Ga naar inhoud
GENEGEERD

Verkleinen woonruimte


Stuudje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Woningbouwregels, ik heb even een paar dingetjes in reglement opgezocht.

Je mag niets in en aan het huis veranderen.

Voor elke verandering moet je toestemming vragen.

Bij aanbrengen isolatie krijg je toestemming, maar dan wordt de huur verhoogd(kosten voor de isolatie zijn wel voor je zelf)

Aanbrengen zonnepanelen, toestemming kan je krijgen,maar ook weer huurverhoging voorde door hun geschatte vermindering op energiekosten.

Laten installeren van zuiniger cv-ketel, kosten voor jezelf, huurverhoging.

Ik kan het me nu niet permitteren huurverhoging te krijgen met mijn inkomen, daarvoor moet ik eerst meer uren werk hebben, pas dan kan het, ik kom nu net rond (of net niet)

Owja, nog wat, bij teveel huurverhoging moet ik het huis uit want dan kom ik boven de huursubsidie grens.

 

Dus ik probeer, voor een situatie later, die koude oplevert , wat truuks te bedenken. Het is een vorm van vooruit denken, plannen tevoren maken, het is niet de huidige situatie.

Ik wil dit zolang dit kan op een manier waarop het beetje leefbaar blijft en ik wil iets wat redelijk snel te maken is met wat ik in huis heb.

Ik schrijf dat nog maar eens want het schijnt niet goed door te dringen bij iedereen. Voor beter idee over welke situatie ik praat, toch maar eens dit topic lezen.

 

De noppenfolie is een goede tip, zit bij koud weer sowieso op de ramen boven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Aan de zijkanten vastgeniet of geplakt met tape,is het ook een goede noodslaapzak.

 

Nou, in huis heb je wel voldoende dekens e.d. toch.

Ik zit meer aan een soort "kas" te denken. Zoiets als jij van plan bent, maar dan met noppenfolie, liefst dubbel. Isolerend en lichtdoorlatend.

(Ventileren moet weer even vermeld worden.)

"Deuren" van overlappende dekens/gordijnen.

Als je van gypsy/hippie-stijl houdt, kan je helemaal los gaan. :p

 

https://www.google.nl/search?q=gypsy+hippie+room&rlz=1C5CHFA_enNL503NL503&espv=210&es_sm=119&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=l1_BUsPAGunP0AX-7oGIAw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1230&bih=668

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Voor mij alleen, ja...voor meer mensen, genoeg...denk dat dat afhangt van hoeveel. Maar bij tekort is het niet verkeerd wat truuks te kennen.

 

 

(Zit ik hier écht wel op een preppers-site?)

 

:D

 

Preppen kan onverwachte wendingen nemen he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]7197[/ATTACH] Je ziet mij al Heksie??? :p

Hahaha.... ik zou gillend gek worden. Dat is pas een shtf :p:p:p !!!!

Hmm, dit inspireert me wel voor een nieuwe stijl van prepper-interieurs. Daar kom ik nog op terug. :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
[ATTACH=CONFIG]7197[/ATTACH] Je ziet mij al Heksie??? :p

Hahaha.... ik zou gillend gek worden. Dat is pas een shtf :p:p:p !!!!

 

Hehehe. :D

 

Zoals ik al zei: "ALS je daarvan houdt". :p

 

(daarom kwam ik er ook pas veel later mee in dit draadje: ik ken de smaak van mensen in de tussentijd wel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Hier @Gamble (en de rest).

Zoals een beroemde oude prepper ooit zei: "Denk in oplossingen, niet in problemen".

 

Kijk dus door kleuren en maten heen. Pas het aan, aan je eigen situatie en smaak.

 

[ATTACH=CONFIG]7198[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]7199[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...