Ga naar inhoud
GENEGEERD

Navigatie naar huis of BOL na een EMP of poolwissel?


Gemini

Aanbevolen berichten

Hoe gaan jullie dat doen ?

 

Als je TTom en je Gmaps etc. apparaten alleen nog geschikt zijn als aansteker oid?

En als gemechaniseerd vervoer uitgeschakeld is etc.

 

Ikzelf met kompas en landkaarten/ stafkaarten als navi en de benenwagen of hopelijk een fiets als voortbewegings-middel.

 

Voor het geval van een poolwissel heb ik een mechanisch horloge volautomaat dan navigeren zoals de scouts, met wijzers en zon.

 

Van en naar huis vanuit een bekende plaats kennen de meesten wel de weg.

Maar wat doe je als je bijvoorbeeld in Rome zit en er een EMP of poolwissel plaatsvindt?

 

Da's toch een eind lopen/fietsen hè?

 

Groeten Martin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Nu alvast beginnen met trainen voor een aardig stukkie wandelen....:D Serieus, de meeste wegen zijn niet in één klap weg, dus goede (topo)kaarten hebben is van belang. Ook verkeersborden op de snelwegen zijn echt niet zomaar verdwenen. Schikken naar de nieuwe situatie en beginnen met lopen.

 

Wanneer ik de grens overga, heb ik altijd topo kaarten en/of kaarten van 1:25.000 bij me van de regio en eventueel nog kaarten om de route naar huis terug te vinden. Oja, en een kompas incl nog wat "spulletjes"....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna iedereen op deze moderne wereld verdwaald zodra GPS niet meer werkt, weten zelfs hun eigen huis niet meer te vinden.

 

Gelukkig weet de oudere generatie en een enkeling (prepper) van de jongere generatie nog wel hoe je een kaart moet lezen en topografische kennis leerden wij vroeger op school.

 

Maar dat geld voor zo'n beetje alles.

Zijn de supermarkten leeg, dan gaan ze dood van de honger. Valt de stroom uit, dan van ellende ;-)

 

Poolshift gebeurd niet van het één op het andere moment. Dat gaat vrij langzaam en is al jaren bezig. Gelukkig hoeven wij ons geen zorgen te maken, het gaat zo langzaam dat wij waarschijnlijk oud en versleten zijn als de polen omkeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...