Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Mijn bak is een 7L bak. Wat voor merk weet ik niet meer, bon al weggefl..... en aan de piepschuimen bak kan ik het niet zien en op de site waar ik het gekocht heb, staat ie niet meer. Héééé dat is ook toevallig? Not. Het was waarschijnlijk einde productielijn of zo. Of oude lading. Ligt jouw onderlaag helemaal verdeeld in je bak of kun je ruim je vinger tussen de rand van dat mestspul doen? Ik krijg bij die van mij het idee dat ik een uitgedroogde vierkante klont stropaardenmest heb en ik kan ruim 2 vingers tussen de vierkante klont en het piepschuim steken aan 1 kant. Net alsof het ingedroogd is. Afijn vandaag zag ik 1 witte draad wat ik echt onder mycelium versta. Het sal wel reg kommen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Geen idee hoeveel liter die bak heeft. Maar de piepschuimenbak is mooi opgevuld. Ruimte ertussen duidt op uitgedroogd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 Geen idee hoeveel liter die bak heeft. Maar de piepschuimenbak is mooi opgevuld. Ruimte ertussen duidt op uitgedroogd. Yep dat vermoedde ik al. Dát en het feit dat het nu niet meer op hun site staat, daar haal ik uit dat het oude meuk is. Ik had al geklaagd, ik ga er nu maar weer een mailtje aan wagen. Het is maar een tientje (nog niet eens) maar dat is gewoon niet netjes. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 4 december 2012 Delen Geplaatst: 4 december 2012 nee daar klopt niks van Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 9 december 2012 Delen Geplaatst: 9 december 2012 Vandaag dag 5 van de kweekset. Ik zie an de randen al witte draden omhoog komen. Ziet er goed uit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Vandaag dag 38764846736275934598454594 en er zit eindelijk, eindelijk een minibolletje in. Eentje. Toch nog. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 we houden hoop Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 12 december 2012 Delen Geplaatst: 12 december 2012 Don't trust the hope, it has forsaken this country. (Lotr) Of moet ik zeggen it has forsaken my mushrooms. Maarrrr hiephiephoera, doe ik net de doos open zitten er ineens 3 vette witte dikke in! Echt al een cubieke cm maar dan rond. Alleen lijkt het net alsof ze op de kop staan. De basis is veel boller en dikker dan wat er bovenop staat. Verder meer witte speldenknopjes aan de horizon, dus wie weet. Eindelijk wordt het leuk! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 En vanmorgen staan er ineens vier echt beginnende paddenstoelen. Gisteren waren ze bol van onderen en minder bol van boven, nu zijn het echt al jonge paddenstoeltjes. Totaal een cm of 2 hoog, groeien razendsnel nu! Ik houd ze wel op 25 graden en niet op 18 graden omdat de andere kleine knopjes zich nog moeten ontwikkelen en het zo'n vertraging heeft opgelopen. Hoe is het bij jou @Fluitketel? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Hier langs de randen mooie mycelium Heb de deksel moeten omkeren en daar water in moeten doen en verder de bak nu laten staan tot dag 19 dan zouden er champignons moeten komen. Nog 9 dagen. Lol @Blik(voer) op oneindig zo blijft het wel spannend he champignons kweken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Klinkt goed bij jou binnen 9 dagen. Ja een leuk avontuur, jammer dat het zo verrotte lang duurde bij mij en de bende er zo uitgedroogd uitziet, maar met heel veel water lijkt het goed te komen. Als ze in hetzelfde tempo doorgroeien dan kan ik morgen vier gebakken champignons op toast eten! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 oo lekker (te weinig woorden) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teotwawki Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Heb in oktober veel paddestoelen geplukt in Frankrijk.....vooral de Pieds de Mouton waren ongelofelijk lekker....ik heb kilo's geplukt in vrij korte tijd....zie ik ze gisteren bij de biowinkel liggen voor 59 euro per kilo.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 @Teotwawki, soo dat had je eerder moeten weten. Nu contacten met die biowinkel leggen. Doe je het je volgende vakantie weer, dan heb je je reiskosten eruit. Ik ben benieuwd hoeveel mijn halffailure project gaat opleveren en kosten. Arbeidsloon niet meegeteld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 @Teotwawki, soo dat had je eerder moeten weten. Nu contacten met die biowinkel leggen. Doe je het je volgende vakantie weer, dan heb je je reiskosten eruit. Ik ben benieuwd hoeveel mijn halffailure project gaat opleveren en kosten. Arbeidsloon niet meegeteld. offtopic Ik had vroeger een deal met een tuincentrum naast het huis van mijn ouders. Als wij op vakantie gingen nam ik heel veel hele grote dennenappels mee. En dan heb ik het over dennenappels van 20 cm ofzo. Hij kocht die van mij en bewaarde ze vervolgens voor de kerststukjes om ze dan voor heel veel te verkopen. Vond ik als kind een super deal. offtopic uit @Blik(voer) op oneindig misschien grappig om eens te wegen hoeveel kilo champignons er uit jou komen intotaal. Doe ik het ook. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 offtopic Ik had vroeger een deal met een tuincentrum naast het huis van mijn ouders. Als wij op vakantie gingen nam ik heel veel hele grote dennenappels mee. En dan heb ik het over dennenappels van 20 cm ofzo. Hij kocht die van mij en bewaarde ze vervolgens voor de kerststukjes om ze dan voor heel veel te verkopen. Vond ik als kind een super deal. offtopic uit @Blik(voer) op oneindig misschien grappig om eens te wegen hoeveel kilo champignons er uit jou komen intotaal. Doe ik het ook. ja. ga ik doen. Goed dat je het nog even zegt. Ik meet namelijk ook de elektriciteit die ik kwijt ben om het te verwarmen. Hoe houd jij de temperatuur constant? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Ze staan bij mij gewoon in de keuken. Volgens de omschrijving moeten ze nu tussen de 16-18 graden staan. Bij ons in huis is het niet warmer dan 18 graden dus dat zit goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 14 december 2012 Delen Geplaatst: 14 december 2012 Hoe heb je het de eerste dagen dan continu op 20-25 gehouden? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Teotwawki Geplaatst: 15 december 2012 Delen Geplaatst: 15 december 2012 @Teotwawki, soo dat had je eerder moeten weten. Nu contacten met die biowinkel leggen. Doe je het je volgende vakantie weer, dan heb je je reiskosten eruit. Ik ben benieuwd hoeveel mijn halffailure project gaat opleveren en kosten. Arbeidsloon niet meegeteld. In Frankrijk kun je ze bij geselecteerde opkopers kwijt die betalen 5 tot 7 euro...tussenhandel verdient eraan en de eindverkoper neemt een flink (bederf) risico....nee, ik vind het leuk om te doen beetje rondlopen in de natuur....heeft iets van jagen, maar dan zonder te doden...die paddo's die je plukt zijn anders 3 dagen later verrot of opgegeten door de "limasses"....iedereen griezelt altijd als ik het over paddo's plukken heb....is echter niks links aan....ik heb het in Frankrijk van mijn buurman geleerd die het weer van zijn vader geleerd heeft....het is ook helemaal niet moeilijk ....je plukt gewoon de meest voorkomende en lekkere....eekhoorntjesbrood, schapenvoetje, catharel, hoorn des overvloeds...waar absoluut geen "confusions" mogelijk zijn.....2 jaar terug is er in Nederland nog iemand overleden die van een "deskundige"kennis een veld champignon kreeg....bleek een knolamaniet te zijn...kerel was binnen 24 uur overleden.....nooit aan riskante paddo's beginnen , kan er niks gebeuren.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @Blik(voer) op oneindig misschien grappig om eens te wegen hoeveel kilo champignons er uit jou komen intotaal. Doe ik het ook. En gisteren de eerste lading gegeten. Ze waren in een paar dagen enorm geworden. Je moet ze eigelijk oogsten als de kap nog rond is en je de lamellen nog niet kunt zien, maar het ging zo snel dat gisteren avond er 3 richting 10cm hoog gingen en de hoeden al open aan het vouwen waren en zo groot waren als een vrouwenhandpalm! Dus 3 geoogst en gewogen, dat was 102 gram bij elkaar. En ze waren helemaal gaaf. Spierwit, geen korreltje aarde, superzacht. Gebakken met kerry en een uitje. Kwijlen! En hoe gaat het bij jou? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @Blik(voer) op oneindig De aarde is al mooi aan het wit worden. En aan de randen zag ik heel voorzichtige kleine champignonen kopjes verschijnen. Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste dagen ze niet op 20-25 graden heb gehouden. Met de gedachte dat ze in de klas ook niet op 20-25 graden zijn geweest en daar ook heel goed is gegaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 @Blik(voer) op oneindig De aarde is al mooi aan het wit worden. En aan de randen zag ik heel voorzichtige kleine champignonen kopjes verschijnen. Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste dagen ze niet op 20-25 graden heb gehouden. Met de gedachte dat ze in de klas ook niet op 20-25 graden zijn geweest en daar ook heel goed is gegaan. Kennelijk is die 25graden dan niet zo hard nodig. Ik houd het nog wel steeds met een thermostaat zo rond de 20 nu. Het stik aan een kant van de witte spikkelbolletjes alleen die zitten er al net zo lang als degene die ik gister geoogst heb. Ik vrees met grote vrezen. Dat het bij jou netjes helemaal wit doortrekt klinkt voorbeeldig! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Ik zal eens een foto maken. *edit* foto Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Blik(voer) op oneindig Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Leuk. graag. Ik heb een hele serie, maar geen idee hoe ik dat hier moet inplakken? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluitketel Geplaatst: 18 december 2012 Delen Geplaatst: 18 december 2012 Je kan foto's uploaden met bijvoorbeeld photobucket. Dat programma gebruik ik iig. Zodra je een foto hebt geupload krijg je een hele serie met linkjes te zien en daar kies je er eentje uit. Die kun je dan hier in het berichtje plakken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.