Gast jolanda Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Eens per 3 maanden lijst * zilver *shag *kaas *rundvlees *koffie *chocolade *kolen *molenaar lijst molenaar *eens per 9 weken* 50 kilo tarwebloem 10 kilo zeezout 10 kilo volkerenmeel bakpoeder 10 pakjes gist 3 kilo pasta bloem Aldi eens per 3 weken spa blauw/rood 40 keer 3 liter wc papier 5 pak vloei 10 pakjes groente/fruit voor zo'n 50 euro *veel appel/sinaasappel* wijn 30 fles slagroom vol doos melk volle en heel doos suiker 10 kilo yochtert 10 pak karnemelk 8 pak sinaasappelsap 6 keer 6 liter ei 8 dozen *mijn kippen zijn er nog niet* tomaten sap 1 doos tomatenpuree 30 blikjes poten groenten vis uit diepvries chocolade repen 10 stuks C1000 eens per 6 weken koffiebonen 12 kilo paneermeel zonder E nummer Spar eens per 8 weken zure haring 2 pot/emmer Roomboter 40 pakjes mazina 4 pak aardbeien in blik/vlaai 6 stuk Bona *vanwege E nummer* 6 stuk ketchup 2 curry 2 mayo Zaanse 2 pot rijst 10 pak eigen merk macroni 5 pak eigen merk nasi/bami kruiden 10 van elk kruiden voor vlees smak 5 blik vlokken uitjes augurk boerenkool pot 5 stuks zuurkool 5 stuks vanille stokjes of zakjes 10 stok of 10 zakjes inhoud 10 zakjes dus 30 olijf /pinda olie 5 liter Extra zeeman t shirt 1,50 koopje nu action oortjes 20 stuks aanstekers 5 pakjes Markt droge worst 50 stuks Shag bestellen 6 sloffen http://www.tabakexpres.com/webwinkel?page=shop.browse&category_id=6 Rundvlees ook voor varkensvlees *vanaf maart bij mij* http://www.vleesveetendam.nl/ mijn kaas koop ik hier,wordt thuis gebracht http://www.erikaas.nl/ Zilver iets duurder maar betrouwbaar en ook word thuis gebracht http://www.demuntenverzamelaar.nl/shop2/index.php kijk bij belegging munten aardappelen van buren en roomboter word elke week op dorp 10 pakjes extra gehaald tot zover Jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast anoniem Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Je heb een gezinsomvang van 6 personen ? hoeveel ben je dan extra aan het preppen? 50 Kg tarwe is +- 125 broden ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 28 juli 2012 Delen Geplaatst: 28 juli 2012 Je heb een gezinsomvang van 6 personen ? hoeveel ben je dan extra aan het preppen? 50 Kg tarwe is +- 125 broden ? lol de varkens eten ook brood ik maak niet alleen brood maar ook beschuit/koek/gebak/snoep daarvan ......... ik heb nu een jaar voorraad wacht op waterbron ....... en pubers eten heel veel Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Hoi Jolanda, Ik snap niet goed hoe je met de beperkthoudbare spullen omgaat? Ik zie melk, eieren, zuivel, vlees enz. Is dit voor korte Roulatie, vries je het in? Je diepvries ruimte zal toch ook beperkt zijn? Grt Kans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Hoi Jolanda, Ik snap niet goed hoe je met de beperkthoudbare spullen omgaat? Ik zie melk, eieren, zuivel, vlees enz. Is dit voor korte Roulatie, vries je het in? Je diepvries ruimte zal toch ook beperkt zijn? Grt Kans eieren zijn zeker 6 maanden donker koel houdbaar *test een ei wat zinkt in water is niet meer goed* niet in koelkast slagroom die niet meer goed is dus word tot boter gemaakt melk niet meer goed is yochert yochert en karnemelk over datum wordt heerlijke hangop *kwark * gemaakt Kaas donker niet in koelkast is jaren goed wordt alleen oud vlees in diepvries of droge of roken bloem/roomboter vries ik in Groet jolanda van volle melk kunnen over datum afromen is dus meerder produkten van maken ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maicha Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 *test een ei wat zinkt in water is niet meer goed* Het was toch juist andersom? Als hij gaat drijven? Ik zou dan eerder voor een stel kippen en een geit gaan voor melk en eieren dan ze jaren op te slaan (mits je er de ruimte voor hebt maar goed je hebt ook varkens dus past vast nog wel wat bij) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 *test een ei wat zinkt in water is niet meer goed* Het was toch juist andersom? Als hij gaat drijven? Ik zou dan eerder voor een stel kippen en een geit gaan voor melk en eieren dan ze jaren op te slaan (mits je er de ruimte voor hebt maar goed je hebt ook varkens dus past vast nog wel wat bij) lol heb 2 geiten maar zonder jong dier geen melk kippen is in bestelling eendjes komende week over het ei ben ik nu even in de war zit zelfs aan koe te denken,maar ze zijn zo groot Groet jolanda Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ger52 Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 Een vers ei zal zinken, een bedorven ei gaat drijven.... Als het ei bedorven is ontstaat er gasvorming dus meer drijfvermogen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kans Geplaatst: 29 juli 2012 Delen Geplaatst: 29 juli 2012 eieren zijn zeker 6 maanden donker koel houdbaar slagroom die niet meer goed is dus word tot boter gemaakt melk niet meer goed is yochert yochert en karnemelk over datum wordt heerlijke hangop *kwark * gemaakt Kaas donker niet in koelkast is jaren goed wordt alleen oud vlees in diepvries of droge of roken bloem/roomboter vries ! Bedank Jolanda! Dat is toch wel even duidelijk een gat in mijn kennis. Ik ga voor houdbare zaken en had bv kaas en yogurt al tot iets dat ik maar zonder moest doen. Ik ben kaasgek dus ik ga eens proberen kaas in de kelder op te slaan. Vroeger in onze winkel hadden we speciale klanten, die kamen oa voor de kaas, "kaas waar nog geen schimmel op heeft gstaan smaakt niet" was het motto van die liefhebbers, we kunnen er nu in de familie nog om lachen. Was een van de weinige zaken die nog verkochten als het beschimmeld was. Dit was in de tijd dat de kleine kruideniers het aflegde tegen de suppers en dus wij ook. Weet nog dat we melk kochten aan de overkant bij de supper, die was daar geodkoper dan waar mijn pa inkopen deed, absurde tijd... Grtkans Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BTF Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Roomboter invriezen? Hoe lang is dat dan houdbaar? En wat doet het met de smaak? Is het dan alleen nog te gebruiken om in te bakken/braden of is het kwalitatief nog goed genoeg om op je boterham te smeren? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast jolanda Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Roomboter invriezen? Hoe lang is dat dan houdbaar? En wat doet het met de smaak? Is het dan alleen nog te gebruiken om in te bakken/braden of is het kwalitatief nog goed genoeg om op je boterham te smeren? gewoon goed ik smeer/bak en verwerk het gewoon heb het nog niet uit geprobeerd *ze zeggen jaren* groet jolanda onze boter overschot ,werd ook in vriezer op geslagen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.