Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Edu] 9 Manieren om vuur te maken zonder lucifers


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Maurits In Nederland binnen 5 minuten bij iemand binnen ??? Als ik hier bij mij in de buurt ,op strand bij de duinen in de winter een nat pak zou

halen dan ben ik echt niet bij iemand binnen 5 minuten en afhankelijk van de buiten temperatuur , wind , kleding ed denk ik dat het een eenvoudige manier

zou zijn om onderkoelt te raken :rolleyes: @Roel en ook voor de anderen , mochen je lucifers ooit nat of vochtig worden , dan is er een eenvoudige manier

om ze snel te drogen .Namelijk de 1 of 2 lucifers pakken en door je haar (moet je haar wel droog zijn) wrijven . Je haar is statisch en hiermee wordt het vocht

uit de lucifer kop getrokken . Wil je het zelf proberen , gewoon 2 lucifers in een kopje water gooien en even daarna eruit halen probeer er eerst 1 direct aan te steken

dit zal dus niet gaan , daarna pak de tweede en wrijf deze enige tijd door je haar , je zult zien dat dit werkt .(wel lang genoeg doen natuurlijk )

gr will

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@dubbel10 Het is meer bedoeld om de vaardigheid die nodig is om een één lucifer vuurtje te maken, te oefenen.

Want ooit kun je maar één lucifer meer hebben en niet genoeg droge kleren om je maat langdurig in de verpakken. Onmogelijk?

Ik zou het niet willen avonturen, de meest bizarre scenario's duiken altijd op als je er even niet op rekent.

En wie is er dan lui of dom..?:D

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...