Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Hulp gevraagd] Bus voor huishoudapparaat nodig


lewieke

Aanbevolen berichten

Altijd slim om een donor machine te hebben voor later.;)

 

De donormachine heeft zelfs al toestemmig gegeven om de functionerende onderdelen te laten verwijderen. Ik heb 2 busjes laten draaien. Na advies van een collega leek het meer aangewezen om ze te laten draaien in messing. Morgen zijn ze klaar. Dan maak ik foto's van het herstelprojectje. 2 dingen varen er wel bij : het milieu en mijn portemonnee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De donormachine heeft zelfs al toestemmig gegeven om de functionerende onderdelen te laten verwijderen. Ik heb 2 busjes laten draaien. Na advies van een collega leek het meer aangewezen om ze te laten draaien in messing. Morgen zijn ze klaar. Dan maak ik foto's van het herstelprojectje. 2 dingen varen er wel bij : het milieu en mijn portemonnee.

 

Ik hoop dat het niet in contact komt met het eten dan, koper groen is namelijk nogal giftig ;) Als geleider bus is inderdaad messing of brons logischer dan (gehard) staal of RVS.

Het bewerkt ook gemakkelijker :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leerling die het werkje kreeg heeft vandaag de stukjes gedraaid. De eerste poging was de diameter 2mm te klein. Bij de tweede poging stelde hij de machine verkeerd in waardoor het stukje 2mm te kort was. Vrijdag krijgt hij weer een lesuur om het stukje te draaien. Ik wed dat hij er veel uit leert (en de leraar blij maakt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De leerling die het werkje kreeg heeft vandaag de stukjes gedraaid. De eerste poging was de diameter 2mm te klein. Bij de tweede poging stelde hij de machine verkeerd in waardoor het stukje 2mm te kort was. Vrijdag krijgt hij weer een lesuur om het stukje te draaien. Ik wed dat hij er veel uit leert (en de leraar blij maakt).

 

En dat voor een pint (HEINEKEN).:p

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De broodmachine is hersteld en draait momenteel proef. Kneden is geen probleem meer, ze maakt alleen nog een piepend geluidje. Wellicht omdat één en ander nog niet helemaal op elkaar is ingewerkt. Ik gebruikte een beetje siliconespray om dat euvel te regelen. De machine wordt nu gewarmd om de siliconen te laten verdampen en te zien of alles goed werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...