Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 9-9-2025 om 22:58, Madeliefje zei:

Broadheads zijn verboden in Nederland.

Dat is natuurlijk waar in de huidige omstandigheden. Maar als de SHTF is losgebroken zullen er weinig instanties meer zijn die dát gaan controleren.

• Leuk 1
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:
1 uur geleden, Roel zei:

Dat is natuurlijk waar in de huidige omstandigheden. Maar als de SHTF is losgebroken zullen er weinig instanties meer zijn die dát gaan controleren.

Je mag ze nu ook niet in huis hebben.

Zijn volledig verboden.

En bij een SHTF zijn de winkels dicht☺️

Geplaatst:

Ik weet dat broadheads in Nederland verboden zijn ik gaf alleen een reactie op Roel.

Ook met de huidige punten zijn pijlen dodelijk, broadheads richten meer schade aan.. maar laten we het niet hebben over illegale middelen ;-).. je hebt gelijk, ik had het inderdaad over 30 keer spannen van een kruisboog, waarom 30 keer, omdat we gemiddeld op een boogschiet avond (in de club) 10 rondes a 3 pijlen doen, dus 30 keer een pijl afschieten. In de tijd dat onze recurve schutters 3 pijlen schieten heb ik er 10 geschoten (met mijn ruiterboog of Longbow) dus na 3 rondes heb ik al 30 pijlen geschoten, en vaak die ik wel meerdere rondes op een avond, dus aa de 50 tot 100 pijlen op 1 avond kom ik wel.. klinkt wel als opschepperij maar dat is voor mij  toch echt de praktijk. daarom ben ik blij dat mijn bogen niet zo zwaar zijn (35 en 38 pond) en nee ik ben geen krachtsporter of bodybuilder, ik heb een normaal postuur ;-). 

• Leuk 1
Geplaatst:
8 uren geleden, Madeliefje zei:

Je mag ze nu ook niet in huis hebben.

Zijn volledig verboden.

Dat is wat ik bedoel. Je mag ze niet hebben, maar ik heb ze wel. 

En ik heb er ook al een aardig voorraadje van aangelegd zodat wanneer de winkels dicht zijn en misschien wel blijven, ik toch een beetje uit de voeten kan met mijn bogen.

En zo gauw de situatie uit de hand is gelopen is er geen elektra meer, geen gas, geen water, geen riool én... geen overheid die mij gaat beboeten omdat ik broadheads heb en gebruik. Ik ga graag uit van de worst-case scenario, beter teveel dan te weinig voorbereid.

Geplaatst:
8 uren geleden, Roel zei:

Dat is wat ik bedoel. Je mag ze niet hebben, maar ik heb ze wel. 

En ik heb er ook al een aardig voorraadje van aangelegd zodat wanneer de winkels dicht zijn en misschien wel blijven, ik toch een beetje uit de voeten kan met mijn bogen.

En zo gauw de situatie uit de hand is gelopen is er geen elektra meer, geen gas, geen water, geen riool én... geen overheid die mij gaat beboeten omdat ik broadheads heb en gebruik. Ik ga graag uit van de worst-case scenario, beter teveel dan te weinig voorbereid.

Dus dat.

Ik heb ook wel wat dingen die ik niet mag hebben, ligt allemaal veilig in een kluisje hier in huis. Tot ik ze wel nodig heb, en dan heb ik liever over kill dan under kill.

Geplaatst:

Je kunt broadheads gewoon online kopen in Nederland.  
En het verbod is er zeker , maar er bestaat ook zoiets als een gedoogbeleid.   

het is complex , ik snap dat wel. 
maar dus:  vraag niet hoe het kan. Maar profiteer ervan 😁

Nb met pijl en boog schieten is moeilijker dan met een kruisboog .  Zeker met een hoop stress en adrenaline in je lijf. 

• Leuk 1
Geplaatst:

Zoals met alles, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. 

The knowing is in the doing, zoals de Engelsen het zo treffend weten te zeggen. 😊

• Leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Roeltest zei:

Je kunt broadheads gewoon online kopen in Nederland.  
En het verbod is er zeker , maar er bestaat ook zoiets als een gedoogbeleid.   

het is complex , ik snap dat wel. 
maar dus:  vraag niet hoe het kan. Maar profiteer ervan 😁

Nb met pijl en boog schieten is moeilijker dan met een kruisboog .  Zeker met een hoop stress en adrenaline in je lijf. 

Wees voorzichtig met je voorraad.

Iedereen op dit forum heeft een kruisje achter zijn naam😏

• Leuk 2
Geplaatst:
10 uren geleden, Roel zei:

Dan weten ze ook hoe ze hier evt. worden ontvangen.

O dan zet ik mijn vrouw in, als ongure personen op verkeerde gedachten komen.🤣

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ik vind het opvallend dat Preppers zo op hun wapens gesteld zijn. Voor een deel snap ik dat. Als verdediging. Maar waar ik niet tegen kan is de stoere praat over hoe ze wel even andere mensen gaan beroven. Of dat andere mensen je voorraad komen roven als je niet oppast. Zo werkt het niet. Ook niet als SHTF.

De eerste paar dagen zullen wat rovers actief zijn. Maar de samenleving gaat zich daar héél snel tegen weren. Ook mensen die van zichzelf niet agressief zijn worden dat wel tegen dieven. En ze zijn daarin gezamenlijk. Ik wil niet zeggen dat van dieven handen worden afgehakt, maar het zou kunnen. Want je kan nog zo stoer zijn met je kruisboog op straat. Als je ergens iets steelt, zal dat onthouden worden. En ook jij moet ergens slapen... Nee, roven is echt veel gevaarlijker dan jullie denken.

Wat waarschijnlijk gebeurd is dat een soort beveiliging ontstaat. Een particuliere politiemacht zeg maar. Die gaan winkels en woongroepen beschermen tegen betaling. Daar ga jij je waarschijnlijk met je wapens bij aansluiten. En de afschrikwekkende werking van een groep van 10 potige mannen, zorgt ervoor dat het allemaal wel meevalt met die roofpartijen. 

Ook ga je niet een gezin beroven in hun huis. Ten eerste omdat je dan een moreel verderfelijk mens bent. Ten tweede omdat je in andermans huis de weg niet goed kent. Ten derde omdat niemand tegenover een vader wil staan die zijn kinderen beschermt. Ten vierde omdat als het uitkomt dat je dat gedaan hebt, je de hele buurt tegen je krijgt. 

Stop dus met stoere praat over hoe goed jouw wapens mensen kunnen doden. Je zal ook als SHFT niemand hoeven doden. En als je iemand dood, zal je daarvoor boeten. Dat is nooit niét zo geweest. Dat gold al bij stammen in de prehistorie, bij de Romeinen en sindsdien.

Dus je mag best lekker gevaarlijk spul kopen. Maar denk nou maar niet dat je het gaat gebruiken. In het beste geval word je beveiliger. Handelaren betalen bv 10% aan beveiliging en het meeste geweld is weg. Zo werkt afschrikking. En zo werkt de maatschappij.

Geplaatst:

Vader Jakob .   Slaap jij nog ??

allereerst er is hier niemand op het forum met stoere praat over mensen doden of overvallen.   Een ieder bedenkt enkel hoe men zichzelf mogelijk zou kunnen verdedigen.    Deze topic ging er ook over dat men zich in het algemeen, ineens aan het bewapen is en dat er opvallend veel lethale wapens verkocht worden op de Nederlandse markt. 

Ten tweede bij een gekke Shtf situatie gebeurt er juist helemaal niks in de eerste dagen.   Hooguit hamsteren.  De gehele gemeenschap kan wel een tijdje vooruit met datgene wat er in huis is of nog steeds valt te halen.    Kijk het kan best zijn dat de asociale of allochtone medemens een winkel leeg gaat halen omdat bv het alarm niet werkt . Maar dat is ons pakkie aan al helemaal niet . Bovendien zijn wij over het algemeen iets intelligenter om dan tv’s uit de winkel te roven als de stroom toch niet werkt 🤓En ook niemand hier voelt zich dan geroepen om zich daarmee te gaan bemoeien. 
Eigen haard is goud waard. 

Tot slot: het lijkt me heel onnozel om te denken. Dat wanneer er inderdaad al maanden schaarste is onder de bevolking.  En jij uitgebreid je groente tuin hebt aangelegd, dat niemand geneigd is om jou mee te helpen met oogsten .  Dat gebeurt namelijk al zo lang als dat de mensheid bestaat .  Volgens mij waren Adam en Eva de eersten die ongeoorloofd een appel plukten .    Kijk als jij genoeg hebt om te delen is dat allemaal prima .  Maar stel dat jouw eigen gezin honger lijdt . Denk ik toch dat jij ook wil voorkomen dat iemand anders die groenten / fruit / vee uit je tuin komt jatten.    Zoals je zelf al aangaf ; de gelegenheid maakt de dief. 

deze topic ging er ook over dat je dat moet spiegelen aan de huidige maatschappij.  Zoals benoemd maakte de gemiddelde prepper in Nederland zich jaren geleden daar weinig druk om. Maar aangezien de verkoop cijfers van die genoemde wapens de pan uit vliegen en het schrikbarende toename van het aanbod.   Is het toch heel aannemelijk , dat wij ons in gedachten daar  serieus mee bezig houden.    Zoals hier diverse keren op het forum is benoemd.  Als de tijd daar is, dat er in de winkels en landerijen niets meer te halen valt. Gaat men zich zeker op de particulieren richten.  Een hongerige man is een agressieve man. 

als je wat meer leest op dit forum kun je concluderen dat hier allemaal vredelievende mensen bevinden op het forum.  Je moet alleen met je klauwen van onze spullen afblijven!  En helaas leven we niet meer in die tijd dat je ze dan met de mattenklopper nog buiten kunt jagen. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...