Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dit zijn de duurste en goedkoopste landen om in te wonen


Tom

Aanbevolen berichten

Voor de prepper weer interessant welke landen kan ik het goedkoopst vertoeven en eventueel een BOL kopen?

 

Denk je eraan om binnenkort te verhuizen, maar wil je je portemonnee niet al te veel belasten? Kijk dan eens naar dit lijstje met de duurste en goedkoopste landen. In India zal je het minst opdoen, in Zwitserland het meest.

 

De top vijf van de goedkoopste landen bestaat uit Aziatische en Afrikaanse landen: India kaapt de eerste plaats weg, gevolgd door Nepal, Pakistan, Tunesië en Algerije. De landen die je bankrekening het snelst zullen doen leeglopen zijn Zwitserland, Noorwegen, Venezuela, Ijsland en Denemarken. België staat op de 15e plaats

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/2186780/2015/01/19/Dit-zijn-de-duurste-en-goedkoopste-landen-om-in-te-wonen.dhtml

 

 

Voor ons zijn dan de Oost Europese landen weer interessant. Ik ben zelf liever iets dichter bij huis, zit me te oriënteren voor het moezeldal. De kleinere dorpjes iets van de moezel af zijn ook niet duur. En er valt nog wel iets te verdienen zoals bed en breakfast voor o.a. motorijders die vanuit de Benelux effe een weekendje moezel pakken en dan moeten ze eerst zoeken naar een bordje motorrijders welkom. dus een groter object kan ook heel goed zelfs een oud hotel of zoiets.

 

Maar een soort taxibusje in de buurt van Cochem kan ook goed om b.v. mensen van het vakantiepark naar Cochem te rijden voor de rondvaartboten en restaurants om maar wat te noemen.

Zelfs in het na-seizoen moet je oppassen dat je veelal de oudere dagjesmensen niet aanrijdt de bussen stoppen gewoon midden op de weg en de moezelbrug is te vergelijken met een winkelstraat op zaterdagmiddag. dus ik zie wel mogelijkheden, immers iedere vakantieganger is een (goed) gevulde portemonnee:)

 

Dus effe een beetje ondernemersgeest en er is een inkomen!

 

 

Als ik ergens in Polen zit en er valt niets te verdienen houd ik het ook niet vol op de bol:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb dit soort lijstjes vaak gemaakt, maar wel met meerdere criteria:

(a) Krijg je gemakkelijk een VISA om daar permanent te wonen? Thailand valt af, daar moet je continu aantonen waar je woont, en opnieuw visa verlengen

(b) Is het dun-bevolkt (bijv. India valt zo af, ook NL)

© Is het klimaat gunstig voor zelfvoorziening en lage kosten in energie en water

(d) Wordt je qua belasting en overheidsbemoeienis met rust gelaten? In sommige landen zijn uitstekende pensionado regelingen

(e) Is de veiligheid goed geregeld? Zo viel Turkije bij ons af, omdat we Erdogan niet vertrouwen, en je kan zo opgepakt worden

(f) En ja, Cost of Living moet affordable zijn, maar dit is dus zeker niet het enige criteria

(g) Kan je gemakkelijk land krijgen

 

Na heel lang nadenken en vergelijken, kwamen wij uit op Zuid-Hongarije, de best mix van bovenstaande criteria !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf volg de voor mij logische voorwaarden om ergens anders een leven te gaan beginnen.

 

1) Ga ergens naartoe waar je omwille van je afkomst welkom bent als mogelijke inwoner die z'n steentje wil bijdragen aan de economie en niet als toerist of profiteur om het sociaal stelsel leeg te zuigen.

2)Wees op de hoogte van de wetgeving van dat land..

3) Zorg dat je de landstaal voldoende spreekt oa als blijk van integratie en om bv zelf administratieve ongemakken op te lossen.

4) Zorg voor een back up indien de autochtone bevolking om eender welke reden zich tegen je keert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...