Ga naar inhoud
GENEGEERD

magnetische (on)zin ?


Gast

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast OBL-Rien

Kalk verwijderen kan alleen wanneer je ook echt kalk verwijdert => dwz als je regelmatig een bekertje kalk (al dan niet in oplossing) moet weggooien.

 

Gesloten systemen kunnen dit dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

goed om te lezen, ik vond al die reclame van die waterontharder die je alleen maar aan de buitenkant van de waterdoorvoer hoeft te monteren al apart en in het bijzonder veel aangeboden worden en dit is voor mij altijd al een signaal van moet even nader onderzocht worden. 

 

goed artikel en duidelijke onderbouwing, ik kreeg vaker ook in omgeving te horen van een waterontkalker aan te schaffen. ik laat dit wel even varen.

zelf ben ik niet scheikundig aangelegd dus zou niet 1 2 3 een oplossing weten. wel lees ik dit artikel op happy drops website zelf en vraag me dan ook af in hoeverre
dit een betrouwbare bron is aangezien ze zelf ook in de marketing zitten voor waterontkalking en ook met een aardige prijskaartj 649,of 899.

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij zijn de bedrijven die magneten verkopen als waterontharder oplichters, wanneer je ziet wat ze vragen voor een strontium magneet en een stukje plastic, mag hoogstens 5 euro kosten, dan maak ik hem zelf wel met een paar magneetjes uit een harde schijf neodymium tig keer sterker dan strontium magneet.

Voor die fantastische verhalen die ik in de reclame's, kijk ik liever naar de fabeltjes krant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Madeliefje zei:

Er zijn 2 soorten die werken.

Nocalc 

Maar zodra het water verwarmd wordt komt de kalk terug.

Vanaf 150euro

 

En met hars en zout

Dit systeem is duurder en kost vanaf 369euro

 

 

0C5BD3C4-EB6E-47A7-85CE-CD6ADCB11995.jpeg

BF725546-A0F5-4977-88AF-4F794F4214CF.jpeg

 

Ik heb vroeger twee ionenwisselaars gehad.

Het was vroeger te koop in de betere aquarium zaken.

 

Misschien kan de heer @vheeswijker meer over vertellen, hoe ze werken en te regenereren zijn.

En hoe we ze kunnen gebruiken.

 

Anionische ionenwisselaar

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ionenwisselaar

 

Kationenwisselaar

https://nl.wikipedia.org/wiki/Ion_(deeltje)#Kation_en_anion

 

 

 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-5-2021 om 22:25, -geanonimiseerd- zei:

Soms is de reclame zo hardnekkig dat je gaat twijfelen. Gelukkig helpt google ook dan.

 

Magnetische waterontharders werken dus niet: https://happydrops.nl/waterontharder/waterontharder-magneet

 

Ik begon al te twijfelen aan mijn natuurkunde docent.

Haha @-geanonimiseerd-de leidingen raken dus aardig verstopt door de opeenhoping van de kalk,

en moet de leiding gedotterd worden😁😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...