Ga naar inhoud
GENEGEERD

Goedkope warmte


Aanbevolen berichten

Oké ik heb een leuk nieuwtje, het gratis energie heb ik laten schieten omdat het bedrog is wat ik zag, maar goedkoop is ook goed tenslotte ben ik een minima prepper.

Ik heb al eerder verteld dat ik een voedseldroger heb en graag voedsel droog, en ik bedacht mij dat vroeger zat de familie in de keuken want daar stond het gasfornuis, nu hebben we kleine keukentjes en vooral aan de koude kant zodat de warmte van het eten koken snel verdwijnt. 

Dat zal ze reden en een nut hebben maar ik zie nu wel het voordeel van de ouderwetse kant, mijn voedsel droger heb ik dus in mijn woonkamer gezet ben een heel klein ventilatoor ernaast dat scheelt mij toch waarachtig een graad, ik ga binnenkort bieten kopen want dan kan ik weer bieten drogen als dat een graad scheelt is dat een goedkope verwarming volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De keuken was vroeger vaak de plek waar men het meest zat, fornuis gaf warmte, de woonkamer moest apart worden verwarmd. Een luxe destijds.

Nu is alles bijelkaar getrokken maar het fornuis geeft niet zoveel warmte meer. Dus een grotere ruimte om warm te stoken.

 

Ik denk dat we weer terug gaan naar de kleinere kamers. Makkelijker warm te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, mien zuinig zei:

want dan kan ik weer bieten drogen als dat een graad scheelt is dat een goedkope verwarming volgens mij.

op zich geen gekke oplossing.

maar drogen zonder apparaat is nog goedkoper en is heel wel mogelijk.

droog bv in de zomer bij wat warmer weer . spreid de spullen goed uit op een rekje oid waar het gewoon aan de lucht kan drogen.

of in de winter op of vlakbij de kachel of radiator.

zorg altijd voor voldoende luchtcirculatie rondom de spullen.

leuk dat je zo aktief met voedseldrogen bezig bent.

het is idd superleuk om te doen 👍

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Dankjewel voor de reactie, ik heb regelmatig groenten gedroogd in van die groenten zakjes, werkt goed hoor.

 

De kachel heb ik dus niet zo veel aan, en als ik kan drogen en stoken op een stekkerdoos zeg maar, hehe das leuk.

 

Wat bij mij een gasvreter is, is de douche 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwarmen met gastbranders in huis zonder afvoer is levensgevaarlijk, het onttrekt zuurstof, geeft heel wat vocht in huis en met een hele grote kans op koolmonoxide vergiftiging en dat gaat ongemerkt want koolmonoxide is reukloos.

Wij hebben het ook een keer mee gemaakt, hadden jaren geleden nog een gasgeiser in de keuken zonder afvoer, en die had een verkeerde schoonmaakbeurt gekregen door het gasbedrijf, en resultaat mijn vrouw had het met voor moeite overleeft de baby lag boven in de slaapkamer in de braaksel het was een buikslaper en had er in kunnen stikken. 

 

Een buitenlandse man uit Roemenië had een onderkomen via een woningstichting in een groet schuur onder in een flat hij verwarmde door de gasbranders van het fornuis op vol aan de zetten het was er heel vochtig en hij had dan ook steeds een behoorlijke hoofdpijn, ja hij heeft de periode overleeft maar wat een enorm groot risico om te sterven. 

 

Zie deze topic om met behoorlijk besparingen tips: 

Wij stook al vele jaren niet meer verbruiken nog geen €30 aan energie, en weten de vochtigheid goed laag te houden, want in een vochtig klimaat houd de kleding de warmt niet goed vast want daar blijft de vocht ook in zitten, en word je steeds kouder, lees ook onze stukjes om extreem te besparen, dat is een lange periode noodzakelijk geweest, zonder dat we schulden hadden, want daar passen we voor dan ook maar heel sober eten en drinken, (en leven).

 

Heel goed beste @mien zuinig dat je een aparte topic hebt aan gemaakt en dat het niet vertroebelt word door reacties die niet in het topic passen.

Maar het had zeker heel goed gepast in de topic: Zijn er ook budget-preppers aanwezig.😃😉

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...