Ga naar inhoud
GENEGEERD

Noodladder


pettas

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nou ben eindelijk tot een plan gekomen en het word niet abseilen als een navy seal naar beneden of bungelen aan een laddertje. Ik heb toch gekozen voor een veillige en betere oplossing met name voor de kids en ben naar me buurman gegaan. Ik heb aan deze beste man uitgelegd dat ik een noodroute nodig heb bij brand zodat we snel kunnen evacuren hij begreep het gelukkig helemaal.

 

De oplossing voor een snelle evacuatie is om de scheidingswand die tussen onze 2 balkons zit zo te monteren dat die met 1 schop van zijn of van onze kant eruit valt zodat we veillig over kunnen stappen naar zijn of onze balkon. Het is nu nog enkel kijken naar een goede constructie die tegen stevige windstoten kan en niet rammelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, goed zo @pettas. Buren staan daar wel voor open, heb ik hier ook betrokken bij "het reddingsplan". Eerst werd beetje raar opgekeken op mijn verzoek, maar na even nadenken vonden ze er voor henzelf ook voordelen aan zitten om samen een plan bij brand te hebben. Kleine tip, oefen deze methode wel eens per jaar...zodat je niet op het moment dat je het nodig hebt, tegen een schot staat te schoppen wat niet los wil. (een bijl in huis is ook handig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Stuudje ik merkte dat de buurman het ook wel een fijn plan vond want hij stemde meteen toe. Ga zeker als het syteem er hangt het een paar keer per jaar oefenen maar wil ook zeker een constructie maken die echt betrouwbaar is en waarvan je weet dat hij loslaat als je ertegenaan schopt. Bijl had ik nog niet aangedacht neem ik zeker me in het plan.

 

Vreetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pettas

Mooi dat je buurman meedenkt. Ik zou het echter ook voorleggen aan de verhuurder. Zij kunnen de constrcutie bij iedereen aanpassen op noodsituaties.

Waarvan is de afscheiding eigenlijk gemaakt ?

Want wie garandeerd dat je wel bij de buurman via de voordeur weg kan ? En afstand deur deur zal niet zo erg groot zijn schat ik. Misschien kan je pas na x aantal balkons weer de gallerij op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@-geanonimiseerd- ,

 

Goed plan om het voor te leggen aan de verhuurder als het door heel de flat doorgevoerd kan worden zou het wel ideaal wezen zeker bij een grote calamiteit. Maar ik denk zelf niet dat ze dit door gaan voeren je weet het he bezuinigingen. De afscheiding is gemaakt van een vierkante buizen frame die op 2 punten aan de muur vast zit en 2 aan de reling van het balkon en in dat frame zit dan zo’n stevige houten plaat weet niet precies wat voor hout dat is maar stevig is het wel.

 

Buurman kwam met een tekening waarbij we het frame ertussen uit halen daar 2 stevige scharnieren op lassen (hij kan gelukkig lassen) en die vervolgens weer aan de muur monteren. En dat we hem met een soort deur klink open en dicht zouden kunnen doen.

 

Greetz

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er zo een maken. Ik zit op ongeveer 8 meter hoogte als ik mijn raam uit moet.

Oorspronkelijk dacht ik aan paracord, maar aangezien dan gemakkelijk smelt overweeg ik nu om een stalen ketting te gaan gebruiken.

Is een stuk zwaarder en duurder, maar ik zou niet graag naar beneden storten ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...