Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gedroogde groente gezocht.


Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zie op het forum dat mensen gedroogde groente gebruiken voor soep, pasta, nasi en meer. Nu heb ik gezocht op internet maar kom alleen maar groot verpakkingen tegen waar ik niets mee kan, ik zoek zakjes van een 100 gram ongeveer en vraag mij af of iemand een winkel weet die dat verkoopt (zelf drogen is te duur en wil die ervaring nog niet).

Hartelijk dank alvast,

Nachtschaduw. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inmiddels meer gevonden en de Xenox  blijkt nog te bestaan 😁 ik dacht dat deze al failliet was. 
 

Prijzen zetten mij aan twijfel, goed afgesloten in speciale folie is vanaf een 3 euro voor een 100 gram. Nadeel is dat de mix wel heel beperkt en kaal is. Kijk ik naar wat beters dan loopt de prijs op tot 12 euro voor een 120 tot  150 gram verpakking. 
 

Langzaam begin ik nu wel wat te vinden, maar ondertussen zocht ik ook naar een droger en kom dan in twijfel. Ik dacht dat drogers richting de 300 euro gingen, maar je hebt al een basis voor 70 euro, algemeen goed voor 110 en gewoon goed voor 150 ongeveer. 
 

Als ik kijk naar de mogelijkheden van drogen en vacuüm verpakken met een speciaal zakje erbij… Zelf de mix bepalen, vlees, kaas, ei en ook simpele dingen als nadrogen van winkelproducten als bouillonblokjes of een pak bloem om vervolgens beter te verpakken. 
 

Ik denk er nog even over na. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 4 zakjes opgehaald bij Xenox, de eerste indruk is niet bijzonder en heb ook geen idee of het smaakt. Het leek mij handig om snel wat opsleur aan de nasi of bami te geven en toch een beetje groente er in te hebben.

 

De zakjes van Inproba heb ik opgezocht en ga ook maar proberen. Wellicht minder groente, maar wie weet een veel betere smaak. Daarnaast zijn ze compacter en steviger qua verpakking wat wel een voordeel is. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak een eigen “bouillonpoeder” door zout te mixen met gemalen gedroogde groenten. Groenten kun je afhankelijk van je oven in de oven drogen of in een voedseldroger. 

kost wel elektriciteit.
wortelen, prei kun je bijvoorbeeld prima drogen. Gevriesdroogde groenten ben ik alleen als chips tegen gekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik aan gedroogde groenten opsla heb ik of zelf gedroogd, of zijn bonen, linzen, pasta's en rijst. Maar die laatste groepen zijn mijn lange termijn opslag. Ik hoef er lekker niet naar om te kijken. Verder heb ik ik nog melk en ei-poeder in huis. Beide in de lange termijn opslag.

Voor het dagelijks doen en koken (en de voorraadkast) heb ik eigenlijk gewoon blikvoer (voorraadkast) en vers. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...