JJ&A Geplaatst: 8 oktober Delen Geplaatst: 8 oktober Als we heb nuchter bekijken is een koe een vrouwtjes rund en dat kunnen verschillende dieren zijn, maar je verwacht niet als je bij de slagen op rundvlees vraagt dat je dan een stuk buffel of olifant krijgt. Tja je hebt er misschien nooit over na gedacht, nu heb ik de kwaal vrijwel bij als stil te sta dus kwam ik vandaag op het idee om de Robot Al de vraag te stellen en ja er kwam aardig wat uit de bus. Hier alvast een klein voor proefje: https:// Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 8 oktober Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober Maar ik weet nog niet hoe we de koeien bij de juiste naam kunnen gebruiken. Want de oorspronkelijke dieren zijn uitgestorven, en de dieren die we nu hebben zijn aardig aan gepast, voor ons genoegen en gemak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 8 oktober Delen Geplaatst: 8 oktober Het is vast een heel oude naam, want in het Engels, Duits, Deens, Zweeds etc, lijkt het allemaal op elkaar. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gerard Geplaatst: 28 oktober Delen Geplaatst: 28 oktober Ik ben opgegroeid met melkvee (boerenzoon). Maar de historie van koe ken ik eigelijk niet. We hadden zelf roodbonte koeien. Dit heb ik op internet gevonden: Oerrund of oeros, Koeienrassen (Bos taurus) die op dit moment op de wereld voorkomen, stammen af van gedomesticeerde oerrunderen. Domesticatie van het oerrund vond mogelijk al rond 9000 jaar v. Chr. plaats in het Midden-Oosten en Pakistan, waarmee het rund tot de oudste huisdieren behoort. Bron: https://www.geologievannederland.nl/fossielen/zoogdier-beschrijvingen/oeros 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
mien zuinig Geplaatst: 29 oktober Delen Geplaatst: 29 oktober Rode vaarsen ik ga zoeken 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.