Searcher Geplaatst: woensdag om 22:31 Delen Geplaatst: woensdag om 22:31 Beste mede-forumleden, Ik ben zojuist aangemeld als nieuw lid en dus nog redelijk onervaren/onbekend op dit forum, dus mocht ik een domme vraag stellen dan hoor ik dat ook graag. Rekening houdend met een ramp waarbij we langere tijd aan huis gebonden zullen zijn (bijv. wateroverlast) heb ik reeds een aantal voor de hand liggende zaken aangeschaft. Ik ben mijzelf nu aan het oriënteren op een communicatiemiddel en had daarbij een handzender/portofoon (27 Mhz) in gedachten. Hierover heb ik de volgende vragen: 1. De meeste portofoons (27 Mhz) hebben een oplader voor in de auto maar ik ben op zoek naar een portofoon die thuis oplaadbaar is en die lijken niet zo eenvoudig te vinden. 2. Welk merk portofoon zouden jullie mij aanbevelen waarbij met name het vermogen (doorgaans 1-4 watt) belangrijk is én de reikwijdte. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Bedankt alvast! Searcher Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 15 uren geleden Delen Geplaatst: 15 uren geleden Beste @Searcher, Welkom op het forum. Ik ben zelf niet zo thuis in de wereld van portofoons. Er zijn een aantal topics waar veel informatie te vinden is. Voor uw vraag om thuis op te laden; Wanneer een portofoon in de auto is op te laden. Zullen hier misschien ook adapters voor te krijgen zijn, om deze met netvoeding te kunnen laden. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 15 uren geleden Delen Geplaatst: 15 uren geleden Ik heb gezocht in de topics, Deze topics kunnen u misschien al een stukje informatie geven: -De Grote Portofoon Test 25-04-2014 -Walkie talkies Over welke actieradius wilt u communiceren? Stedelijk gebied verkleind de actieradius behoorlijk, Een te groot bereik kan ook nadelig werken, omdat er dan ook meer kans is op meeluisteren 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Searcher Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Delen Geplaatst: 6 uren geleden 8 uren geleden, gerard zei: Ik heb gezocht in de topics, Deze topics kunnen u misschien al een stukje informatie geven: -De Grote Portofoon Test 25-04-2014 -Walkie talkies Over welke actieradius wilt u communiceren? Stedelijk gebied verkleind de actieradius behoorlijk, Een te groot bereik kan ook nadelig werken, omdat er dan ook meer kans is op meeluisteren Ik zou, in elk geval, een actieradius van 5-10 km willen. Uiteindelijk gaat het er maar om dat je, ingeval je ergens vast komt te zitten, een mogelijkheid hebt tot communicatie. Daarom zou een portofoon met oplaadbare batterijen (zoals de Midland Alan 42 CB) een goede optie zijn. Heb je dan geen elektriciteit voorhanden dan kun je altijd nog gebruik maken van een powerbank die ik overigens ook alvast heb aangeschaft. Overigens had ik begrepen dat de meeste portofoons ook 'aanpasbaar' zijn als het gaat om het zendvermogen en het aantal kanalen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 5 uren geleden Delen Geplaatst: 5 uren geleden Wanneer ik de specificaties van de Midland Alan 42 CB opzoek, kom ik op een vermogen van 1-4 Watt. Ik weet niet of dit vrij te gebruiken is, omdat er een wettelijke limiet van maximaal zendvermogen is. Hoe hoog het vermogen mag zijn weet ik niet. In een shtf situatie zal niemand zich daar druk om maken, maar ik weet niet of u de portofoons frequent wilt gebruiken. In een open veld zou er tot 25 km actieradius zijn. Dat moet naar mijn mening voldoende zijn voor 5-10km bereik. Het lijkt mij een mooie portofoon, maar nogmaals weet ik weinig van portofoons. Ik zou er graag willen hebben, maar staan nog niet boven aan mijn lijstje. Misschien weet @JJ&A iemand die u meer informatie kan geven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.