Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je eigen bunker?

Joosty09

Aanbevolen berichten

• 8 maanden later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een bunker lijkt leuk, maar wil je daar fulltime in gaan zitten dan? Ik bedoel, misschien sta je in de rij bij een kassa of loop je lekker te wandelen met je hond terwijl er een dijk doorbreekt. Hoe kom je dan bij je veilige bunker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
Op 7-5-2024 om 19:15, persprepp zei:

Een bunker lijkt leuk, maar wil je daar fulltime in gaan zitten dan? Ik bedoel, misschien sta je in de rij bij een kassa of loop je lekker te wandelen met je hond terwijl er een dijk doorbreekt. Hoe kom je dan bij je veilige bunker?

sowieso moet je een bunker bouwen op grond hoger dan zeeniveau.

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Beste mensen, mocht het interessant zijn voor iemand. Ik heb net een mobiele bunker besteld bij een Belgische fabrikant (dr-b). Echt geweldig - bunker is ingebouwd in een zeecontainer - dus niemand weet of kan zien dat ik een bovengrondse bunker heb. Moest het slecht aflopen heb ik en mijn familie toch een veilig en droog plekje. 

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @EDI,

Op 11-12-2024 om 21:12, EDI zei:

mocht het interessant zijn voor iemand. Ik heb net een mobiele bunker besteld bij een Belgische fabrikant (dr-b)

Ik heb de bunkers opgezocht, ze zien er mooi/netjes uit.  Het is financiele denk ik wel een hele investering.

Maar het voordeel is dat de containers nagenoeg overal kan plaatsen.

Voor wat voor periode wilt u in de bunker kunnen verblijven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2024 om 21:12, EDI zei:

Beste mensen, mocht het interessant zijn voor iemand. Ik heb net een mobiele bunker besteld bij een Belgische fabrikant (dr-b). Echt geweldig - bunker is ingebouwd in een zeecontainer - dus niemand weet of kan zien dat ik een bovengrondse bunker heb. Moest het slecht aflopen heb ik en mijn familie toch een veilig en droog plekje. 

Hartelijk welkom @EDI,

Je lijkt het goed voor elkaar te hebben, mogen we een kijkje nemen in je bunker, wat een goede bol trekt ons allemaal denk ik.

Ook hoop ik dat jij je hier goed kan uitleven zoals dat dan word gezegd, er is door de loop van de jaren heel wat op gebouwd en ons denk vermogen is daar door ook ontwikkeld.

Jou bunker zal wel goed zijn opgebouwd, maar een vraag je die nu boven komt is het slot ook te saboteren, dat je er niet mee zo makkelijk in komt, tja dat is nog al een vraag, en je mag het vergeten.

Misschien kunnen we een slot bedenken die geheel anders is opgebouwd, zonder dat je een sleutel hoef te gebruiken, want dat is toch een zwak punt in het geheel.

Het je er ook wel aan gedacht om je bunker een heel ander uiterlijk te geven en daar mee de isolatie waarde te verhogen.

Staat de bunker ook op een plek waar niet zoveel mensen het kunnen zien, heb je er ook een voedsel bos om heen, of ben je nog van plan er een te planten, ook daar in kunnen we met je mee denken.

Heb je er ook drinkwater voorziening om nog meer zelf redzaam te zijn.

Als iemand leuk wat geld te besteden heeft kan je aardwarmte, en drinkwater voorzienig laten slaan.

Een lucht filtering en behandeling systeem is ook onmisbaar voor een toch redelijk klein onderkomen.

O het zou ook wel wat voor ons zijn dan kan ik mijn vindingrijkheid de vrije loop laten gaan.

Is de bunker ook gefundeerd en niet zomaar weg te halen is met de daar voor bestemde vrachtwagens???

Ik hoop niet dat ik nu te veel heb geschreven want ik wil je zeker niet ontmoedigen, juist het tegen over gestelde.

Ook hoop ik dat je het hier helemaal gaat vinden.

Haha heb weer een slecht nacht gehad dus nog niet geheel uitgeslapen,

dat is misschien een excuus voor mijn schrijven.😉

aangepast door JJ&A
  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...