Ga naar inhoud
GENEGEERD

Single mom prep


Cheryl

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

 

ik ben nieuw op het forum en kan helaas geen voorstel topic vinden dus ik hoop dat ik hier goed zit :)

 

Zoals de titel al zegt ben ik een alleenstaande moeder die is begonnen met preppen.

In mijn omgeving ken ik niemand die prept en als ik erover begin doet men nogal lacherig en ben ik een Piet paniek..

 

Ik heb een dochter van 19, zoon van 16 en een baby van 6 maanden, ik ben begonnen met preppen omdat er zoveel misgaat in de wereld en ik niet vertrouw op de overheid.

Ik prep voor een EMP / solar flare, ik wil graag de veiligheid / zorg voor mijn kids verzekeren en vind dat preppen hier dus ook onder valt.

Ik heb geen bijzondere skills, ik heb wel 20+ jaar in het ziekenhuis gewerkt, waarvan 5 op de seh dus kan onszelf wel redden bij medische noodsituaties verder moet ik het van techniek/taktiek hebben ipv kracht.


Bij bugging in heb ik genoeg supplies voor een maand aan water en voedsel.

Ik heb geen edc, omdat ik als zzp’er tegenwoordig veel vanuit huis werk.

Ik heb daarnaast ook geen bol, dus als shtf, weet ik niet goed wat wij zouden moeten doen, dit is iets waar ik nog over aan t nadenken ben.

 

Ik heb wel al een bob klaar met de volgende items:

Steriele mesjes

Pincet

Flash light

Lantaarn 

2 lifestraws

Paracord x 2 waarvan 1 met fluitje

Multitool

Emergency tent x 2

Emergency blanket x8

Poncho x 4 

Sas survival guide

Fire steel

Water purification tablets x 2 doosjes 

Tie rips

Spiegel

Aanstekers 

Ductape x 2

Israeli bandages x 4

Mini towels 

Tourniquet 

Headlight

Schroevendraaier 

Tandenborstels 

Tandpasta

Luiers

Maandverband 

Zakdoekjes 

Sokken

Jodiumtabletten

Ors

Multivitaminen 

Diarreeremmers

Ibuprofen

Oogdruppels 

Epipen

Lenzen

Antibiotica

Pleisterspray

EHBO kit 

Vaseline

Inhalers

Allergie tabletten 

Knuffel voor de baby 

Schrift 

Rode kruis boekje

1 fleece deken

1 handdoek.

babyvoeding voor 2 weken

 

dit is 1 grote rugzak en die is niet zwaar, die zou mijn zoon tillen mochten wij weg moeten.

ik ben bezig met een andere tas, daar wil ik nog 1 extra kledingset per persoon in doen en voeding voor de eerste 72 uur.

Ik hoop dat wij ons met de auto kunnen verplaatsen, mocht dit niet het geval zijn kunnen wij te voet met kinderwagen (extra ruimte onder de wagen om nog wat items mee te nemen) en een baby carrier zodat ik de kleine op mijn rug zou kunnen vervoeren indien nodig.

 

Ik heb alle items die ik heb gekocht uitgetest behalve de firesteel, maar weet wel hoe deze werkt.

Verder wil ik nog een rocketstove aanschaffen en moet ik nog zout, electrolytes, storm lucifers en vuilniszakken inpakken. 
 

Ik hoop op tips/correcties, input van dingen die ik anders dan wel beter zou kunnen aanpakken of misschien andere alleenstaande moeders te spreken die hier ook mee bezig zijn.

Erg lange post I know, bedankt voor het lezen en ik hoop op wat leuke en vooral leerzame feedback! 
 

groetjes. 

 

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ha wat leuk we hebben er een moeder bij, hartelijk welkom beste @Cheryl 

 

Wat goed van je om je op het prepper forum aan te sluiten.

Je kan er zoveel goed mee doen met een gezin, je weet nog niet half hoe dat dat je gezin ten goede kan komen.

En wat ben je al goed bezig, geweldig.😃

 

We hebben hier nog een geweldig moeder waar je ook heel veel aan kan hebben dat is @mevr.Grijpstra onze kanjer.

 

Wat ik ook nog aan je lijst mis is een goede waterfilter waar mee je natuurwater tot goede drinkwater kan filteren hoef je ook niet vele liters water te sjouwen, een paar volle flessen is goed toe de volgende goede plek waar het water er nog goed uit ziet met veel leven er in.

Medice voeding in poeder vorm is ook handig om in de rugzak te hebben samen met de filter.

Als je iets wilt kopen raadpleeg eers het forum, dat kan je geld schelen aan miskopen.

 

Ik heb je lijst niet heel goed bestudeerd, zal nog kijken of wij nog iets kunnen vinden.

Wat ook handig is als je wat van bushcraft af weet hoe meer je er vanaf weet hoe minder je in je rugzak hoeft te stopen, en de vaardigheden komen je ook heel goed van pas.

 

We houden contact.

Met een hele hartelijke groet,

@JJ&A

 

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Cheryl zei:

Hey allemaal,

 

ik ben nieuw op het forum en kan helaas geen voorstel topic vinden dus ik hoop dat ik hier goed zit :)

 

Zoals de titel al zegt ben ik een alleenstaande moeder die is begonnen met preppen.

In mijn omgeving ken ik niemand die prept en als ik erover begin doet men nogal lacherig en ben ik een Piet paniek..

 

Haha dat komt ons als preppers heel bekent voor

 

6 uren geleden, Cheryl zei:

 

Ik heb een dochter van 19, zoon van 16 en een baby van 6 maanden, ik ben begonnen met preppen omdat er zoveel misgaat in de wereld en ik niet vertrouw op de overheid.

Ik prep voor een EMP / solar flare, ik wil graag de veiligheid / zorg voor mijn kids verzekeren en vind dat preppen hier dus ook onder valt.

Ik heb geen bijzondere skills, ik heb wel 20+ jaar in het ziekenhuis gewerkt, waarvan 5 op de seh dus kan onszelf wel redden bij medische noodsituaties verder moet ik het van techniek/taktiek hebben ipv kracht.

 

Wat komt de kennis en ervaring goed uit.

Bijzonder goed Skills kan je weer leren als bushcrafter.

 

6 uren geleden, Cheryl zei:


Bij bugging in heb ik genoeg supplies voor een maand aan water en voedsel.

Ik heb geen edc, omdat ik als zzp’er tegenwoordig veel vanuit huis werk.

Ik heb daarnaast ook geen bol, dus als shtf, weet ik niet goed wat wij zouden moeten doen, dit is iets waar ik nog over aan t nadenken ben.

 

Wij als preppers onder elkaar weten elkaar te vinden via zendontvangst apparatuur die we met een STHF vrij kunnen gebruiken, er is ook een lijst met de frecenties waar op we contact met elkaar kunnen opnemen om met elkaar te kunnen overleven, de lijst geeft ook ongeveer aan waar het woonhuis zich ongeveer bevind.

Want echt het privé adres geven doen alleen die elkaar door de jaren heel goed kennen, en elkaar op bijeenkomsten ontmoeten.

 

6 uren geleden, Cheryl zei:

 

Ik heb wel al een bob klaar met de volgende items:

Steriele mesjes

Pincet

Flash light

Lantaarn 

2 lifestraws

Paracord x 2 waarvan 1 met fluitje

Multitool

Emergency tent x 2

Emergency blanket x8

Poncho x 4 

Sas survival guide

Fire steel

Tondel (witte berkenbast)

6 uren geleden, Cheryl zei:

Water purification tablets x 2 doosjes 

Tie rips

Spiegel

Aanstekers 

Ductape x 2

Secondenlijm, kan je ook een snee mee sluiten.

Vitamine K om bloeidingen te stelpen, inwendig en uitwendig.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Israeli bandages x 4

Mini towels 

Tourniquet 

Headlight

Koop er meerdere, en zonnepaneeltje

Powerbank krachtig genoeg.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Schroevendraaier 

Koop liever een multi mes die alles heeft

6 uren geleden, Cheryl zei:

Tandenborstels 

Tandpasta

Flos of ragertjes.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Luiers

Maandverband 

Tampons is mooi compact, en ook te gebruiken om een vuurtje te starte (Tondel).

6 uren geleden, Cheryl zei:

Zakdoekjes 

Stoffen zakdoekjes kan je wassen.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Sokken

Jodiumtabletten

Ors

Multivitaminen 

Diarreeremmers

Ibuprofen

Oogdruppels 

Oogspoelglaasje

6 uren geleden, Cheryl zei:

Epipen

Lenzen

Reinigingvloeistof

6 uren geleden, Cheryl zei:

Antibiotica

Pleisterspray

EHBO kit 

Vaseline

Inhalers

Allergie tabletten 

Knuffel voor de baby 

Spelletjes om er met elkaar door heen te komen.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Schrift 

Watervast papier en pen.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Rode kruis boekje

1 fleece deken

1 handdoek.

babyvoeding voor 2 weken

Medice voeding.

Folie Nooddekens

Een shelter tegen weer en wind.

Zonnebrand crame

Anti insecten spray

Teeken verwijderraar

Een goed bushraft mes en slijpsteen.

6 uren geleden, Cheryl zei:

 

dit is 1 grote rugzak en die is niet zwaar, die zou mijn zoon tillen mochten wij weg moeten.

ik ben bezig met een andere tas, daar wil ik nog 1 extra kledingset per persoon in doen en voeding voor de eerste 72 uur.

Meerdere goede rugzakken kan je de last verdelen.

Een slechte rugzak laat water door.

6 uren geleden, Cheryl zei:

Ik hoop dat wij ons met de auto kunnen verplaatsen, mocht dit niet het geval zijn kunnen wij te voet met kinderwagen (extra ruimte onder de wagen om nog wat items mee te nemen) en een baby carrier zodat ik de kleine op mijn rug zou kunnen vervoeren indien nodig.

Maak van je outo een BOV

6 uren geleden, Cheryl zei:

 

Ik heb alle items die ik heb gekocht uitgetest behalve de firesteel, maar weet wel hoe deze werkt.

Verder wil ik nog een rocketstove aanschaffen en moet ik nog zout, electrolytes, storm lucifers en vuilniszakken inpakken. 
 

Ik hoop op tips/correcties, input van dingen die ik anders dan wel beter zou kunnen aanpakken of misschien andere alleenstaande moeders te spreken die hier ook mee bezig zijn.

Erg lange post I know, bedankt voor het lezen en ik hoop op wat leuke en vooral leerzame feedback! 
 

groetjes. 

 

 

 

 

Ha nu moet ik even stoppen.

Groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @JJ&A bedankt voor je uitgebreide reactie, superlief! 
Wat leuk om te horen dat er nog een moeder actief is op het forum ☺️

 

Wat mooi dat er een lijst is met frequenties voor preppers, kan ik deze met de tijd ook krijgen denk je? Of kan ik dat hier op het forum ergens vinden?

 

Qua waterfilter had ik dus 2 lifestraws gekocht, maar zag hier op het forum inderdaad al andere merken voorbij komen, heb je aanbeveling? Dan schaf ik deze er nog extra bij aan.

 

Slim inderdaad om van de auto een bov te maken, daar had ik niet aan gedacht haha! 
 

De tampons is inderdaad ook een goeie met dubbele functie zelfs.

Ik heb een goeie grote rugzak en ga er dan nog 1 aanschaffen zodat het beter verdeeld is en de dingen die ik dubbel heb verdelen, mocht er 1 sneuvelen.

 

Ik heb 2 shelters gekocht, maar deze zijn zo dun als vloeipapier en lijken eerder op 2 grote nooddekens, dat was een miskoop haha.

Heb je echt een tent of maak je gebruik van een tarp om hier een shelter van te maken?

 

Echt bedankt nogmaals voor je bericht, ik kan weer lekker verder struinen naar spullen! 
 

Groetjes en een fijne avond.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Cheryl zei:

Hoi @JJ&A bedankt voor je uitgebreide reactie, superlief! 
Wat leuk om te horen dat er nog een moeder actief is op het forum ☺️

 

Wat mooi dat er een lijst is met frequenties voor preppers, kan ik deze met de tijd ook krijgen denk je? Of kan ik dat hier op het forum ergens vinden?

 

 

Deze filter gebruiken al wat jaren om dagelijks het water voor mijn vrouw te filteren op deze site kan je het vinden met de resenties waarom wij deze filter zo goed vinden:

https://www.bushcraftshop.nl/lifesaver-cube-wit-jerrycan-met-ingebouwde-waterfi.html

Ook vind je er uitstekende kleding veel gebruikt door jagers en buscrafters, muggen kunnen er niet doorheen steken, en zijn bestand tegen doornen en distels, ik heb zelf ook een jagers jas en broek, het is het beste jas die ik ooit heb gehad.

Ook vind je de beste ondergoed om warm te blijven zelf als ze drijfnat zijn, en ze ademen ook uitsteken je hoeft zelf niet meer te ademen het ondergoed doet het voor je.

Bezoek de site maar en je bent vast verbaast.

Ook hebben ze de een forum waar wij ook lid van zijn: https://forum.bushcraftnederland.nl

 

 

39 minuten geleden, Cheryl zei:

 

Slim inderdaad om van de auto een bov te maken, daar had ik niet aan gedacht haha! 
 

De tampons is inderdaad ook een goeie met dubbele functie zelfs.

Ik heb een goeie grote rugzak en ga er dan nog 1 aanschaffen zodat het beter verdeeld is en de dingen die ik dubbel heb verdelen, mocht er 1 sneuvelen.

 

Een echt goede rugzak en vrijwel onverwoestbaar die zijn verkrijgbaar en worden nog steeds voor het leger gemaakt, maar die kosten ook aardig wat, ze geven ook hele goed steun en laten ventilatie op de rug goed circuleren, daar pas ook weer de sterke kleding en ondergoed bij het ondergoed is naadloos zolang je het niet draagt haha weer een geintje.

 

39 minuten geleden, Cheryl zei:

 

Ik heb 2 shelters gekocht, maar deze zijn zo dun als vloeipapier en lijken eerder op 2 grote nooddekens, dat was een miskoop haha.

Heb je echt een tent of maak je gebruik van een tarp om hier een shelter van te maken?

 

Ook kan je op die site goed shelters aanschafen.

En op het bushcraft forum kan je de vragen over stellen, wat het beste is.

 

39 minuten geleden, Cheryl zei:

 

Echt bedankt nogmaals voor je bericht, ik kan weer lekker verder struinen naar spullen! 
 

Groetjes en een fijne avond.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi @JJ&A ik zat zojuist even op de site te kijken van bushcraft en ik heb nog een lange weg te gaan 😅

ben een beetje overwhelmed bijna door alle info en skills die de anderen hebben, maar motiveert wel om mijzelf meer aan te leren zodat ik meer zelfvoorzienend kan zijn!.

 

ik ga daar even kijken voor andere shelters en een extra waterfilter, super bedankt voor al je goeie tips en feedback, hier heb ik echt iets aan! 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De backpack die ik heb is top! Draagt goed, is waterdicht en er zitten veel vakken/zakken in, hij is 80 liter en vrij ruim, hier ga ik er nog een van bestellen.

 

Heb jij ook extra kleding per persoon ingepakt? Ik dacht aan 1 kleding set extra pp inpakken. Zou thermokleding een goed idee zijn? Dit is licht en dan heb je in iedergeval een schone set.

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Cheryl zei:

Zou thermokleding een goed idee zijn?

 

De thermokleding op de site wat ik heb aangegeven is van een bijzonder kwalitijd, vrijwel niet te overtreffen, ik ben er helemaal warm voor gelopen, het is beslist een uitgaven maar zeker alles waard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga je nu iets heel moois laten @Cherylhttps://www.extremesurvival.nl/cursussen-voor-survival/overzicht-bushcraft-trainingen-en-cursussen

Als je wat van deze cursussen gaat doen, dat veranderd met een jullie leven, het is een heel andere wereld je kijkt dan heel anders tegen de wereld/natuur aan.

De goede rugzak is er al.

Spit de site maar even grondig door, en kijk wat jullie mogelijkheden zijn, zelf met de kleine is het denk ik wel mogelijk en reken maar dat de mensen jullie geheel bij staan ik ken de baas al vele jaren, dat is een TOP mens, en heeft fijne mensen voor hem aan het werk met een hart voor de natuur en cursisten.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...