Ga naar inhoud
GENEGEERD

Familie inlichten of niet?


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Gast Richard Friesland

Onze zoon vind ons maar maf doen, maar hij heeft een adres waar hij naartoe moet gaan als het misloopt dat hij heeft aangenomen om ons een plezier te doen, meer kan ik niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit is misschien wel de beste instelling. Dus wel af en toe opmerken dat een klein beetje zelfredzaamheid misschien niet verkeerd zou zijn, maar zonder direct heel concreet uiteen te zetten wat je zelf allemaal doet om je voor te bereiden. Voor ons is het allemaal logisch, maar veel mensen slapen nog. In het gesprek dat ik had gaf ik aan dat het best mogelijk is dat de stroom eens een paar dagen uitvalt. Maar mijn gesprekspartner vond dit een absurde gedachte. Ik begrijp dat dan weer niet, maar dat ligt wellicht ook aan mij. De meeste mensen zijn zo gewend dat alles op rolletjes loopt, die hebben er nog nooit bij stilgestaan. Voor hun is het nog een brug te ver. Maar wie weet, plant je toch wel een zaadje. Dat is een fraaie beeldspraak.

 

Toch verbaas ik me er wel over hoor, hoe de meeste mensen denken.

 

'De supermarkt is bij mij om de hoek, dus ik heb altijd te eten.'

'Ja, maar als de stroom uitvalt en je kunt niet pinnen, wat denk je dat er dan gebeurt?'

'Dan betaal ik gewoon contant.'

'Denk je dat ze daarop berekend zijn? En heb je zelf dan contant geld in huis?'

'Uh nee, dat niet. Maar dan gaat de supermarkt gewoon op een bonnetje zetten hoe veel je moet betalen en kun je het later afrekenen. En de overheid zal ook wel een plan maken. Dan gaan ze voedselbonnen uitdelen. Nee hoor, een voorraad hebben is gewoon echt belachelijk.'

'... Okee. Lekker weertje he? '

 

Ach dit soort lui zullen het zelf wel meemaken. De Nederlander kennende gaat hij zelfs na SHTF nog wachten tot de overheid wat doet en dan krepeert hij maar.

 

Ik denk dat je wel een reactie kan verwachten van onze medelanders, die komen uit culturen waar men niet lijdzaam gaat zitten afwachten tot er wat voor ze gedaan wordt, als ze honger in de maag hebben dan gaan ze rellen en plunderen. Nederlanders doen dat alleen als het nergens over gaat, uit sensatiezucht, denk maar een voetbalwedstrijd of Project X Haren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou daar niet op staan wachten. Als er al rellen uitbreken bij het uitdelen van strooizout wil ik niet weten wat er gebeurd als men in de rij staat om brood en warme soep.

Voor hamsteren kijkt men in mijn familie niet op. Daar is een kelder vol weckpotten en blikken nu eenmaal met de paplepel ingegoten. Om mijn moeder zou ik me niet zoveel zorgen maken, die heeft een kelder vol en daarnaast zit ze ook nog bij zo'n GGD dinges van mensen die in geval van GRIPjes opgeroepen worden om de handjes uit de mouwen te steken. Mijn stiefmoeder idem, en die is ook lid van het Rode Kruis.

Mijn vriend vind me maar raar, maar hij heeft terrariums, en ik heb hem al eens gezegd: kunnen jouw sissende kinders wel een week zonder stroom? Ja, daar moest ie wel even over nadenken. Er was in zijn dorp een keer de stroom er een dag uitgevallen, toen zat hij al met zijn handen in het haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...