mien zuinig Geplaatst: 8 november 2024 Geplaatst: 8 november 2024 Ik ben er nu niet zo fanatiek mee omdat ik genoeg ervan weet denk ik, maar ik heb wel eens een winterlang groente binnengekweekt. Geen moesten die heb ik af moeten staan, maar binnen kan je ook wel wat en niet alleen teamgroenten. En ja of drie geleden had ik paksoi gezaaid binnen, en daar heb ik gewoon drie keer van gegeten met zijn vijven. En nu heb ik dit, dit heb ik ook vaker gedaan maar nu heb ik mijn wortels moeten kopen waar ik het toen zelf opkweekte in de moestuin. Dit is dus binnen gekweekt, voor uitstel voor de oogst zet ik het even op het balkon. Op het balkon staan nog 2 emmers 3 Quote
basha Geplaatst: 9 januari Geplaatst: 9 januari Ik ga binnenkort weer voorzaaien binnen om na een tijdje af te harden en buiten in de moestuin verder te gaan 1 Quote
JJ&A Geplaatst: 13 januari Geplaatst: 13 januari Ha leuk ja dat heb ik ook een keer gedaan best leuk. We hadden Courgettes, paprika, in huis deels laten opgroeien in huis en later buiten geplant rond het grasveldje, en hebben aardig wat geoogst. Ik wil ook graag verschillende zaden kiemen het is verdraait handig om zo verste groenten klaar te hebben staan en het is ook nog eens heel voedzaam. Ook in tijd van de SHTF is het verdraaid handig op zo onzichtbaar voor anderen waardevolle groenten te hebben, ik kan het iedereen aanraden. Doe het wel heel hygiënische ((steriel)) want als je het niet goed doet kan je dodelijke ziekten oplopen. Misschien ziek door taugé maandag 6 juni 2011, 09:46dinsdag 7 juni 2011, 10:56 Veel mensen die ziek zijn geworden door de bacterie, hebben iets gegeten waar taugé in zat. Bijvoorbeeld een salade. Ook in een restaurant waar veel zieke mensen hebben gegeten zat het in het eten. De EHEC-bacterie is gevaarlijk. Er is nog geen medicijn tegen en je kunt er heel ziek van worden. Al meer dan 2000 mensen raakten besmet met de bacterie, en 22 mensen zijn eraan overleden. Alleen mensen die de afgelopen weken in Duitsland zijn geweest, zijn ziek geworden. Quote
Roely Geplaatst: 14 januari Geplaatst: 14 januari EHEC is een E-coli vorm. Je moet dus niet de planten gaan bemesten met je eigen mest😁. We hebben dat duizenden jaren geprobeerd,maar leidde nog steeds tot grote uitbraken van ziektes. Terzijde er zijn wel goede ontwikkelingen om mensen mest weer bruikbaar te krijgen. Vergisting omzetten met algen, fosfor-zouten uit de waterzuiveringskoek enz. Mijn advies blijf bij mest van herbivoren. Wij wonen in Nederland, onze bodem is rijk genoeg. Als je die klimaat gekken hoort zit er al genoeg stikstof in de lucht. Dan is het alleen nog zorgen voor een fosfor bron. Even Serieus in onze ontlasting zitten veel meer ongewenste stoffen dan enkel die poep bacteriën. Ook als je solitair woond zal je je lichaam steeds opnieuw blijven belasten met bepaalde ziekteverwekkers. Plus er bestaat ook nog zoiets als visite die gebruik maken van jouw toilet. Tot slot er zijn ook planten die je niet consumeert gebruik het daarvoor dan. Je kunt alles binnen kweken wat je wil. Je moet dan geen hr+++ glas hebben. En je binnenklimaat is niet altijd optimaal. Quote
mien zuinig Geplaatst: vrijdag om 04:29 Auteur Geplaatst: vrijdag om 04:29 Op 13-1-2025 om 21:35, JJ&A zei: Ha leuk ja dat heb ik ook een keer gedaan best leuk. We hadden Courgettes, paprika, in huis deels laten opgroeien in huis en later buiten geplant rond het grasveldje, en hebben aardig wat geoogst. Ik wil ook graag verschillende zaden kiemen het is verdraait handig om zo verste groenten klaar te hebben staan en het is ook nog eens heel voedzaam. Ook in tijd van de SHTF is het verdraaid handig op zo onzichtbaar voor anderen waardevolle groenten te hebben, ik kan het iedereen aanraden. Doe het wel heel hygiënische ((steriel)) want als je het niet goed doet kan je dodelijke ziekten oplopen. Misschien ziek door taugé maandag 6 juni 2011, 09:46dinsdag 7 juni 2011, 10:56 Veel mensen die ziek zijn geworden door de bacterie, hebben iets gegeten waar taugé in zat. Bijvoorbeeld een salade. Ook in een restaurant waar veel zieke mensen hebben gegeten zat het in het eten. De EHEC-bacterie is gevaarlijk. Er is nog geen medicijn tegen en je kunt er heel ziek van worden. Al meer dan 2000 mensen raakten besmet met de bacterie, en 22 mensen zijn eraan overleden. Alleen mensen die de afgelopen weken in Duitsland zijn geweest, zijn ziek geworden. Tauge krijg ik diarree van en dat staat genoemd op het internet als dat je dat kunt krijgen van tauge, ik heb nog nooit wat gehad van groenten uit de grond of de gekiemde, ik geloof dat niet zo, hoe zouden ze dat toch 50 jaar geleden doen, als je je andijvie niet Waste zat er zand in. 1 Quote
JJ&A Geplaatst: vrijdag om 14:37 Geplaatst: vrijdag om 14:37 10 uren geleden, mien zuinig zei: Tauge krijg ik diarree van en dat staat genoemd op het internet als dat je dat kunt krijgen van tauge, ik heb nog nooit wat gehad van groenten uit de grond of de gekiemde, ik geloof dat niet zo, hoe zouden ze dat toch 50 jaar geleden doen, als je je andijvie niet Waste zat er zand in. Daar in heb je een punt beste @mien zuinig, Maar wat een werk om kiemen uit te spoelen als je het op grond laat kiemen. De heer @vheeswijk zou het kiemen doen in flessen en dit tussen door grondig schoon spoelen en voorzien van schoon water. Misschien is wekflessen iets om mee te proberen want daar krijg je de kiemen makkelijker uit, dan een glazen yoghurt flessen met een brede hals, maar er zijn ook flessen met een nog bredere hals. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.