Ga naar inhoud
GENEGEERD

Helm van de LIDL


Tom

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ja jongens, en meisjes ik heb er een gekocht, wordt tussen 7 en 8 vanavond al klaargezet. dus kon mooi kiezen en passen (mocht eerst niet, maar was met mijn zoon en zijn vriendin, die eerst lief laten vragen en toen konden ze ons (2 lompe boeren) niet weigeren;)

 

 

Je kunt er altijd weer vanaf op marktplaats, maar dat hoeft echt niet 3 jaar garantie.

Ook nog een zonneschermpje met een draaiknop te bedienen en reserve vizier extra winterkraag, extra wangstukken en dus alles splinternieuw.

en niet te vergeten ventilatie openingen bovenop en in het kinstuk met schuifje open of dicht te doen.

Neem niet de dozen die met plakband dicht zijn geplakt die komen van een ander filiaal. (denk duitsland)

 

In de kleur zwart glans of zwart mat of grijs. Mooi ding met klik systeem (heet dan ook klaphelm) voor de kin rand en vizier en extra zonneklep. Dus nu net zoals de motor politie klik en hup alles omlaag en gassen maar op mijn sparta matic oldtimer, haal zeker 40km/uur

Een bekeuring is duurder. en dat alles voor 50 eurootjes.

 

Dan nog effe iets rechtzetten, mijn bol in 3 uur bereiken is niet helemaal haalbaar ik ben dan op 40km afstand van de lokatie en verlaat dan de autobahn E40 afslag Schwabhausen afslag 247 naar het zuiden dus dan nog 40 km, hier verlies ik tijd maar ben dan wel in veiligheid dan nog eens 30 minuten naar de regio nabij de Schneekopf ongeveer 800 tot 1000 meter hoogte.

 

Inderdaad om het gemiddelde te halen van 183km moet je de lange stukken 230km/ uur aanhouden dat is dan tot de afslag waar ik de E 40 verlaat en de afslag naar het zuiden neem en kan alleen onder goede omstandigheden, dus in alle vroegte of een rustige nacht. dan kom in op 4 uurtjes in totaal.:)

Maar na 3 uur ruim in veiligheid wat hoogte betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op een bromer 100 rijden vind ik toch niet zo een geweldig idee:) heb hier nog een mooie moto jas liggen hij mist aleen een linker eleboog :) crash met opgefockte 50cc. maar belangrijker zuipen dat die doen zeker al je een brommer opfockt ga je van naftstatie tot naftstatie rijden. investeer dan beter in een oude 125 ga je gemakelijk 100 mee en is er voor gemaakt. ook wil ik aanraden in een shtf rij geen 100 je kan je die benzine niet permiteren rij 100 waneer het moet maar 50 waneer het kan je gaat trager maar komt verder.een 125 kan eneens ook wat meer dragen als een brommer

 

over de helm alles is beter als niets. beste waje kan doen is een custom laten maken ben je paar 1000 eurotjes kwijt. het domste daje kan doen is geen helm hebben.

 

mvg mt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een ongelukje meegemaakt. Een schuiver bij lage snelheid, door onverwachte ijzel. Blij dat ik een helm ophad, ook al ging ik nog geen 30km/u, en was ik de enige op de weg op dat moment. Kennis had ongeluk meegemaakt. Geen voorrang gekregen, moest noodstop maken en gleed met zijn helm tegen/onder de velg van de auto. Kan je nagaan als we geen helm ophadden. Ik zal ook gelijk zeggen, dat wij ook altijd heel stevige kleding dragen. De jas waarmee ik onderuit ben gegaan, is vrijwel niets aan te zien.

 

Helm, EN goede kleding worden vaak vergeten, om in te investeren, maar redt wel je leven!!

Ik raad wel aan, als je met meerdere gaat rijden, om een helm te nemen waar je radio/porto oor/microfoon in kwijt kan.

 

Ik heb ook brommers opgevoerd/ontgrensd, en de meeste redden 65-80 km/h wel met 50cc, zonder te gaan zuipen. Sterker nog, de meeste gaan er nog ietsje zuiniger van rijden, volledig ontgrensd en goed afgesteld. Dat laatste vergeten ze wel eens. Goede uitlaat (toerental/vermogen), carburateur afstellen, juiste overbrenging en de goede vonktiming bij je squish doen wonderen. (Je wilt geen kloppende motor)

Ik heb bijv een Tomos automaatje gehad, reed prima 65-70 km/u en nog steeds 1 op 45 qua verbruik. Trok de originele, en wat opgevoerde scooters er nog uit.

Schakelbrommers, en direct injectie 2 takt halen 80+ km/u wel, zonder te gaan zuipen.

Ik heb nu een snorscootertje, maar als ik sneller weg moet zijn dan nu legaal is toegestaan, gaat die ook ontgrensd worden.

Uit mijn brommerperiode heb ik nog een helm liggen. Just in case. Als ik boven de 40 km/u ga rijden, in een SHTF situatie, doe ik wel een helm op. Sowieso, in een SHTF is in bepaalde gevallen een helm wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...