Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat nu als we jaren van flessen afhankelijk gaan worden?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

had een paar flessen water gekocht in de winkel, en ik vroeg me af wat nu, als ik dat jaren moet doen? 
Zou ik dat doen terwijl ik wel water uit de kraan krijg? Wat moet ik doen als ik dat niet wil, en mijn water zelf drinkbaar wil krijgen.

Ik herinnerde me iemand die mij vertelde dat hij water kookte en in voor en dan pas op dronk, alle schadelijke organisme waren er dan uit. Ik kwam er alleen achter hoeveel troep erin water zit in de vorm van microplastics en dergelijke, Ik heb een poosje maar water gekookt en dan blijft dat achter in de pan. 

Mijn opslag water heb ik niet gekookt maar wel gefilterd, opgeslagen in gesloten gesteriliseerde flessen waar je normaal gesproken wijn in  maakt, van 5 liter 
Twee jerrycans speciaal voor water van 5 liter, en twee gisting vaten van 7 liter. 

Dat water blijft goed intact deze techniek wordt ook gehandhaafd in de vluchtelingenkampen maar dan filteren ze het niet eens en ze koken het ook niet, ze slaan het wel op in vaten.

Overigens is het beter te drinken dan het flessen water want eigenlijk vind ik flessenwater niet lekker. 
Er komt geen alg in er gebeurt helemaal niets mee. Koken gaat nog een stuk verder, dat vond ik voor deze hoeveelheid ook teveel en niet nodig want nu drink ik het water ook. 
De filters die verkocht worden die zijn best goed, dus ik heb besloten geen flessen te kopen.

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Vindt je het niet een beetje zonde van je gistflessen.

Ik als Brabander moet dan terug denken in de tijd dat er ook geen schoon drinkwater beschikbaar was.

Bijvoorbeeld in den Bosch.

Dus brouwde men bier.

Het ligt aan je kook opstelling natuurlijk, maar als je water kookt zit de vervulling zoals microplastics er nog steeds in hoor. Alleen de microarganismes zijn dood. En de mineralen kunnen neerslaan op de bodem inderdaad.  Zoals het bekende kalksteen in je waterkoker enz .   Als je van zaken als microplastics af wil.  Moet je een destillatie opstelling maken.   Of een heel goed filtersysteem hebben.

• Leuk 2
Geplaatst: (aangepast)

Wij filteren al aardig wat jaren het leidingwater want van een klein kopje thee word mijn vrouw al doodziek, de hele nacht rechtop in bed zitten en steeds en krijgt dan toch nog een hele golf in haar mond, neus en longen wat dan weer dagen in beslag neemt om er er weer uit te hoesten, dus het word als drinkwater gebruikt en om te koken en dergelijk.

Dit is de filter die we al aardig wat jaren plusmines zes jaar gebruiken, hij maakt wel veel lawaai met het op druk brengen, en regelmatig terug spoelen onder hoge druk met een spuit en met gefilterd water, ook ontkalken wat ik regelmatig moet doen ((met een redelijk sterke oplossing water citroenpoeder)) omdat in het Noorden van NL het water vrij hard is, en je kalk afzetting krijgt.

Wat voor mijn vrouw heel belangrijk is dat er een verwisselbare actieve koolfilter inzit anders krijgt ze als nog de heftige reacties.

De actieve kool filter gaat veel langer mee dat de opgegeven 200 liter, een aardig wat maanden, dat is een garantie die wij kunnen geven want anders word mijn vrouw als nog behoorlijk ziek van.

Als je het kraantje wilt gebruiken dan moet je het eerst indrukken en dan draaien doe je dat niet zo dan gaat hij een gegeven moment stuk en moet je het vast plakken met duc-tape anders blijft hij gesloten, het pompje ook regelmatig een slag je draaien tijdens het pompen, dan kan je er mee ontzettend veel uitstekende drinkwater mee maken, mijn vrouw is daar van het bewijs, want als iets maar niet goed is dan merkt zij het meteen.

Voor heen kochten we de 2L Bar-Le-Duc door zelf leidingwater te filteren hebben we allang de kosten er uit, en namen het ook meet in ons T5-campertje en konden in Spanje ook het water gebruiken wat in dorpen vrij te gebruiken is door de bewoners, en steeds wat het gefilterde water voor ons uitstekend, vaak word het water afgeraden voor toeristen, maar het filteren ging voortreffelijk.

We hadden ook een zeer goede https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/386/katadyn-pocket-waterfilter.html

gekocht maar zonder losse actieve kool filter had mijn vrouw toch last van het gefilterde leidingwater en houden die achter de hand, om de losse filter als nog later te kopen.

Dus doen we het met deze filter die het water dus uitstekend filterde want hij heeft na de jaren toch moeite op snel even wat water te filteren na duizenden liters leidingwater te hebben gefilterd.

Dit zijn de losse actieve kool filtertjes die in onze filter gaan, maar een stuk meer ((leidingwater)) liters kan filteren dan de honderd liter die ze er voor opgeven:

https://www.prepshop.nl/drinkwater/waterfilters/detail/1452/lifesaver-actieve-koolschijven-voor-cube-waterfilter-set-van-6.html

Schermafbeelding2025-01-17200421.png.5e20d99130a34b2ed8dfca41aa3982e7.png

Schermafbeelding2025-01-17180558.thumb.png.88a0fa061ed6ef477c6904f50a6e7562.png

https://www.bushcraftshop.nl/lifesaver-cube-wit-jerrycan-met-ingebouwde-waterfi.html

aangepast door JJ&A

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...