hamster Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Hoe je een houten vishaak maakt Snij een klein stukje hout in de vorm getoond in de foto Zoek geschikte doornen, in dit voorbeeld gebruikte ik de zwarte bes doornen. Hoe scherper, hoe beter. Wees voorzichtig dat u de scherpe punt van de doorn niet stomp maakt deze maakt de haak zo veel effectiever. Ik schraapte het dunne bast laagje van de doorn, maar dit is niet noodzakelijk. U kunt zien hoe de boom heeft toegestaan dat het uiteinde van de doorn dood is gegaan zodat het harder en scherper is. De doorn in deze foto is niet verbonden aan het hout ... maar je kan aan het hout een zeer kleine hoeveelheid Pine hars- lijm doen om de doorn minder onhandig vast te binden. Maak een lengte van zeer dunne touw (brandnetel) of u kunt gewoon gebruik maken van een normaal touwtje. Plaats de doorn door het oog aan het uiteinde van het touwwerk. Hopelijk laten de volgende foto's zien hoe je de doorn aan het hout vastzet. verder wikkelen de draad rond de steel van de haak en vervolgens maak het af voorbij het einde onder de laatste paar wraps en trek het strak. Het zou beter zijn geweest om de top in te snijden van de haak, zodat het gemakkelijker is om het visdraad te bevestigen. Hier nog enkele andere voorbeelden Veel plezier! Hamster. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Overlever Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Mooi idee, maar laat eens een foto zien met wat je ermee gevangen hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GuywithAplan Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 recht uit het SAS handboek, maar leuk om te doen. zelf ook geprobeert en gebruikt maar een grotere vis dan 8ons breken ze erg snel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb haakjes in mijn BOB zitten en daarnaast stevig ijzerdraad. Van dat ijzerdraad kun je sterke haakjes buigen en de punt slijpen met een slijpsteentje of desnoods op een stoeptegel. Denk dat dat iets meer kan hebben dan zo'n houten haak. Bovendien vindt ik die houten haak veel te groot. Daar zul je niet snel zoetwatervissen mee vangen ben ik bang. Maar de tip op zich is mooi en netjes uitgebreide uitleg met foto's erbij, top! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cyberbeer Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Ik heb gewoon een complete hengel in me BOB met genoeg haakjes. Maar deze informatie is inderdaad handig mocht je in een bepaalde situatie zitten en je toch wilt vissen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
FincaInSpanje Geplaatst: 17 november 2013 Delen Geplaatst: 17 november 2013 Leuk voor als je helemaal niets meer hebt aan visgerei. Maar ik zou eerder een haak van botten maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2013 om eerlijk te zijn heb ik nog nooit het sas handboek onder ogen gehad deze informatie heb ik ophet internet gevonden gr hamster recht uit het SAS handboek, maar leuk om te doen. zelf ook geprobeert en gebruikt maar een grotere vis dan 8ons breken ze erg snel Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2013 natuurlijk heb ik ook haakjes in mijn kit zitten maar de kunst om te vissen als je niks heb is kennis doorn,brandnetelsteel en je kunt in feite vissen Ik heb haakjes in mijn BOB zitten en daarnaast stevig ijzerdraad. Van dat ijzerdraad kun je sterke haakjes buigen en de punt slijpen met een slijpsteentje of desnoods op een stoeptegel. Denk dat dat iets meer kan hebben dan zo'n houten haak. Bovendien vindt ik die houten haak veel te groot. Daar zul je niet snel zoetwatervissen mee vangen ben ik bang. Maar de tip op zich is mooi en netjes uitgebreide uitleg met foto's erbij, top! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
hamster Geplaatst: 17 november 2013 Auteur Delen Geplaatst: 17 november 2013 komende zomer laat ik wat zien Mooi idee, maar laat eens een foto zien met wat je ermee gevangen hebt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.