Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bondige samenvatting EHBO Materialen.


Aanbevolen berichten

Wij hebben voor onszelf en voor onze honden altijd bloedafnamebuizen in onze EHBO-kit zitten om in geval van vergiftiging vast te kunnen stellen om welk vergift het gaat. Sommige middelen zijn bijv. al zeer snel de bloedbaan weer uit; hierdoor kan dikwijls niet meer worden vastgesteld waaraan het dier is overleden. Normaal gesproken zijn ze redelijk duur omdat ze alleen in grote aantallen worden verkocht, vooral voor ziekenhuizen eigenlijk.

 

De belangrijkste buis die je kunt hebben bij vergiftigingen is die met een rode dop (serum-buis). Zelf kan ik er nu aankomen via een een betrouwbaar adres (iemand die in de farmacie werkt doet ze weg voor 5 euro per 4 stuks = inclusief verzendkosten). Vervolgens bewaar ik ik ze bij 4 graden Celsius en voor transport gebruik ik een dood normale koelbox.

 

Misschien overdreven, maar in mijn EBHO kit is dit zeker een vast item!

 

Goed idee voor mensen met huisdieren, zelf heb ik er geen omdat mijn werk dat niet toe laat. Je eerste post maar gelijk een waardevolle bijdrage, ben benieuwd naar de rest dus stel je even voor in het daarvoor bestemde topic..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Misschien moet je even kijken, wat je voor wat wil gebruiken..

 

1. Welke middelen heb ik echt nodig om de situatie beoordelen en je eigen veiligheid zoveel mogelijk garanderen

2. Welke middelen heb ik echt nodig om de meeste echt levensbedreigende situaties te kunnen.

> Airway management (Wat heb ik nodig om de luchtweg vrij te maken en te houden. In 90% van alleen je handen.)

> Breathing welke wat ga ik heb ik nodig om de ademhaling zoveel mogelijk te garanderen. (open borstverwondingen / beademen )

> Circulatie : Hoe stop ik grote bloedingen en bestrijd ik shock ?

> Disability : Acute problemen met het bewustzijn, (Glucose Gel, zoals Hypiofit, energieboost bij uitputting etc..)

> Exposure : b.v. Onderkoeling voorkomen

 

Daarna kan je kijken wat heb ik echt nog meer nodig.. voor andere tyoe letsels en ziektebeelden.

 

zoals pleisters, desinfectie (Hibicet), medicatie etc..

 

Misschien moet ook niet alles in 1 kit.. maar kan je over meerdere kits verspreiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...