Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik heb me al vele jaren afgevraagd wat de oorspronkelijke naam is van de koeien.

JJ&A

Aanbevolen berichten

Als we heb nuchter bekijken is een koe een vrouwtjes rund en dat kunnen verschillende dieren zijn, maar je verwacht niet als je bij de slagen op rundvlees vraagt dat je dan een stuk buffel of olifant krijgt.

Tja je hebt er misschien nooit over na gedacht, nu heb ik de kwaal vrijwel bij als stil te sta dus kwam ik vandaag op het idee om de Robot Al de vraag te stellen en ja er kwam aardig wat uit de bus.

Hier alvast een klein voor proefje:

https://

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Maar ik weet nog niet hoe we de koeien bij de juiste naam kunnen gebruiken.

Want de oorspronkelijke dieren zijn uitgestorven, en de dieren die we nu hebben zijn aardig aan gepast, voor ons genoegen en gemak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Ik ben opgegroeid met melkvee (boerenzoon). Maar de historie van koe ken ik eigelijk niet.
We hadden zelf roodbonte koeien.

Dit heb ik op internet gevonden:
Oerrund of oeros,

Koeienrassen (Bos taurus) die op dit moment op de wereld voorkomen, stammen af van gedomesticeerde oerrunderen. Domesticatie van het oerrund vond mogelijk al rond 9000 jaar v. Chr. plaats in het Midden-Oosten en Pakistan, waarmee het rund tot de oudste huisdieren behoort.

Bron: https://www.geologievannederland.nl/fossielen/zoogdier-beschrijvingen/oeros

• Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...