Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lucht warmte pomp - verwarming zonder gas


Aanbevolen berichten

Wat is een lucht water warmtepomp?

Een lucht water warmtepomp is een elektrisch apparaat dat energie of te wel warmte uit de buitenlucht haalt en maakt hier warmwater van voor centrale verwarming of voor tapwater.

 

 

Alleen hoe je met - 20 warmte uit de lucht haalt en je radiatoren ermee opwarmt is mij niet duidelijk, maar wordt gebruikt in zweden.

 

http://www.csh.nl/warmtepomp-lucht-water-monovalent?gclid=CLDI6YbCz7cCFTMQtAodiSsAsg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Woont je neef in Nederland ? Heeft die ook uitgelegd hoe het werkt, ik wist niet dat je warmte kan onttrekken uit lucht.

 

Toch wordt het in zweden gebruikt.

 

 

Net als Bodemenergie:

 

Bodemenergie is het gebruik van warmte of koude in de ondiepe ondergrond (Aardwarmte wordt gewonnen uit de diepe ondergrond).

Dit zijn duurzame vormen van energie die bijdragen aan besparing van fossiele brandstoffen en op de uitstoot van CO2.

 

Afhankelijk waar je zit in Nederland, boringen van 200 tot 320 meter de grond in :)

Door gebruik te maken van deze bronnen van energie kunnen onder meer gebouwen, woningen, kassen en fabrieken op een duurzame manier worden verwarmd en gekoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Ik heb er eentje in mijn stookhok (olie-cv) staan. Deze gebruikt dus de restwarmte van de CV om mijn warm water op te warmen. Hij is efficient tot ca 5 graden (minimaal dus). Daarom wordt hij vaak in kelders (vaak ook ruimte over) neergezet. Ik ben er nog steeds erg blij mee en heb hem al een aantal jaar. Ik heb trouwens ook een nieuw CV, dus de restwarmte die deze afgeeft is minimaal. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...