JJ&A Geplaatst: 25 maart Auteur Geplaatst: 25 maart 25 minuten geleden, Panoramix zei: Je kunt ook extra borgen door, het koord een keer extra om het houtje te draaien , als het al vastzit . Bedankt voor je reactie beste @Panoramix Kan je dat ook laten zien en, uitleggen hoe je het dan gebruikt. Quote
Panoramix Geplaatst: 25 maart Geplaatst: 25 maart 38 minuten geleden, JJ&A zei: Bedankt voor je reactie beste @Panoramix Kan je dat ook laten zien en, uitleggen hoe je het dan gebruikt. truc 1 helemaal vastgemaakt. Losse eind touw nogmaals om het houtje draaien en weer aan trekken. truc 2 makkelijk los .. losse eind paar rukken in tegengestelde richting . 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 27 maart Auteur Geplaatst: 27 maart Op 25-3-2026 om 17:41, Panoramix zei: truc 1 helemaal vastgemaakt. Losse eind touw nogmaals om het houtje draaien en weer aan trekken. truc 2 makkelijk los .. losse eind paar rukken in tegengestelde richting . Ik snap hem geweldig, weer een mooie aanvulling voor de topic. Overlaad te topic maar met geweldig ideeën beste @Panoramix helemaal goed. Ik van mijn kant blijf proberen het te voeden. Quote
JJ&A Geplaatst: 11 april Auteur Geplaatst: 11 april Hertenleer je kan er zoveel dingen mee maken, tja maar hoe kom je er aan. Veel van deze dingen kan je bestuderen in dit filmpje: Hoe je een huid tot leer verwerkt, en wat kan je er allemaal mee doen. Wat zijn de grote voordelen van hertenleer. Je kan het makkelijk verwerken aardig slijtvast. Het is heerlijk warm. Neemt vocht op en geeft het af. Hoe maak je het ideaal water afstotend, met behoud van het conform wat herten leer geeft, ik zou het nog niet weten??? Ja je hebt tegenwoordig spuitbusjes om het te beschermen, maar wil je dat, vanwege de geur wat het af geeft en wil je de stoffen op je huid hebben. Je kan er tassen van maken hoesjes noem maar op en het gaat lukken. En dan de vraag hoe maak je het water afstotend, want met regen kan het door weekt geraken, is het dan ook nog eens koud dan heb je een probleem. Ik zal het filmpje nog vaak bekijken, hopelijk kan in aan het leer komen, zie je mij er al mee lopen en winkelen haha wat een bak zou dat zijn zeker weten dan mijn vrouw dan niet bij mij wil lopen haha. Quote
Panoramix Geplaatst: zaterdag om 09:17 Geplaatst: zaterdag om 09:17 (aangepast) Leer waterdicht maken . Wax/ olie of vet !? En dat doe je aan de buitenkant dus dat draag je niet tegen de huid . ‘Hertenleer aardig slijtvast’ is een understatement. Hertenleer is dun soepel en juist heel scheurvast. Daarom maken ze er bv ook trommel vellen van . Je kunt daar echt heel makkelijk aan komen in een lederhandel in Nederland . Als je bv een jas hebt van Hertenleer ( wat overigens ook gewoon te koop is , net als handschoenen ) hoezo zou iemand daar enig verschil mee zien als met een ander leersoort . Dat voel je voornamelijk zelf of kun je alleen van heel dichtbij zien . Of bedoelde je meer een model als captain cave man . bijvoorbeeld! zaterdag om 09:38 aangepast door Panoramix 1 Quote
Roel Geplaatst: zaterdag om 12:33 Geplaatst: zaterdag om 12:33 3 uren geleden, Panoramix zei: Leer waterdicht maken . Wax/ olie of vet !? En dat doe je aan de buitenkant dus dat draag je niet tegen de huid Dat werkt niet zoals ik uit ondervinding weet. Het vet en zelfs was trek door het leer en dat ga je heel onplezierig vinden. Het gevolg is dat je je kleren amper meer van je lijf krijgt. 😉 3 uren geleden, Panoramix zei: maken ze er bv ook trommel vellen van Maar die zijn dan wel ongelooid. Trommelvellen maak je van ruwe huid anders wordt er niet getrommeld. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.