Basement Steve Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 heb even in de search gezocht en niets gevonden, dus hopelijk tart ik hier geen tweede topic... zijn er producten die geen vervaldatum hebben (ik dacht aan zout en mss suiker), of welke producten gaan heeeeel lang mee (water in flessen?) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TyrionLannister Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 heb even in de search gezocht en niets gevonden, dus hopelijk tart ik hier geen tweede topic... zijn er producten die geen vervaldatum hebben (ik dacht aan zout en mss suiker), of welke producten gaan heeeeel lang mee (water in flessen?) Blikvoer is decennialang houdbaar: http://preppers.nl/forum/threads/1604-EMP-en-oude-auto-s?p=29673#post29673 Er staat hier een draad over de houdbaarheid van voedsel: http://preppers.nl/forum/threads/151-Overzicht-van-lang-houdbare-levensmiddelen Verder kun je met de zoekfunctie van het forum meer draden over dit onderwerp vinden. Moet je wat andere zoektermen gebruiken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kalou121 Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 gebotteld water blijft heel erg lang goed en heeft volgens mij geen (echte) houdbaarheidsdatum. Zout en suiker kan ook heel lang bewaard worden. ( wel goed bewaren !! ) Verder zijn producten als rijst en meel ook heel lang houdbaar, mits droog bewaard Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 En daar gaat ie weer aub zoek in de topics staat er vol mee. en nee ik ga geen links plakken:mad: even snel gekeken minstens 12 draadjes hierover zelfs 1 met 5 ***** Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 26 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2012 en hier gaan we weer, weer een die er niet tegen kan op een forum , heb al op voorhand mijn excuses aangeboden, dus bij deze nogmaals ik heb op vervaldatum en verval datum gezocht en niet direct iets gevonden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast partizan Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 Hey BS niet gelijk zo op je watersproeierdje getrapt doen;) excuses doen we hier niet aan en is ook nergens voor nodig maar lees aub eerst de topics door er staat al erg veel in over dit onderwerp maar 1 meer of minder maakt ook niet uit en probeer houdbaarheids datum eens:cool: Grtz partizan Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 Alles wat droog (echt droog) is en met name producten met veel zout of suiker zijn heel lang houdbaar. Denk aan rijst, pasta, vriesdroog spul. En vermijdt het spul waar vetten in zitten, zoals eiernoodles of vlees. Als je dit soort zaken in mylar bags stopt met een zuurstofvreter, is het jaren en jaren houdbaar. 30 jaar is haalbaar voor bijvoorbeeld rijst. Ik geloof dat zilvervliesrijst dan weer niet werkt voor extreem lang, maar pandan of basmati wel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 26 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2012 @ partizan, inderdaad, zal eerst op mijn gemak eens alles aflezen en ja, "houdbaarheids datum" is idd het juiste woord, mja...met al die "accenten" in Belgie Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 26 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2012 ik lees hier inderdaad veel over rijst, maar op de dozen staat er wel een datum...dusja, wil ook zeker zijn dat SHTF niet letterlijk word :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Freddy Geplaatst: 26 september 2012 Delen Geplaatst: 26 september 2012 Je zult na een tijdje lezen wel gaan begrijpen dat houdbaarheidsdatums niet kloppen. Rijst misschien voor een jaar houdbaar? doe het goed en het is zo 30 jaar houdbaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
dR3 Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 heb even in de search gezocht en niets gevonden, dus hopelijk tart ik hier geen tweede topic... zijn er producten die geen vervaldatum hebben (ik dacht aan zout en mss suiker), of welke producten gaan heeeeel lang mee (water in flessen?) Ik heb nog geen topic gezien over producten die geen vervaldatum (houdbaarheidsdatum) hebben, wel genoeg over lang houdbaar. Die eerste categorie wordt vast in de overige topics besproken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mandy Lifeboats Geplaatst: 27 september 2012 Delen Geplaatst: 27 september 2012 Hier http://stilltasty.com/articles/view/35 staat een kort overzicht van onbeperkt houdbare producten. Misschien hebt je er iets aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.