Roel Geplaatst: gisteren om 21:03 Geplaatst: gisteren om 21:03 Op 9-9-2025 om 22:58, Madeliefje zei: Broadheads zijn verboden in Nederland. Dat is natuurlijk waar in de huidige omstandigheden. Maar als de SHTF is losgebroken zullen er weinig instanties meer zijn die dát gaan controleren. 1 Quote
Madeliefje Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden 1 uur geleden, Roel zei: Dat is natuurlijk waar in de huidige omstandigheden. Maar als de SHTF is losgebroken zullen er weinig instanties meer zijn die dát gaan controleren. Je mag ze nu ook niet in huis hebben. Zijn volledig verboden. En bij een SHTF zijn de winkels dicht☺️ Quote
Jandar Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Ik weet dat broadheads in Nederland verboden zijn ik gaf alleen een reactie op Roel. Ook met de huidige punten zijn pijlen dodelijk, broadheads richten meer schade aan.. maar laten we het niet hebben over illegale middelen ;-).. je hebt gelijk, ik had het inderdaad over 30 keer spannen van een kruisboog, waarom 30 keer, omdat we gemiddeld op een boogschiet avond (in de club) 10 rondes a 3 pijlen doen, dus 30 keer een pijl afschieten. In de tijd dat onze recurve schutters 3 pijlen schieten heb ik er 10 geschoten (met mijn ruiterboog of Longbow) dus na 3 rondes heb ik al 30 pijlen geschoten, en vaak die ik wel meerdere rondes op een avond, dus aa de 50 tot 100 pijlen op 1 avond kom ik wel.. klinkt wel als opschepperij maar dat is voor mij toch echt de praktijk. daarom ben ik blij dat mijn bogen niet zo zwaar zijn (35 en 38 pond) en nee ik ben geen krachtsporter of bodybuilder, ik heb een normaal postuur ;-). 1 Quote
Roel Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden 8 uren geleden, Madeliefje zei: Je mag ze nu ook niet in huis hebben. Zijn volledig verboden. Dat is wat ik bedoel. Je mag ze niet hebben, maar ik heb ze wel. En ik heb er ook al een aardig voorraadje van aangelegd zodat wanneer de winkels dicht zijn en misschien wel blijven, ik toch een beetje uit de voeten kan met mijn bogen. En zo gauw de situatie uit de hand is gelopen is er geen elektra meer, geen gas, geen water, geen riool én... geen overheid die mij gaat beboeten omdat ik broadheads heb en gebruik. Ik ga graag uit van de worst-case scenario, beter teveel dan te weinig voorbereid. Quote
Belsezar Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 8 uren geleden, Roel zei: Dat is wat ik bedoel. Je mag ze niet hebben, maar ik heb ze wel. En ik heb er ook al een aardig voorraadje van aangelegd zodat wanneer de winkels dicht zijn en misschien wel blijven, ik toch een beetje uit de voeten kan met mijn bogen. En zo gauw de situatie uit de hand is gelopen is er geen elektra meer, geen gas, geen water, geen riool én... geen overheid die mij gaat beboeten omdat ik broadheads heb en gebruik. Ik ga graag uit van de worst-case scenario, beter teveel dan te weinig voorbereid. Dus dat. Ik heb ook wel wat dingen die ik niet mag hebben, ligt allemaal veilig in een kluisje hier in huis. Tot ik ze wel nodig heb, en dan heb ik liever over kill dan under kill. Quote
Roeltest Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden Je kunt broadheads gewoon online kopen in Nederland. En het verbod is er zeker , maar er bestaat ook zoiets als een gedoogbeleid. het is complex , ik snap dat wel. maar dus: vraag niet hoe het kan. Maar profiteer ervan 😁 Nb met pijl en boog schieten is moeilijker dan met een kruisboog . Zeker met een hoop stress en adrenaline in je lijf. 1 Quote
Roel Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Zoals met alles, oefenen, oefenen en nog eens oefenen. The knowing is in the doing, zoals de Engelsen het zo treffend weten te zeggen. 😊 1 Quote
Madeliefje Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden 4 uren geleden, Roeltest zei: Je kunt broadheads gewoon online kopen in Nederland. En het verbod is er zeker , maar er bestaat ook zoiets als een gedoogbeleid. het is complex , ik snap dat wel. maar dus: vraag niet hoe het kan. Maar profiteer ervan 😁 Nb met pijl en boog schieten is moeilijker dan met een kruisboog . Zeker met een hoop stress en adrenaline in je lijf. Wees voorzichtig met je voorraad. Iedereen op dit forum heeft een kruisje achter zijn naam😏 2 Quote
Roel Geplaatst: 12 minuten geleden Geplaatst: 12 minuten geleden Dan weten ze ook hoe ze hier evt. worden ontvangen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.