Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben in Gouda en wil graag in contact komen met gelijkgestemde mensen. Als er iets gebeurt, is een sterke gemeenschap van levensbelang. We moeten elkaar kunnen helpen met medische zorg, voedsel, bescherming, enzovoort.

Als iemand een schuilplaats of een stuk grond heeft en op zoek is naar mensen die willen bijdragen, dan zouden we de krachten moeten bundelen. Misschien kunnen we samen zo'n plek voorbereiden met voldoende voedsel, wapens, medicijnen en vooral de juiste kennis en vaardigheden.

Is er iemand die openstaat om met elkaar in contact te komen? Voedselvoorziening is mijn sterke punt, en ik bied graag hulp aan waar dat verder nodig is. Ik heb een familie van 3: Man (zwarte band judoka), kind (16) en mezelf, 55, maar heftig!

• Leuk 1
Voorbereid op noodsituaties: bekijk de noodpakketen Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst:

Eh... vanwaar die opsomming van je "skils" Ik ben bang dat er hier maar weinig mensen rond hangen die het belangrijk vinden welke kleur band je hebt en hoe "heftig" je bent. Heb het eens over je vaardigheden. Wat kun je, behalve vechten. Touw maken? Huiden looien? Been bewerken? Smeden? Tuinieren? Iets,wat dan ook, zou al helpen om een beetje een idee te krijgen over wat je/jullie willen en kunnen.

• Leuk 1
Geplaatst:

Welkom op het forum @Bobbieentito .

Goed dat je je hier meldt en wilt meedenken over samenwerking.

Een gemeenschap kan inderdaad veel betekenen, maar meestal beginnen we hier wat kleiner en praktischer: eerst kijken wie welke kennis of vaardigheden heeft, en van daaruit verder bouwen.

Je noemt voedselvoorziening als sterk punt — dat is waardevol.

Misschien kun je iets meer vertellen over je ervaring daarin?

Tuinieren, conserveren, wildplukken, voorraadbeheer… dat soort dingen vinden mensen hier interessant om te weten.

Wat betreft grotere plannen zoals schuilplaatsen of grond: dat komt soms ter sprake, maar meestal pas nadat mensen elkaar beter kennen.

Het werkt vaak beter om eerst rustig contact te leggen en te kijken of er een klik is.

Trouwens ik vind die wel een sterk punt van je "We moeten elkaar kunnen helpen met medische zorg,"

Want onder de preppers word daar te weinig aan gedacht, al men met een beste shtf komt te zitten, staat de hedendaagse mens behoorlijk voor aap want alle vertrouwen word gesteld in de moderne medische zorg van tegenwoordig, en is men op dat verschrikkelijk daar van afhankelijk geworden, vroeger wisten veel mensen of families zich heen goed te redden men wist veel van wat ze uit de natuur konden halen om van dingen te genezen, wilde groenten te eten om preventief tegen ziekten, ja de mens op dat gebied labiel geworden, staat er veel erger voor dan de wilde dieren die in een uitstekend natuur gebied zich heel goed stand kunnen houden, en mens is daar bij vergeleken een eitje, een snotneus zonder zakdoek.

De medische zorg is verschrikkelijk achter uitgegaan het gaat niet meer om de mens maar om het geld, en ondertussen word mens dom gehouden en en word uitgelachen als hij op zij een andere weg zoek om te genezen zonder, de verdovende en ziek makende medicatie, het ene geneest en je krijgt er andere aandoeningen bij, en daar krijg je dan ook weer medicatie voor het is als een domino effect.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...