Ga naar inhoud
GENEGEERD

Welke radio heb jij?


SeRo

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 2 weken later...

Ik heb pas de Midland ER300 aangeschaft. Echt een top ding, ik heb letterlijk overal bereik. Alleen is het wel handig om eventjes een kaartje erbij te doen met frequenties die het meest worden gebruikt. Daarnaast zitten er allerlei handige extra's op zoals een zaklamp en een hondenfluit. 

Linkje heb ik hieronder gezet.

 

https://www.prepshop.nl/tools/communicatie/detail/199/midland-er300-noodradio-en-zaklamp.html 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Tja, het leven is keuzes maken. EN  het leven is ook leren omgaan met teleurstellingen.
Batterijen raken op en leeg, en dan? wacko.png 
Zeker! Maar ik houd de batterijen los van de radio. Als het echt nodig is, dan klap ik ze erin. Batterijen die niet in een apparaat zitten gaan heul lan mee!

Daarnaast ben ik van plan om de radio alleen bij hoge nood te gebruiken als niks anders meee werkt.


  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sebastian zei:

Zeker! Maar ik houd de batterijen los van de radio. Als het echt nodig is, dan klap ik ze erin. Batterijen die niet in een apparaat zitten gaan heul lan mee!

Daarnaast ben ik van plan om de radio alleen bij hoge nood te gebruiken als niks anders meee werkt.

Waar wil je die radio voor gebruiken. Wat voor uitzendingen wil je volgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-1-2024 om 14:00, Roel22 zei:

Ik zou voor de opwind versie gaan. Wij hebben zo'n dingetje en die gaat al zeker twintig jaar mee.

Batterijen raken leeg en op den duur wellicht niet meer te vinden.

Hoi @Roel22

 

Als je het toestel nog hebt, meestal kan je ze toch nog verwisselen door het toestel open te maken en de batterijen er uit solderen.

Mocht je dat te moeilijk vinden in Stad Groningen zit een bedrijf: https://accudokter.nl daar heb ik ook wel reparaties voor gedaan, dat wil ik ook wel voor jou doen je hoeft dan alleen de onderdelen te betalen, voor jou doe ik het gratis.

 

Ik heb vroeger als jongeman bij een "Crescendo" Radio; C.R. Electronica; C.R. Electronica BV, 1938 - 1980 onderdelen zaak op de werkplaats gewerkt bouw van nieuwe toestellen op bestelling en reparaties dat was een mooie leerzame tijd, nadien heb ik privé nog aardig wat reparaties door de jaren gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... negers zo gauw een radio op batterijen kunnen kopen....
Ik ga dus even googelen wellicht naar een zwengelradio. Alle tips en adviezen meer dan welkom. Ik hoef geen top of the line, maar het liefst een ding dat alleen hoeft te ontvangen en te zenden voor een paar tientjes

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Sebastian zei:

Nou, toch bij de prepshop inkopen gedaan en de Midland ER200 besteld. Gelijk waterzuiveringstabletten en een lightstick ingeslagen emoji123.png

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 

Misschien even een domme vraag, maar waar gebruik je een lightstick voor ?

Ik ga hier voor gaslamp , olielamp en zaklamp.

Gewoon nieuwsschierigheid 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien even een domme vraag, maar waar gebruik je een lightstick voor ?
Ik ga hier voor gaslamp , olielamp en zaklamp.
Gewoon nieuwsschierigheid 
Goeie vraag. Gekocht puur om de verzendkosten te besparen... maar ik denk dat t goed is voor zichtbaarheid in het duister. Zodat je elkaar niet verliest. Ding is goed zichtbaar in het water, vanuit de lucht en in slechte omstandigheden. Dus puur voor zichtbaarheid

En... er zijn geen domme vragen, alleen lompe antwoorden 🫡

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-1-2024 om 13:31, Ted zei:

 

....................../´¯/) 
....................,/¯../ 
.................../..../ 
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸ 
........../'/.../..../......./¨¯\ 
........('(...´...´.... ¯~/'...') 
.........\.................'...../ 
..........''...\.......... _.·´ 
............\..............( 
..............\.............\...

aangepast door Ted
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sebastian Ik ben bang dat er iemand een enigszins eh...afwijkende manier van denken heeft dan de meeste anderen.

Zo iemandj wordt dan ook niet graag gezien als "meeste anderen" en dat is hun goed recht.

Ik ben nog zacht behandeld, slechts als onbescheiden betiteld en jij krijgt een dikke middelvinger. 

Het soort van mensen dat maar één hoofddoel in het leven heeft en dat zijn ze zelf.

Er valt ook niet mee of tegen te praten, de meningen zijn zo ongeveer in beton gegoten.

Ze hebben het allemaal goed door en alle anderen zijn dolende schapen.

En er wordt geleefd  bij de gratie van samenzweringstheoriën.

En als je het daar niet mee eens bent dan ben je hard op weg om op reis te gaan naar het vuurpeloton of de goelag.

Dus lijst die dikke vinger mooi in, het zal niet de laatste zijn ben ik bang.

Commentaar zal denk ik niet erg lang op zich laten wachten. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sebastian Ik ben bang dat er iemand een enigszins eh...afwijkende manier van denken heeft dan de meeste anderen.
Zo iemandj wordt dan ook niet graag gezien als "meeste anderen" en dat is hun goed recht.
Ik ben nog zacht behandeld, slechts als onbescheiden betiteld en jij krijgt een dikke middelvinger. 
Het soort van mensen dat maar één hoofddoel in het leven heeft en dat zijn ze zelf.
Er valt ook niet mee of tegen te praten, de meningen zijn zo ongeveer in beton gegoten.
Ze hebben het allemaal goed door en alle anderen zijn dolende schapen.
En er wordt geleefd  bij de gratie van samenzweringstheoriën.
En als je het daar niet mee eens bent dan ben je hard op weg om op reis te gaan naar het vuurpeloton of de goelag.
Dus lijst die dikke vinger mooi in, het zal niet de laatste zijn ben ik bang.
Commentaar zal denk ik niet erg lang op zich laten wachten. 
 
 
Jeetje... wat is er nou toch met dit mooie, leerzame forum gebeurd...? Treurig...

Fijn om onder meer contact met jou gehad te hebben. Ik ben de zolderkamer bijstandsheld(en) op dit forum beu en jammer dat er niemand is om in te grijpen.

Ik denk dat ik maar toch eens voor het eggie hier ga afsluiten. Misschien eens koekeloeren op een ander forum.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer als je zou gaan, @Sebastian maar ik kan het wel begrijpen.

Zelf blijf ik nog wel een tijdje, toch eens zien of er niet meer weldenkende mensen te porren zijn om hier hun steentje bij te dragen.

Ook met hier en daar een dissonant zou hier best nog wel weer iets leuks kunnen ontstaan.

De andersdenkenden selecteren zich op den duur wel uit mag ik hopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Ted zei:

....................../´¯/) 
....................,/¯../ 
.................../..../ 
............./´¯/'...'/´¯¯`·¸ 
........../'/.../..../......./¨¯\ 
........('(...´...´.... ¯~/'...') 
.........\.................'...../ 
..........''...\.......... _.·´ 
............\..............( 
..............\.............\...

Mocht hier nog enige uitleg over kunnen komen , dan erg graag.

Nu blijf ik maar denken wat de bedoeling hiervan is , ik slaap niet meer, kan niet meer helder denken zelfs 😂😂

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, camino zei:

Mocht hier nog enige uitleg over kunnen komen , dan erg graag.

Nu blijf ik maar denken wat de bedoeling hiervan is , ik slaap niet meer, kan niet meer helder denken zelfs 😂😂

Bezuinigingen GGZ, medicijnen tekort, wie zal het zeggen... 😇

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...