Vladimir Geplaatst: 3 november 2013 Delen Geplaatst: 3 november 2013 Heb vandaag voor 5 een op het oog werkende Singer uit 1891 afgehaald Ik heb gekeken maar kan het type niet vinden. @DickBerts, weet jij hoe ik dit kan achterhalen? De Singer website geeft ook geen uitkomst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 4 november 2013 Delen Geplaatst: 4 november 2013 @Vladimir. Foto op de site zetten, dan ga ik mijn best voor je doen. Of veel plaatjes bekijken op google en vergelijken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 4 november 2013 Delen Geplaatst: 4 november 2013 @Vladimir, heb je het serienummer hier al eens opgezocht? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 4 november 2013 Delen Geplaatst: 4 november 2013 @Rothbard. Helemaal geweldig. Kende ik niet. Weer wat van je geleerd, dank je wel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2013 @Rothbard: Op de Engelstalige Singersite staat dezelfde lijst maar kan daar alleen een jaartal zien of makkten ze vroeger maar 1 model? @DickBerts: Bedankt, ik zal vanavond even de foto's posten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rothbard Geplaatst: 4 november 2013 Delen Geplaatst: 4 november 2013 Fijn om te horen DB, graag gedaan. @Vladimir: Dit is een andere lijst, hier wordt ook het modelnummer gegeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2013 Ah ok dan begrijp ik het, op de lijst met serienummers zonder letters (tot 1899) staat dat de types niet bekend zijn voor deze series. De foto's: edit: deleted, te groot. Hij ziet er nogal versleten uit maar de techniek werkt nog prima van wat ik als leek kan zien. En mocht het toch niets zijn of als er teveel ontbreekt kan ik hem altijd nog ontleden en kijken hoe de techniek werkt + heb wat reserve onderdelen, iig wel 5 euro waard. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 4 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2013 Excuus maar resizen in windows 8 lukt me niet??? Denk dat ik hier maar snel ubuntu op ga zetten. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 5 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2013 Heb vandaag bij toeval een erg mooie 128K kunnen kopen uit de serie van 20.000 van nov 29 1927, bijna als nieuw, zelf het oliespuitje zit nog in de deksel. Wel electrisch gemaakt maar met origiele singer onderdelen die er niet versleten uit zien en hij loopt alsof er weinig mee is genaaid in de laatste 86 jaar cq als nieuw. En dat voor 15... Ik ging eigenlijk voor een (weet ik nu) 128K uit een serie van 45.000 van November 24 1925, deze is technisch prima maar optisch wat minder mooi, deze heeft dan wel weer een mooie gietijzeren met eiken traptafel, ik las in een ander draadje dat de 128K het beste allround type is om te hebben? Extra bonus zat ook in de koffermachine, 5 oude metalen spoeltjes die weer op mijn 1891 passen. Morgen toch maar geen staatslot kopen, geloof dat ik vandaag al mijn geluk voor de komende weken al heb opgebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 8 november 2013 Delen Geplaatst: 8 november 2013 Het leven van een prepper is loodzwaar, moet je ook nog zoiets in je huis zetten.... http://www.preparednesspro.com/wp-content/uploads/2011/01/singer-treadle-photo-co-sewingmachinesteve-com.jpg Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Emmy Geplaatst: 8 november 2013 Delen Geplaatst: 8 november 2013 Kan de foto wel opgestuurd worden in een PB, @Vladimir ? Want dan maak ik hem wel een kopje kleiner in Photoshop. Kunnen we je Singer zien. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Excuus, beetje druk gehad da afgelopen dagen, ik ga vanavond proberen ze te resizen, maak ik meteen even een paar mooie foto's. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 11 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2013 Eindelijk gelukt, de electrische 128 uit 1927: En de trapsinger uit 1925: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast DickBerts Geplaatst: 15 november 2013 Delen Geplaatst: 15 november 2013 Mijn eerste Singer; Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vladimir Geplaatst: 16 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 16 november 2013 Die had ik vroeger best willen hebben Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten