offgrid Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 K had n tijdje terug dit filmpje gezien.K kende deze techniek nog niet.Vorige week voor t eerst uitgeprobeerd en ik denk dat t mn favorite gaat worden...Easy en niet veel vuurzicht van zijkant... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zanshin Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Nice. Zijn te koop bij de Intratuin voor een paar euro per stuk. Maar een boom in the middle of nowhere is natuurlijk gratis. Hoe lang blijft het branden? En kan je hem ook uitmaken dmv uit elkaar trekken en dan de volgende keer opnieuw gebruiken? Of blijft het smeulen (wat ik denk). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 hoe lang het brand weet ik niet maar weet wel dat dit ook met vers hout schijnt te moeten werken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
offgrid Geplaatst: 25 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Ik heb m weer uitgemaakt maar k denk dat ik m zeker 3 uurtjes heb aan gehad en dr was nog n hoop over(niet doorgebrand dus)En je zou m dan zeker weer kunnen aansteken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jester Geplaatst: 25 juni 2012 Delen Geplaatst: 25 juni 2012 Had afgelopen najaar een partij openhaardhout besteld en kreeg daar ook twee van deze jongens bij. Dan tot 80% ingezaagd ofzo, zodat het geheel wel bij elkaar blijft. Prachtig simpele oplossing, al ben ik vooral gecharmeerd door de kunde van dat jonge knulletje in het filmje van offgrid hierboven. Niet voor niks 2.5 miljoen hits erop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepper053 Geplaatst: 3 juli 2012 Delen Geplaatst: 3 juli 2012 die dingen worden op mijn werk kant en klaar gemaakt. het is makkelijk om ze te kopen, maar tijdens survival zou ik het niet aanraden. je vind tenslotte in het bos niet snel op maat gezaagde boomstammen en om ze zelf te gaan zagen met een draadzaag of iets dergelijks koste erg veel energie. er zijn dan makkelijker manieren om vuur te maken om water te koken, eveneens zal je er zelf weinig warmte van voelen omdat het binnen naar buiten brand. maar toch erg knap dat hij dat kan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.