Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je boerderij / huis beveiligen tegen voedsel zombies


Alta

Aanbevolen berichten

Ik wil graag weten wat je kan doen (mogelijk dat n ex militair hier in adviseren) in je boerderij.

Ik heb n kennis die in zon situatie woont land waar ze groenten kweken en zich hier zorgen over maakt.

Maar de gedachte aan bv zombie groepen die naar het platte land komen is n reele gedachte, maar wat kan je doen om te boel te verdedigen.

Ja ik snap van wapens, ed, maar prikkeldraad, is wel reeel, maar boobytraps niet dus wat en hoe ver kan je gaan.

Graag tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

In de Tweede Wereldoorlog kwam dit ook voor.  Mijn vader ging regelmatig aardappelen pikken van het land omdat ze anders geen eten hadden. Geld om het te kopen was er niet.

 

Je had toen natuurlijk wel de Duitsers en de Nederlandse politie die toezicht hielden.

Zonder die toezicht zal het waarschijnlijk wel massaal geplunderd zijn.

 

Een afschrikkend middel gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 woord: Buren.

 

In je eentje ben je kansloos, je kunt gauwdieven of individuen wel tegenhouden/afweren, maar tegen een georganiseerde groep begin je niets.

Tenzij je in een kasteel woont of zo.

 

Stel je altijd jezelf voor in de andere situatie. Hoe zou jij een goed verdedigde boerderij overvallen?

 

Dus: inbraakpreventie, onzichtbaar-maken/verhullen, toegang bemoeilijken etc, allemaal goede ideeën, maar helpen doen uiteindelijk alleen de buren.

 

Mijn stelling is: WTSHTF vergeet je (volks)tuintje maar. Daar ga je niets van kunnen oogsten. Alleen voorraden opbouwen helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties.

Buren die zijn er wel, maar niet iedereen ziet de noodzaak van dit soort preventieve maatregelen

Afin wel n goed punt verplaats je in de schoenen van de gauwdief en wees creatief.

We zulllen het eens goed gaan doordenken de time is now

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden, Hermanusb zei:

daarnaast zijn wapens als je weet hoe te gebruiken een goed afschrik middel.

 

 

Hmmm, voor zelfverdediging zeker wel. Maar voor het beveiligen van huis en haard? Nee ik geloof het niet.

Deceptie werkt beter dan wapens. Met name omdat deceptie altijd werkt, ook in de nacht en bij afwezigheid.

 

Daarbij, wanneer iemand zichtbaar een wapen draagt, wat doet dan een aanvaller die ook een wapen heeft? Je hebt het risico dat de aanvaller dan eerst zijn wapen gaat gebruiken voor de boer een kans heeft de zijne te gebruiken.

 

Nee, ik denk dat je extreem voorzichtig moet zijn met wapens als afschrikmiddel.

 

Daarnaast signaleert een zichtbaar wapen natuurlijk ook dat er iets te halen is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Een akker kun je moeilijk beveiligen, Kassen staat nog wel eens een hek omheen. 

 

Je gewassen zijn ook niet het hele jaar te oogsten, dus als je eerder oogst dan de voedsel zombies komen kun je ze elders opslaan en/of verkopen.

 

Als je wat je niet zelf nodig hebt verkocht heb hoef je dus alleen maar je eigen erf te beveiligen. Een hek, buren en honden zijn vrij standaard. Mocht er toch een groep/horde mensen op af komen om te plunderen of iets dergelijks dan is de vraag hoe ver je wilt gaan om je spullen te behouden.

 

Honger is een sterke drijfveer, en grote groepen mensen houd je niet makkelijk tegen. 

 

 

 

Vanuit strategisch oogpunt je erf beveiligen kun je zo doen:

 

Fighting Positions in Urbanized Terrain according to a US Marine Corps Manual

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wat ik persoonlijk nodig heb + nog wat extra op een apparte plek bewaren. Als ze je keukenkasten en opslagschuur leeg hebben heb je iedergeval nog genoeg voor jezelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...