medan Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 nouja zoals de titel al zegt wat zijn je favorite staal soorten. de mijne zijn toch wel vg10,1059 en het mysterieuse staal dat victornox gebruikt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 18 april 2012 Delen Geplaatst: 18 april 2012 ben gek op SV30....vg10.....San Mai3... H1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 19 april 2012 Delen Geplaatst: 19 april 2012 CPM 3V en Böhler M390. Op dit moment http://zknives.com/knives/articles/knifesteelfaq.shtml Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Armand Geplaatst: 24 april 2012 Delen Geplaatst: 24 april 2012 Vg-10 + h1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 24 juli 2012 Delen Geplaatst: 24 juli 2012 De mijne 5160 1050 VG10 A2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
demontazor Geplaatst: 23 oktober 2012 Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Mijn favorite staal soorten zijn INFI van Busse, super sterk en makkelijk te slijpen, G3 SGPS blijft heel lang scherp en wat moeilijk te slijpen en CPM 3V bijna net zo sterk als infi maar roest iets sneller. En nu wil ik wel eens weten waarom ik hier H1 zie staan, want mijn aqua salt H1 heb ik na twee weken de deur uitgegooid, wat een bagger staal, zo zacht als snot en werd al bot van het in en uit de hoes halen. ( het harder worden ingebruik is een fabeltje). Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 25 oktober 2012 Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 @Demontazor, Ik vind wel dat het H1 staal redelijk houdt.Maar het belangrijkste dat ie niet roest.(heb n hoop zien roesten tijdens kano vakanties)Maar als je niet veel bij zoutwater in de buurt komt waarom dan H1. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 29 oktober 2012 Delen Geplaatst: 29 oktober 2012 Ja ieder zijn ding @Demontazor. Voor de kano-vakanties van Offgrid is het inderdaad ideaal naar mijn mening, maar als je verder niet aan de kust woont of nooit in de buurt van zout water komt of vis hoeft te fileren, is H1 overbodig. Het schijnt wel dat H1 beter z'n edge behoudt naarmate je het vaker slijpt. Maar zoveel mensen, zoveel wensen en meningen. Zelf vind ik BUSSE (samen met Strider) the most overpriced knives in the industry. Al lijkt me dat INFI wel te gek. Voor als ik ooit eens de lotto win Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joris Driepinter Geplaatst: 23 januari 2013 Delen Geplaatst: 23 januari 2013 Moddervette gratis knife steel app voor alle knife nuts: zoek 'knife steel chart' in de appstore en je ziet 'm! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Heksenboot Geplaatst: 18 maart 2013 Delen Geplaatst: 18 maart 2013 Cool, die app ga ik halen Joris. Allemaal hele mooie staalsoorten noemen jullie, die zou ik ook wel willen, maar voor de budgetprepper, zoals ik: Verenstaal om zelf messen te maken 1095, O1, D2, carbon 12C27 Sandvik, zoals b.v. Mora Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bjo1998 Geplaatst: 4 december 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 december 2013 @ medan het mysterieuse staal dat victornox gebruikt. word ook wel " inox " genoemd victor-inox Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten