingen waarde om te bepalen wat je er mee gaat doen. Maar ook belangrijk hoe is het water daar gekomen, en kan de lek schade bewerkstellen. Leuk dat je dit aan ons voorlegt en we mee kunnen denken, ik ben benieuwd wat je hier aan hebt, en hoe het verder gaat. 1 Quote
Scrap Mechanic Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Het water staat er ivm een te hoog grondwater niveau, en tenzij ik mijn volledige kelder ga afkitten zal het door het beton naar binnen blijven komen heb ik begrepen Als het bruikbaar is voor simpele dingen als een wc, wassen en mogenlijk een moestuintje wat water te geven, dan hoeft enig schoon drinkwater daar al niet voor verspilt te worden 👌🏻 Als het zelfs drinkbaar te maken is dan zit ik op een vloeibare goudmijn, haha 1 Quote
Roel Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden In noodgevallen even door b.v. een black berkey filter en je kunt drinken. Maar hoe kom je in vredesnaam aan 6 kuub water in een kelder? 🤣 1 Quote
Scrap Mechanic Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Geplaatst: 1 uur geleden Goed sparen 😁😁😁 Nee, zoals ik net al reageerde, een te hoog grondwater niveau Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.