Ga naar inhoud
GENEGEERD

Petroleum bruikbaarheid


Aanbevolen berichten

Op 15 september 2022 heb ik een goede flinke voorraad petroleum gekocht.
Hoe lang kun je dit gebruiken? Ik wil het gebruiken met een foetsie kampeerkachel om eten te verwarmen.

https://www.karwei.nl/assortiment/karwei-petroleum-1-l/p/B508076
Karwei zegt 36 maanden na openen.. klopt dit? en ik heb nog niks ge-opend

aangepast door reconhell
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 4 weken later...

Ik heb vorig jaar een flinke voorraad petroleum ingeslagen. Wel van een wat duurder “geurloos” merk. 
 

En me door de ‘petroleumboer’ laten vertellen, dat petroleum van de betere soort heel lang (jaren) goed blijft, mits goed opgeslagen: koel en donker. 
 

In oudere petroleum vindt een soort reactie plaats waardoor er bezinksel/slijm in de petroleum komt. Door oudere petroleum door een hele fijne zeef (oude panty werd mij aangeraden) te halen voordat je het in de brandstoftank van je kachel doet, voorkom je problemen.
 

Nogmaals; dit is mij verteld door een ‘petroleumboer’ en ik ga ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat het een broodje aap verhaal is.  Met een nylonkous haal je wellicht wat smurrie tegen, maar de omzetting in de ketens in de petroleum maak je daarmee niet ongedaan. Die veranderen en soms blijft het brandbaar maar het heeft dan met petroleum niet zo veel meer te maken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Pollek zei:

 

In oudere petroleum vindt een soort reactie plaats waardoor er bezinksel/slijm in de petroleum komt.

Ik denk als de olie al in die staat is en je gaat het gebruiken dat het bij verbranding je ook kans hebt dat het behoorlijk gaat stinken, en misschien wel schadelijke stoffen af geeft, maar dat is puur mijn gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...