vheeswijk Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Wat is de angst van de meeste mensen, je huis of schuilplek word door een of andere onverlaat aangestoken. Hout brandwerend maken, door het te impregneren met waterglas kan veel leed voorkomen, een paar minuten kan al veel uitmaken of je levend weg komt. Hout kun je beplakken of zelfs behangen met aluminium folie. Dit werkt sterk brandvertragend. Bij lange blootstelling aan vuur zal door de hoge temperatuur methanol en andere brandbare gassen en dampen vrijkomen en door de aluminium-folie heenbreken en ontbranden (houtvergassing). Het hout zelf zal verkolen. Om een indruk te krijgen hoe het werkt: beplak een stuk hout met Al-folie (alleslijm) en gooi dit in een houtvuur. Het geeft inderdaad een opmerkelijke brandvertraging. Leuk om mee te experimenteren. vheeswijk (chemicus) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Hee! Ik neem alleen maar sterretjes mee! geen herhaling van Enschede! (pff dat rijmt, lijkt wel sinterklaas) Bewaar je sterretjes en smelt ze waterdicht in met een stormlucifer in een rietje. Sterretjes zijn uitstekende signaalgevers 's nachts en zijn vanaf zeer grote afstand goed te zien (v.g.l. spiegels overdag). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Sorry ik kom er nu pas tussen . Maar wat is waterplas . Nog nooit van gehoord . Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flos Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Sorry ik kom er nu pas tussen . Maar wat is waterglas . Nog nooit van gehoord . Grt Geert Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yin en yang Geplaatst: 24 januari 2013 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Hey, @vheeswijk, Leuk dat je chemicus bent, altijd handig. Had zelf ook graag wat meer daarvan geweten, was meer bouw, en auto wereld. @Geert Waterglas is een oud impregneer middel, om muren of kelders waterdicht te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
vheeswijk Geplaatst: 24 januari 2013 Delen Geplaatst: 24 januari 2013 Sorry ik kom er nu pas tussen . Maar wat is waterglas . Nog nooit van gehoord . Grt Geert Natron waterglas is een oplossing van natrium silicaat (Na2SiO3) in water met tal van toepassingen in de industrie. Google natronwaterglas. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.