darius Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 beste medepreppers na een tijd opzoek tezijn geweest naar een manier om te communiceren met mijn familileden in een shtf is mijn oog gevallen op Midland G6 XT Dark Grey nu is mijn vraag wat voor een afstand kan ik verwachten van dit apperaat in een normaale woonwijk op de advertentie staat 12km dit lijkt me erg veel of kan dit wel kloppen? gr darius Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
heliport Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Ik heb zelf Midland ( gxt 900 ) , Maar dan met 5 watt i.pv. 0,5 watt en die halen de 12 km met moeite Dus dit type zal de 12 km zeker niet halen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rescue Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 Nee, deze gaat dat nooit halen in woonwijk. zeker niet als je op de begaande grond zit. 12 kilometer haalt heel misschien , die als je hoog op berg top zit, er geen andere objecten in de buurt zijn, en er iemand anders ook boven op een andere berg top zit, en het optimale zend en ontvang omstandigheden zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 4 februari 2014 Delen Geplaatst: 4 februari 2014 12km is een "line of sight" bereik. Dus zonder enige obstakels ertussen. Met een 5watt setje kan je zo'n 1,5-3km halen in dicht bebouwde steden. Ook dit kan enorm verschillen.... Soms haal je nog niet eens 1km.........Die 12 km haal je nooit in de stad. En zeker niet met de Dark Grey kleur......omdat ik het een piskleur vind..... :D just kiddin' Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
darius Geplaatst: 4 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2014 bedankt voor de snelle reacties het is duidelijk dat ik mijn doel niet ga halen wat is een goede (draagbare manier ) om 10-15 km teberijken in een woonwijk ik weet dat er door al vele post zijn gemaakt maar ik ben door de bomen het bos kwijt gr darius Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 in shtf maakt het niks uit dus google op wattage verhogen voor je midland en google op richtantennes en anders zou ik beginnen met postduiven te trainen:p bedankt voor de snelle reacties het is duidelijk dat ik mijn doel niet ga halen wat is een goede (draagbare manier ) om 10-15 km teberijken in een woonwijk ik weet dat er door al vele post zijn gemaakt maar ik ben door de bomen het bos kwijt gr darius Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
12gauge Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 in shtf maakt het niks uit dus google op wattage verhogen voor je midland en google op richtantennes en anders zou ik beginnen met postduiven te trainen:p ik zou voor een heel andere band gaan, sommige banden lenen zich gewoon niet voor een aardig bereik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 ook dat is een optie ik zou voor een heel andere band gaan, sommige banden lenen zich gewoon niet voor een aardig bereik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
prepass Geplaatst: 5 februari 2014 Delen Geplaatst: 5 februari 2014 Hoog geplaatste antenne en 27Mc al eens aan gedacht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.