Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ongeloof in je omgeving


TyrionLannister

Aanbevolen berichten

Gelukkig is wapenbezit hier niet zo verspreid als in de VS. Want daar wordt in de prep-community serieus rekening gehouden met gewapende (stads)bendes die de boel serieus zouden kunnen gaan plunderen.

Maar als je de rellen in Londen en Parijs, en zelfs hier in Antwerpen (Borgerhout) en Brussel (Molenbeek) in het achterhoofd houd vind ik niet dat je daar lichtzinnig over moet denken.

Ik zal nooit niet beweren dat dat hier niet kan gebeuren, ik hoop van niet, maar ik vrees van wel.

 

Daar zijn zowel de brave burgers en de criminelen bewapend. Hier zijn buiten de ordediensten (die bij een SHTF je echt niet te hulp schieten en alleen hun eigen gezin zullen beveiligen) alleen de criminelen in het bezit van vuurwapens. Mocht je niet de illegale tour op gaan of via de legale bijv. bij een schietvereniging actief gaan worden dan is er maar een ding dat je kan helpen. Absolute geheimhouding, zowel voor de SHTF als erna. Ik ga dan bijv ook niet koken in de eerste tijd. Bruine bonen en doperwtjes kun je ook koud eten. Als de Gouden Horde de stad heeft verlaten en het platteland afstruint op zoek naar eten dan kan ik wel mijn voedsel koken want dan is er niemand in de stad. Maar hygiene kan wel een probleem worden.

 

Hier in Europa heb je gewoon weinig mogelijkheden itt tot de VS. Je zit hier altijd wel vlak bij een geurbaniseerd gebied en zal altijd wel als "mier" te maken heb met de "krekels" die niets hebben voorbereid maar wel terstond alles wat je hebt komen opeisen WTSHTF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
sluit daarom altijd af met de volgende woorden

mijn eten is voor mij en mijn munitie voor jouw of iets in die richting ;)

 

ja das altijd handig om met wapentuig te dreigen voor een shtf toeslaat.

dan krijgen de mensen echt een goed beeld van je (maar niet heus).;)

 

al zal onderstaande het beeld over mij misschien ook geen goed doen, maar ik heb dan ook niks met munitie of wat ook.

 

ik snap niet waarom je tegen mensen waar je verders niks mee hebt zegt dat ze altijd bij je terecht kunnen voor vragen VOOR een shtf.

waarom geef je hem niet de link naar deze site and be done with it??

nu weten ze je altijd te vinden immers?? en geef je het niet dan trommelen ze wel wat extra mensen op, HIJ HEEFT ETEN HIJ HEEFT ETEN HIJ HEEFT DRINKEN !!!! HIER HIER MOET JE ZIJN KOM WE PAKKEN JE !!!!(ik doe maar even een voorbeeld:o).

 

als ik met mensen praat over preppen noem ik het nooit preppen. ik zeg meestal iets in de trant van: ach de euro is geen zekerheidje meer, goud en zilver kun je niet zo eten, en waarom zou je geen voorraadje hebben voor jezelf en je gezinnetje?? niks mis mee toch?? eet je toch gewoon op, alleen je koopt er 2 of 3 inplaats van 1. ik probeer het casual en relaxed te houden.

en niet achterste van mijn tong te laten zien.

 

alleen tegen familie ben ik wat vrijpostiger in mijn aanbevelingen, en daar ben ik wel hard tegen, ''wie niet prept zal ook niet eten...'',''ik zal jullie niet binnenlaten alleen de kindertjes tot 12 krijgen wat omdat jullie je verantwoording niet namen en de kinderen er niks aan kunnen doen dat hun ouders zulke dwazen zijn''.

maar als het echt misgaat hoop ik voor die tijd al weg te zijn, komen ze voor een dichte deur?? hee ik had ze gewaarschuwd toch?? dat ze nooit naar me luisteren is niet mijn probleem.

en dat ze nu wel geluistert hebben maar niks gedaan?? dan ben je pas echt dom.

ik ben gewoon graag duidelijk erover tegen ze, zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Rodin

 

Dat water is inderdaad van binnenuit bereikbaar. Maar dat ik ook een groententuin heb, is bv gewoon niet te verbergen voor je buren. Ik loop er niet mee te koop, en niemand zegt er iets over, maar ik vraag me alleen regelmatig af hoe je dat in godsnaam in je eentje een beetje kan verdedigen als je met een plunderende meute te maken krijgt.

Daarmee zou ik niet liever hebben dat mijn buren er zich ook mee bezig houden, eigenlijk gewoon uit eigenbelang. Als ze hun spullen op orde hebben, is de kans dat ze jou met rust laten, of je er nuttig mee zou kunnen samenwerken veel realistischer.

 

Je kan natuurlijk doen zoals dutchprepper zegt, de deur gesloten houden, maar ik denk dat je altijd met fysieke agressie te maken gaat krijgen. Als ze niet krijgen wat ze willen,zullen ze wel proberen van het te nemen. Daarmee dat ik al meer en meer overtuigd ben van het belang van je op een of andere manier te bewapenen. Niet offensief, maar defensief.

Ik vind dat je het recht hebt om je te verdedigen. Alleen blijft dan nog altijd het probleem dat ik numeriek in de minderheid zal zijn.

 

En uit ervaring weet ik al, dat je met sommige mensen gewoon geen constructieve dialoog kunt voeren, want ze zijn zo overtuigd van hun eigen grote gelijk, dat ze eigenlijk jou argumenten nog niet in overweging nemen. Of om het wat vulgairder te zeggen : Er valt gewoon niet met te klappen, de enige taal die ze verstaan is fysieke agressie.

 

En TL heeft hier ook weer gelijk als hij of zij zegt dat we hier in een overge-urbaniseerd gebied leven. Veel te veel mensen, op veel te weinig plaats, die niet voor zichzelf kunnen zorgen, maar afhankelijk zijn van een systeem dat steeds moeilijker en moeilijker in stand te houden zal zijn (.peak-oil, financiëel-economische crisis, veranderende weerpatronen...)

 

Een scenario dat ik steeds realistischer zie worden is : wat als de euro er aan gaat en onze munt waardeloos wordt ? Zullen we dan nog energie en grondstoffen kunnen kopen op de internationale markten. Zullen de arabieren en de russen dan nog geneigd zijn hun zo waardevolle olie en gas voor waardeloos papier in te ruilen ?

Volgens mij ziet het er meer en meer naar uit dat Noord-Amerika en Europa de derde wereldregio's van de toekomst gaan worden. En dat kan snel gaan, kijk maar naar Griekenland.

 

Dus als de krekels rondom mij geen mier wensen te worden, zal ik als mier moeten zien dat ik ofwel de krekels op afstand kan houden, ofwel zorgen dat ik ze niet meer op afstand hoef te houden. (een goed verstaander heeft maar een half woord nodig).

 

Alle, de toekomst ziet er "leuk en uitdagend" uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...