Ga naar inhoud
GENEGEERD

Anti depressiva


Aanbevolen berichten

Beste mede preppers, 

Ik zoek een oplossing, en misschien hebben jullie die al gevonden.

Ik heb een dochter die anti depressiva slikt. Dat spul kun je niet zomaar stoppen. En krijg je uit veiligheid ook niet op voorraad, tenminste niet in Nederland via een dokter. Hebben jullie ideeën wat ik kan doen voor haar voor als de pleuris hier uit zou breken?

Andere manieren om eraan te komen om toch voorraad aan te kunnen leggen, of alternatieve met kruiden of planten?( Je moet toch wat)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De dochter van Mirel (verder te noemen als: Fleur) gaat op vakantie.

Heerlijk, ik ga een weekje naar Spanje en neem mee... Handbagage en een koffer. Omdat Fleur een verstandige meid is doet ze in beide een nieuw doosje medicatie voor het geval dat, en laat het zijn dat dat geval nou net gebeurt. Fleur was zo opgewekt en vrolijk dat ze in haast is gaan inpakken, maar dochterlief luisterde niet naar mamma en gooide shampoo, tandenborstel, zonnebrand en ander glibber rommel in haar tasje zonder nadenken. Je raad het al, aangekomen op bestemming blijkt de shampoo fles lek te zijn gegaan en haar doosje medicatie zat er helemaal onder. Fleur was totaal niet in paniek omdat ze wel twee keer medicatie mee had voor het geval dat en heeft dat hele smerige doosje maar in de container gegooid. Na de vakantie heeft haar moeder de huisarts gebeld en een nieuwe voorraad gekregen. 😅

PS: Het zal niet direct voldoende zijn, maar je hebt dan in elk geval al extra. 

aangepast door Nachtschaduw
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2024 om 12:34, Mirel zei:

Beste mede preppers, 

Ik zoek een oplossing, en misschien hebben jullie die al gevonden.

Ik heb een dochter die anti depressiva slikt. Dat spul kun je niet zomaar stoppen. En krijg je uit veiligheid ook niet op voorraad, tenminste niet in Nederland via een dokter. Hebben jullie ideeën wat ik kan doen voor haar voor als de pleuris hier uit zou breken?

Andere manieren om eraan te komen om toch voorraad aan te kunnen leggen, of alternatieve met kruiden of planten?( Je moet toch wat)

Alvast bedankt voor jullie hulp

Carnivoor gaan eten.

Weg depressie etc…

Heb het zelf ook ervaren.

  • Niet leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Madeliefff!

Ik sta daar wel voor open, ik heb namelijk zelf een poos carnivoor gegeten om af te vallen.

Goed om te proberen er via die weg vanaf te komen.

 

Nadeel is dat dat niet zo gemakkelijk te preppen is.

In de tussentijd ben ik natuurlijk gaan zoeken en heb wel wat over bepaalde vitamines, en Sint Janskruid gevonden.

Zijn er mensen die daar ervaringen mee hebben?

 

Maar ik ga het zeker overleggen met mijn dochter (17)of ze het wil proberen er via die weg vanaf te komen. Die pillen is ook troep. En daarbij nog bijna niet meer te krijgen op het moment ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31-3-2024 om 15:16, Nachtschaduw zei:

De dochter van Mirel (verder te noemen als: Fleur) gaat op vakantie.

Heerlijk, ik ga een weekje naar Spanje en neem mee... Handbagage en een koffer. Omdat Fleur een verstandige meid is doet ze in beide een nieuw doosje medicatie voor het geval dat, en laat het zijn dat dat geval nou net gebeurt. Fleur was zo opgewekt en vrolijk dat ze in haast is gaan inpakken, maar dochterlief luisterde niet naar mamma en gooide shampoo, tandenborstel, zonnebrand en ander glibber rommel in haar tasje zonder nadenken. Je raad het al, aangekomen op bestemming blijkt de shampoo fles lek te zijn gegaan en haar doosje medicatie zat er helemaal onder. Fleur was totaal niet in paniek omdat ze wel twee keer medicatie mee had voor het geval dat en heeft dat hele smerige doosje maar in de container gegooid. Na de vakantie heeft haar moeder de huisarts gebeld en een nieuwe voorraad gekregen. 😅

PS: Het zal niet direct voldoende zijn, maar je hebt dan in elk geval al extra. 

Goed idee !!!dank voor de tip daar heb je nog een wat aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat niemand op dit forum advies mag geven over stoppen met medicatie en alternatieven, de personen op dit forum zijn geen arts en hebben letterlijk geen enkel verstand van medicatie of aanverwanten. Naar mijn idee is het geheel onverantwoordelijk om de medicatie zonder gedegen kennis of advies te stoppen. Je hebt niet eens verteld welke medicatie ze gebruikt, is wel een dingetje of je moet denken dat elke antidepressive hetzelfde is. 

 

@Paraatpaal zou zich hier moeten uitspreken dat medisch advies de disclaimer behoort te hebben dat dit niet zonder overleg van een arts mag plaatsvinden. 

 

 

aangepast door Nachtschaduw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de vraag beter anders stellen, dan kan niemand er moeite mee hebben.

 

Wat te doen tijdens een SHTF als iemand aan de depressiva om er toch goed door heen te komen.

En die kennis moet je al hebben voor dat de SHTF uit breekt, dus wat moet je doen tijdens/voor de SHTF.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...