Bobbieentito Geplaatst: maandag om 17:23 Geplaatst: maandag om 17:23 Ik ben in Gouda en wil graag in contact komen met gelijkgestemde mensen. Als er iets gebeurt, is een sterke gemeenschap van levensbelang. We moeten elkaar kunnen helpen met medische zorg, voedsel, bescherming, enzovoort. Als iemand een schuilplaats of een stuk grond heeft en op zoek is naar mensen die willen bijdragen, dan zouden we de krachten moeten bundelen. Misschien kunnen we samen zo'n plek voorbereiden met voldoende voedsel, wapens, medicijnen en vooral de juiste kennis en vaardigheden. Is er iemand die openstaat om met elkaar in contact te komen? Voedselvoorziening is mijn sterke punt, en ik bied graag hulp aan waar dat verder nodig is. Ik heb een familie van 3: Man (zwarte band judoka), kind (16) en mezelf, 55, maar heftig! 1 Quote
Roel Geplaatst: maandag om 19:37 Geplaatst: maandag om 19:37 Eh... vanwaar die opsomming van je "skils" Ik ben bang dat er hier maar weinig mensen rond hangen die het belangrijk vinden welke kleur band je hebt en hoe "heftig" je bent. Heb het eens over je vaardigheden. Wat kun je, behalve vechten. Touw maken? Huiden looien? Been bewerken? Smeden? Tuinieren? Iets,wat dan ook, zou al helpen om een beetje een idee te krijgen over wat je/jullie willen en kunnen. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: dinsdag om 11:46 Geplaatst: dinsdag om 11:46 Welkom op het forum @Bobbieentito . Goed dat je je hier meldt en wilt meedenken over samenwerking. Een gemeenschap kan inderdaad veel betekenen, maar meestal beginnen we hier wat kleiner en praktischer: eerst kijken wie welke kennis of vaardigheden heeft, en van daaruit verder bouwen. Je noemt voedselvoorziening als sterk punt — dat is waardevol. Misschien kun je iets meer vertellen over je ervaring daarin? Tuinieren, conserveren, wildplukken, voorraadbeheer… dat soort dingen vinden mensen hier interessant om te weten. Wat betreft grotere plannen zoals schuilplaatsen of grond: dat komt soms ter sprake, maar meestal pas nadat mensen elkaar beter kennen. Het werkt vaak beter om eerst rustig contact te leggen en te kijken of er een klik is. Trouwens ik vind die wel een sterk punt van je "We moeten elkaar kunnen helpen met medische zorg," Want onder de preppers word daar te weinig aan gedacht, al men met een beste shtf komt te zitten, staat de hedendaagse mens behoorlijk voor aap want alle vertrouwen word gesteld in de moderne medische zorg van tegenwoordig, en is men op dat verschrikkelijk daar van afhankelijk geworden, vroeger wisten veel mensen of families zich heen goed te redden men wist veel van wat ze uit de natuur konden halen om van dingen te genezen, wilde groenten te eten om preventief tegen ziekten, ja de mens op dat gebied labiel geworden, staat er veel erger voor dan de wilde dieren die in een uitstekend natuur gebied zich heel goed stand kunnen houden, en mens is daar bij vergeleken een eitje, een snotneus zonder zakdoek. De medische zorg is verschrikkelijk achter uitgegaan het gaat niet meer om de mens maar om het geld, en ondertussen word mens dom gehouden en en word uitgelachen als hij op zij een andere weg zoek om te genezen zonder, de verdovende en ziek makende medicatie, het ene geneest en je krijgt er andere aandoeningen bij, en daar krijg je dan ook weer medicatie voor het is als een domino effect. Quote
Panoramix Geplaatst: woensdag om 16:51 Geplaatst: woensdag om 16:51 @Roel Er staat…… ik heb een man met zwarte band 😉 anyway welkom Bobbie en tito ik zit in Brabant Quote
Roel Geplaatst: woensdag om 16:59 Geplaatst: woensdag om 16:59 Ik bedoelde het in algemene zin, Ik heb gewoon kleine bedenkingen bij iemand die dit zo expliciet naar voren brengt. Wat voegt het toe. Het voedsel vergaren en medicijnen vind ik vele malen belangrijker. Maar uiteraard, welkom. Quote
Smoke Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Op 27-7-2026 om 19:23, Bobbieentito zei: Ik ben in Gouda en wil graag in contact komen met gelijkgestemde mensen. Als er iets gebeurt, is een sterke gemeenschap van levensbelang. We moeten elkaar kunnen helpen met medische zorg, voedsel, bescherming, enzovoort. Als iemand een schuilplaats of een stuk grond heeft en op zoek is naar mensen die willen bijdragen, dan zouden we de krachten moeten bundelen. Misschien kunnen we samen zo'n plek voorbereiden met voldoende voedsel, wapens, medicijnen en vooral de juiste kennis en vaardigheden. Is er iemand die openstaat om met elkaar in contact te komen? Voedselvoorziening is mijn sterke punt, en ik bied graag hulp aan waar dat verder nodig is. Ik heb een familie van 3: Man (zwarte band judoka), kind (16) en mezelf, 55, maar heftig! Welkom! Ik denk dat vooral 1 ding belangrijk is WSHTF, dat je bij je buren eropaan kunt. Belangrijk is om met je familie en vrienden af te spreken waar je elkaar treft in geval van nood en elkaar vast houdt. Je buren en wijkgenoten zullen meestal de eersten zijn met wie je verder contact hebt en eventueel een plannen campagne kunt maken. "Een goede buur is beter dan een verre vriend" heeft ooit in een flat gehangen waar ik als kind woonde in een achterstandswijk. Altijd onthouden... Quote
JJ&A Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 1 uur terug, Smoke zei: Welkom! Ik denk dat vooral 1 ding belangrijk is WSHTF, dat je bij je buren eropaan kunt. +Eerlijk gezegd en kort door de bocht, wij als hecht stel 70+ en verknocht aan elkaar hebben in ons leven nog nooit iemand mee gemaakt die je 100% kan vertrouwen. En wie gaat nooit iets doen waar van je later denkt, hoe heb ik dat nu kunnen doen, en je bent ook de mist in gegaan. Een advies voor allen houd je preppen voor je zelf laat anderen niet merken dat je goed bent voorzien en je handig bent, want dan heb je geen verberg van de gasten, vooral als de SHTF behoorlijk los barst dan verander vrij wel elk mens in iets wat je nooit zou verwachten. 1 uur terug, Smoke zei: Belangrijk is om met je familie en vrienden af te spreken waar je elkaar treft in geval van nood en elkaar vast houdt. Je buren en wijkgenoten zullen meestal de eersten zijn met wie je verder contact hebt en eventueel een plannen campagne kunt maken. "Een goede buur is beter dan een verre vriend" heeft ooit in een flat gehangen waar ik als kind woonde in een achterstandswijk. Altijd onthouden... Ja dat was heel vroeger die tijd hebben wij ook mee gemaakt, maar de wereld is totaal veranderd, vrijwel over de hele wereld. 2 uren geleden aangepast door JJ&A Quote
Smoke Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 22 minuten geleden, JJ&A zei: +Eerlijk gezegd en kort door de bocht, wij als hecht stel 70+ en verknocht aan elkaar hebben in ons leven nog nooit iemand mee gemaakt die je 100% kan vertrouwen. En wie gaat nooit iets doen waar van je later denkt, hoe heb ik dat nu kunnen doen, en je bent ook de mist in gegaan. Een advies voor allen houd je preppen voor je zelf laat anderen niet merken dat je goed bent voorzien en je handig bent, want dan heb je geen verberg van de gasten, vooral als de SHTF behoorlijk los barst dan verander vrij wel elk mens in iets wat je nooit zou verwachten. Ja dat was heel vroeger die tijd hebben wij ook mee gemaakt, maar de wereld is totaal veranderd, vrijwel over de hele wereld. Nou.... Ik heb jaren geleden een grootschalige stroomuitval gehad en samen met de buren hebben wij wel met elkaar kunnen bespreken hoe wij een oogje voor elkaar in het zeil gaan houden. Nu ook met inbraken en vakanties. We hebben elkaars sleutels of houden elkaar via de app op de hoogte. Ik geloof dat veel mensen van goede wil zijn en deugen. In ieder geval in mijn kringen. Ik kan natuurlijk niet voor anderen spreken. Maar ik heb wel geleerd dat je terugkrijgt wat je geeft... Welnu, idd niet praten over preppen met anderen, maar gewoon doen. Tenzij men echt is geïnteresseerd. Dan informeren en ondersteunen 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) Bij mij is het waarschijnlijk ook omdat ik er uit zie als een Turkse man haha dat denken de Turkse mensen zelf ook over mij wat een bak, ik heb een kleurtje van mijn vader maar heb alle trekken van mijn moeder die echt niet bruin kon worden. Ik ben overal mijn hele leven al gediscrimineerd, al van af klein kind werd ik in het dorp al uitgescholden voor neger, en met mikpunt op de lagere school door de kinderen en leerkracht die mij zwaar heeft mishandeld, met de kinderen er bij twee jaar lang, heb het nooit aan mijn ouders verteld, die hadden al te veel problemen en wilde hun er niet mee belasten, mijn gevaarlijke vader had hem ook af gemaakt. Heel vaak verhuist wegens ernstige discriminatie, door buren die vaker mensen hadden weg gepest, soms hadden we alleen een huurhuis in een ouderen flat bekeken, en massaal heden de mensen de woningstichting op gebeld we willen hier geen Turken hebben en we zijn er uiteindelijk weg gepest. Als minima kom je vaak in de goedkopere woningen terecht waar pesten en treiteren normaal is, dat deden ze al op de scholen, en werden er door de jaren heen steeds meer bedreven in. Ik laat het maar even zo want de rest is helemaal een verschrikking. Maar wij als stel hebben elkaar helemaal gevonden, het is een wonder op zich dit spookje moet blijven bestaan. We hadden mensen zoveel te bieden maar ze zijn het niet waard. De beste mensen zijn we tegen gekomen onder de preppers, dat zijn de krenten uit de pap, waar ik me graag voor inzet. 1 uur geleden aangepast door JJ&A Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.