Vasatus Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Hallo Preppers! Ik heb al in verschillende posts gelezen dat men in hun BOB, INCH of whateverbag een USB-drive hebben zitten met kopiën van belangrijke papieren, familiefoto's en dergelijke en e-books van preppersdingen zoals planten en overleven en etc. Nu vraag ik me af of iemand ook op zo'n USB-drive wetenschappelijke kennis zet? Denk hierbij aan de basis van bijvoorbeeld Wiskunde, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie, Economie, etc. Ik ben zelf erg geïnteresseerd en geïntrigeerd door de wetenschap en het lijkt mij ook van enige levensbelang om de wetenschap ook na een SHTF-situatie "in stand" te houden. Ik hoor graag wat jullie hier over denken; Nooit over nagedacht of volledig overbodig? - Vasatus Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zilver Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 ja dat kan je zo doen, er zijn offline kopietjes van wikipedia bijvoorbeeld en alle klassieke boekwerken waar het copyright af is zijn ook beschikbaar , bijv http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Communicator Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 ja dat kan je zo doen, er zijn offline kopietjes van wikipedia bijvoorbeeld en alle klassieke boekwerken waar het copyright af is zijn ook beschikbaar , bijv http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page Hoppetee, weer een interessante link bij voor de http://prepper.coolstart.nl pagina Thanx Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vasatus Geplaatst: 21 juni 2013 Auteur Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Dat is precies wat ik bedoel, maar doen nog meer mensen dit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Raycoupe Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Dat is precies wat ik bedoel, maar doen nog meer mensen dit? Ik spaar pdf's met allerlei info, 't meeste over overleven, oude technieken, zelfvoorzienend/primitief leven, etc. Pdf's over wiskunde, natuurkunde, scheikunde, etc zit daar niet veel tussen, althans, toepaste technieken wel, maar niet de theorie. Heb jij daar leuke links of pdf's over? Bijvoorbeeld mijn natuurkunde bijbel (nog van de HTS), zou ik niet willen missen, maar is nu twee kilo papier. Of bijvoorbeeld de oude vertrouwde Binas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wafels Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 een usb stickje zou te klein zijn maar ik heb wel een extern schijfje met spullen erop met net als bij jullie van alles waaronder ook hout, metaal bewerking en elektro spul gr wafels Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Basement Steve Geplaatst: 3 juli 2013 Delen Geplaatst: 3 juli 2013 ik print vooral alle documenten af, als er geen elektriciteit zou zijn is het beter om afgeprinte doc's te hebben, eens je ze niet meer nodig hebt kan je het papier nog gebruiken voor andere doeleinden een usb stick heb ik van 16gig met officiele documenten, belangrijke foto's, een leuke film en de top tien beste tracks van elk jaar beginnend van de 50's :-) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.