Ga naar inhoud
GENEGEERD

Off grid tips.


Yakuza

Aanbevolen berichten

Ik zit er over na te denken om een kleine off grid te voorzien in mijn garage die los staat van mijn woning.

In nood zou deze een ijskast en/of diepvries moeten kunnen laten werken voor onbepaalde periode.

Wanneer er niets aan de hand is wat tuin verlichting en een zwembadpomp.

Wat is economisch de beste manier?

Hoeveel zonnepanelen van hoeveel watt heb ik nodig en hoeveel batterijen van hoeveel Ah?

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

is het niet makkelijker om gewoon een groep te creëren waar je koel en ijskast op staat die stand alone en off grid is dan heb je altijd hetzelfde stroom verbruik nu en in shtf situatie ik zou uitgaan van max vermogen van je ijskast en vriezer en accus en panelen daarop aanpassen ik zou ook een kleine windmolen nemen als alternatief voor je panelen verder heb je een omvormer nodig van 12v naar 220v

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop jij blind een paar dure schoenen en ga je thuis kijken of ze aan je voeten passen?? Denk van niet...

 

Begin eens met al het vermogen (Kwh) van de machines op te tellen en doe dat x 1.3 (? is aanname) voor de piekspanningen en je weet ongeveer wat er geleverd dient te worden.

Vanuit daar ga je kijken wat voor panelen en/of windmolen je nodig hebt, niet anders om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...