drempler Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart Hallo, Is er iemand die een idee heeft waar er in Nederland aardappelen in pot of blik te kopen is? In belgie zie ik het genoeg aangeboden worden maar woon niet bepaald in de buurt van Belgie. Bedankt alvast. 1 Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart 6 uren geleden, drempler zei: aardappelen in pot of blik Hier in de prepshop.nl (!! )zag ik gebakken aardappelen in blik , bij Albert Heyn vond ik op google het merk Miras aardappelen en krieltjes in pot en van Bonduelle ken ik de blikjes met krieltjes,maar dat zijn slechts kleine blikjes! Ooit kocht ik van Hak ook aardappelen in pot,maar of dat nu nog in het assortiment zit weet ik niet. (De site van AH heeft storing,dus helaas daarvan geen link.) Wellicht zou je ook es bij een Turkse buurtwinkel ofzo kunnen speuren? Quote
drempler Geplaatst: 2 maart Auteur Geplaatst: 2 maart Ja die bij prepshop had ik al gezien maar voor 20 euro de pot moet het wel heel goed eten zijn. Die van bonduel heb ik ook gezien maar ook alleen in belgie, op de ah site kom ik niks meer tegen in pod of blik. Van Miras alleen bonen etc. Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart (aangepast) Misschien is zelf inmaken nog een optie? https://weckenonline.eu/recepten/aardappelen-inmaken/ Inmaakketel kan ook de snelkookpan zijn. 2 maart aangepast door mevr.Grijpstra Toevoeging Quote
mevr.Grijpstra Geplaatst: 2 maart Geplaatst: 2 maart https://www.coroos.nl/producten/aardappels Coroos, das wel nederlands ! Er is idd weinig te vinden,althans via google. Daar ga ik in de supermarkt toch es op letten. Quote
JJ&A Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Het is maar een idee wat misschien ook nog wel goed zal bevallen. En het past ook nog goed in de topic aardappelen in (weckfles) pot of blik. Mijn moeder maakte nog wel een aardappelen pannenkoeken die vonden we heerlijk en die kan je waarschijnlijk ook invriezen en zo wat langer bewaren, mogelijk zijn ze ook te wecken dat zou verrassend lekkere kunnen zijn, met andere gebakken groenten, ja dat word smullen maar de garantie dat je het dan wel lang kan bewaren zit er volgens mij niet in, omdat ze te snel weer uit de pot worden gehaald op meer lekker op te bakken. Je kan denk ik de aardappelen pannenkoeken in redelijk wat olie kan bakken als je het wilt wecken, want als je de pannenkoeken redelijk compact in de weckflessen doet dat blijft er een laagje olie boven op zitten dat is misschien beter om het nog wat langer te kunnen bewaren, met het opnieuw opbakken, zal het meeste olie er weer uitkomen en dat kan je dan weer gebruiken om je groenten er in te roerbakken. Aardappelen pannenkoeken hoe maak je die overheerlijk. Eerlijk gezegd heb ik ze nooit gemaakt, maar die lijk mij best heel lekker. Het liefs denk ik dat roede aardappelen hier het smakelijkster zijn. Schillen, raspen dan vermengen met ui, maar smaak zwarte peper en Himalaya zout. En dan lekker op bakken, maak wel goed veel klaar zodat er wat over blijft om te wecken. O ja je kan er ook nog een kies van ((en compleet gerecht)) maken ze zijn ook oven heerlijk. HUMOR. Quote
Roel Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Ik zou de aardappelen gewoon bewaren zoals ze zijn. Mooi in het donker houden, beetje koele plek. Maandenlang houdbaar dus. 1 Quote
drempler Geplaatst: 4 maart Auteur Geplaatst: 4 maart 23 uren geleden, Roel zei: Ik zou de aardappelen gewoon bewaren zoals ze zijn. Mooi in het donker houden, beetje koele plek. Maandenlang houdbaar dus. Ik zoek iets wat eventueel ook makkelijk mee te nemen is en dus net te lang duurd om warm te maken. 1 Quote
Roel Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart In dat geval zou ik kleine verpakkingen, bv Bonduelle kopen. Kleine blikjes met krieltjes. Geen evt. mislukkingen met zelf doen en lekker lang houdbaar. Ze bestaan ook in glas, dus zelf doen zou mogelijk moeten zijn zou je dit willen. 1 Quote
mien zuinig Geplaatst: 5 maart Geplaatst: 5 maart Op 3-3-2025 om 13:13, Roel zei: Ik zou de aardappelen gewoon bewaren zoals ze zijn. Mooi in het donker houden, beetje koele plek. Maandenlang houdbaar dus. Bij mij krijgen ze best wel snel uitlopers, ik doe ze in een doos met hooi en zet ze koud, drie maanden red ik wel maar ik eet niet veel aardappelen 1 Quote
Roely Geplaatst: zaterdag om 09:55 Geplaatst: zaterdag om 09:55 Aardappels worden over het algemeen maar een keer per jaar geoogst. Dus je ( mien zuinig) hebt al ( oude) aardappels van het jaar ervoor. Verder kun je er poeder voor kopen om het kiemen tegen te gaan. @drempler soms met survival of bushcraft stak ik ook weleens aardappels in mijn zak. Juist omdat dit zo voedzaam en simpel klaar te maken is . Je hebt zelfs niet eens een pan of iets er voor nodig. Een aardappel tussen de gevormde kolen is al super succesvol. In het vuur kan ook of ertussen of ernaast. In elk geval tien keer makkelijker dan uit pot of blik. En je zit ook niet vast aan de kwantiteit van de verpakking. Als je zo een verpakking openmaakt moet je die ook helemaal op eten. En zoals net besproken kun je rauw de aardappels wel een jaar bewaren. Bovendien mocht je ergens een mooie plek vinden...kun je er ook nog een in de grond steken.. om later daar weer een kilo van te oogsten.😉 Tijd is wel een issue, het duurd inderdaad lang. Ik maak toch vuur, voor de koffie of om me te warmen. Kwestie van ruim op tijd een aardappel erbij te leggen. Als je ergens vlug vlug iets wil eten lijkt het mij dat er genoeg andere keuzes zijn voor een snelle hap. Sowieso 1001 opties waarbij je niet eens een warmte bron nodig hebt....toch 2 Quote
JJ&A Geplaatst: zondag om 20:01 Geplaatst: zondag om 20:01 (aangepast) Op 8-3-2025 om 10:55, Roely zei: Aardappels worden over het algemeen maar een keer per jaar geoogst. Dus je ( mien zuinig) hebt al ( oude) aardappels van het jaar ervoor. Verder kun je er poeder voor kopen om het kiemen tegen te gaan. @drempler soms met survival of bushcraft stak ik ook weleens aardappels in mijn zak. Juist omdat dit zo voedzaam en simpel klaar te maken is . Je hebt zelfs niet eens een pan of iets er voor nodig. Een aardappel tussen de gevormde kolen is al super succesvol. In het vuur kan ook of ertussen of ernaast. In elk geval tien keer makkelijker dan uit pot of blik. En je zit ook niet vast aan de kwantiteit van de verpakking. Als je zo een verpakking openmaakt moet je die ook helemaal op eten. En zoals net besproken kun je rauw de aardappels wel een jaar bewaren. Bovendien mocht je ergens een mooie plek vinden...kun je er ook nog een in de grond steken.. om later daar weer een kilo van te oogsten.😉 Tijd is wel een issue, het duurd inderdaad lang. Ik maak toch vuur, voor de koffie of om me te warmen. Kwestie van ruim op tijd een aardappel erbij te leggen. Als je ergens vlug vlug iets wil eten lijkt het mij dat er genoeg andere keuzes zijn voor een snelle hap. Sowieso 1001 opties waarbij je niet eens een warmte bron nodig hebt....toch Zoete aardappelen mag ik ook graag eten, die af en toe een in de magnetron en eet het dan met schil en al op. Winters is het lekker de handen er mee te warmen. Aardpeer nooit geprobeerd, ik ben wel benieuwd hoe zou die smaken? zondag om 20:03 aangepast door JJ&A Quote
mien zuinig Geplaatst: maandag om 03:19 Geplaatst: maandag om 03:19 Op 8-3-2025 om 10:55, Roely zei: Aardappels worden over het algemeen maar een keer per jaar geoogst. Dus je ( mien zuinig) hebt al ( oude) aardappels van het jaar ervoor. Verder kun je er poeder voor kopen om het kiemen tegen te gaan. @drempler soms met survival of bushcraft stak ik ook weleens aardappels in mijn zak. Juist omdat dit zo voedzaam en simpel klaar te maken is . Je hebt zelfs niet eens een pan of iets er voor nodig. Een aardappel tussen de gevormde kolen is al super succesvol. In het vuur kan ook of ertussen of ernaast. In elk geval tien keer makkelijker dan uit pot of blik. En je zit ook niet vast aan de kwantiteit van de verpakking. Als je zo een verpakking openmaakt moet je die ook helemaal op eten. En zoals net besproken kun je rauw de aardappels wel een jaar bewaren. Bovendien mocht je ergens een mooie plek vinden...kun je er ook nog een in de grond steken.. om later daar weer een kilo van te oogsten.😉 Tijd is wel een issue, het duurd inderdaad lang. Ik maak toch vuur, voor de koffie of om me te warmen. Kwestie van ruim op tijd een aardappel erbij te leggen. Als je ergens vlug vlug iets wil eten lijkt het mij dat er genoeg andere keuzes zijn voor een snelle hap. Sowieso 1001 opties waarbij je niet eens een warmte bron nodig hebt....toch Ik eet bijna geen aardappels, maar ik weet dat je in water weg kan zetten, ik heb bijvoorbeeld ook eieren in potten staan, die kook je en je zet ze weg in zout water. Vruchten dan kan je heel makkelijk wegzetten in water met suiker blijft jaren lang goed, vlees kun je wegzetten onder vet rund vet, dat zijn witte vierkante blokken die je koopt maar wel dat ene merk van rundvet gemaakt, Ik ben even de naam kwijt. Dat is ook heel makkelijk terug te koken Ik heb ook vlees ingevreven met zout ook heel makkelijk maar dat is een proces om je vlees weer eetbaar te maken. Eigenlijk is vlees toegankelijker om te bewaren nog groente, persoonlijk had ik dat niet verwacht Ik geef wel toe dat ik kan blijven wonen waar ik nu woon, maar als ik moet gaan heb ik ook mijn voedsel. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.