Ga naar inhoud
GENEGEERD

Konijnen leed


Gast Toef

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik geloof dat alle reageerders het beste met het beestje voor hebben....... vaak dacht ik ...had ik het topic maar niet gemaakt.

 

Voorop staat en stonden we even stil bij het nijntje en zijn lijden. Klein leed geeft ook nadenken en reactie...ik bedank allen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Roel

 

Niemand hiervoor heeft het over dieren mishandeling, de meesten hier op de forum acht ik met gezond verstand ook.

Daarbij staan velen hier op het forum niet ver af van de natuur, hoe een beestje te doden ach... scherp mes en/of spade hebben de meesten ook.

 

Hoppa.... bedankt voor je bijdrage Roel :rolleyes:

 

het punt is ik zou ook de dierenambulance gebelt hebben ( kijk maar naar mijn nick ;) ) namelijk als ik zo'n beestje zal vinden zal ik het niet over mijn hart verkrijgen hem zelf te doden ( ik heb al moeite bij een doodgeslagen vlieg die nog stuiptrekkingen heeft ) noem me een watje maar de snelste oplossing in mijn geval ( hoewel dat ook aan mijn bui ligt ) toch de dierenambulance, want voordat ik mezelf zover krijg een konijn af te maken zijn we een stuk langer bezig als 10 minuten :rolleyes:.

 

soms ben ik gewoon veel te oversentimenteel maar dat ligt ook aan mijn hoofd denk ik ( een combinatie van factoren als adhd, autisme, epilepsie en ga zo maar door, die allemaal in mijn famillie zitten en waar ik volgens mij van alles wel een beetje heb ;) ) ik hoe enorm van dieren, als het moet zou ik kunnen slachten ( ik heb nog nooit iets geslacht maar mentaal zou ik het dan aankunnen ) maar ik zal er altijd wel moeite bij ondervinden.

 

ik heb onderweg op de fiets een heleboel dode dieren gezien maar gelukkig nog nooit eentje die nog net niet helemaal dood was ( hoop ik ook nooit tegen te komen ) en gelukkig vergrepen de katten en vogels zich er al aan voordat het begon te ruiken maar ik blijf het altijd een naar gezicht vinden.

 

lastige dingen dit, als je in een SHTF ( eentje van redelijke proportie ) ook een halfdood beest ziet, die door ziekte niet meer geschikt is voor consumptie, hoe doe je het dan? laat je de natuur zijn langzame pijnlijke dood voltrekken of gebruik je de doorspoelknop door middel van een steen? hoe reageer je dan op de dood van een diertje als je misschien nog maar uren tevoren mensen hebt zien sterven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Winchester 1893 die spuiten die ze wild geven is vaak met een lichte verdoving en dan een spuit in het hart.

De lichte verdoving zorgt niet voor voldoende pijn bestrijding en het dier is er geestelijk gewoon bij alleen verlamd.

Dan de spuit in het hart die ook pijnlijk is.

 

Ff de nek breken Door te strekken is veel humaner.

Kogel ben ik ook een voorstander van alleen de overheid niet zo helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...