Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zou een dergelijke gordel handg zijn?


FincaInSpanje

Aanbevolen berichten

Ik las dit artikel vandaag. http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3669066/2014/06/09/Jongen-14-draagt-broertje-64-km-op-z-n-rug.dhtml

 

Een jongen draagt zijn zieke broertje 64 km. Nu gaat me het even niet om het verhaal, wat op zich al fascinerend is. De jongen draagt zijn broertje op zijn rug, maar wel in een speciale gordel. Zou een dergelijke gordel handig kunnen zijn in een SHTF wanneer je iemand moet dragen? Wat denken jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik las dit artikel vandaag. http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/article/detail/3669066/2014/06/09/Jongen-14-draagt-broertje-64-km-op-z-n-rug.dhtml

 

Een jongen draagt zijn zieke broertje 64 km. Nu gaat me het even niet om het verhaal, wat op zich al fascinerend is. De jongen draagt zijn broertje op zijn rug, maar wel in een speciale gordel. Zou een dergelijke gordel handig kunnen zijn in een SHTF wanneer je iemand moet dragen? Wat denken jullie?

 

Volgens mij werkt zo'n gordel alleen bij het dragen van kleine kinderen. Voor een volwassene die liggend vervoerd moet worden denk ik dat een draagbaar die te bevestigen is aan je rugzak (en twee wielen op de grond aan het uiteinde) veel beter werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mooi ding en een mooie actie van die broer..en voor kinderen super..

veronderstel dat ze het "zitje"een volwassen maat van maken..dan heb ik het gevoel dat je ook een volwassene mee kan nemen, zolang de voeten de grond niet raken..okee je heb wat meer kilootjes meer op het ruggetje en wat meer massa van de armen op de schouders..maare dan rusten we maar een keertje meer ;)

maar een draagbaar die te bevestigen is aan je rugzak (en twee wielen op de grond aan het uiteinde) is ook niet verkeerd..daar kan je mss 2 of 3 van die smurfen kwijt ;)

mss een keer een leuke test op een SC

greets van hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben destijds ook een draaggordel voor onze kinderen gehad, maar die gaan maar tot 15 kilo. Een jongen van 7 is al snel het dubbele gewicht en een volwassenen nog meer. Ik dacht daarom als er zoiets zou zijn voor personen van 40-50 kilo, dan is dat nog te doen met veel rusten.

 

Een draagbaar met wielen is natuurlijk veel beter, maar dan moet je die ook meezeulen als je hem niet nodig hebt. Dit leek me wel een handige gordel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet handig die gordel. Een rugzak van 30 kilo is al zwaar, laat staan iemand van 60 kilo.

 

Ja, maar een persoon kan zich ook vasthouden en een beetje overhellen. Ik heb een aantal keer een paar km gelopen met iemand van 40 kg. Het is zeker pittig en ik hou t hooguit 2-3 km achter elkaar vol, maar het lukt wel. Als je met twee volwassenen bent, dan kun je bovendien afwisselen. Het is niet ideaal natuurlijk maar wat moet dat moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...