reconhell Geplaatst: 5 augustus Delen Geplaatst: 5 augustus (aangepast) Op 15 september 2022 heb ik een goede flinke voorraad petroleum gekocht. Hoe lang kun je dit gebruiken? Ik wil het gebruiken met een foetsie kampeerkachel om eten te verwarmen. https://www.karwei.nl/assortiment/karwei-petroleum-1-l/p/B508076 Karwei zegt 36 maanden na openen.. klopt dit? en ik heb nog niks ge-opend 5 augustus aangepast door reconhell Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 5 augustus Delen Geplaatst: 5 augustus Dat kan Karwei wel zeggen en het zal ook wel kloppen. Mijn ervaring is dat de petroleum veel langer mee gaat, jaren langer. Zeker de moderne soorten die zwavelarm zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
reconhell Geplaatst: 5 augustus Auteur Delen Geplaatst: 5 augustus 6 minuten geleden, Roel zei: Dat kan Karwei wel zeggen en het zal ook wel kloppen. Mijn ervaring is dat de petroleum veel langer mee gaat, jaren langer. Zeker de moderne soorten die zwavelarm zijn. https://prnt.sc/kEc_P8UPBYFp Deze heb ik Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 5 augustus Delen Geplaatst: 5 augustus IK gebruik altijd iets als QlIma. Niet goedkoop, maar er is niets wat veel beter is. In lampen en petroleumstellen perfect spul om te branden. En uiteraard in je petro-kachel... 🖕 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Pollek Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus Ik heb vorig jaar een flinke voorraad petroleum ingeslagen. Wel van een wat duurder “geurloos” merk. En me door de ‘petroleumboer’ laten vertellen, dat petroleum van de betere soort heel lang (jaren) goed blijft, mits goed opgeslagen: koel en donker. In oudere petroleum vindt een soort reactie plaats waardoor er bezinksel/slijm in de petroleum komt. Door oudere petroleum door een hele fijne zeef (oude panty werd mij aangeraden) te halen voordat je het in de brandstoftank van je kachel doet, voorkom je problemen. Nogmaals; dit is mij verteld door een ‘petroleumboer’ en ik ga ervan uit dat hij weet waar hij het over heeft. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Roel Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus Ik ga er vanuit dat het een broodje aap verhaal is. Met een nylonkous haal je wellicht wat smurrie tegen, maar de omzetting in de ketens in de petroleum maak je daarmee niet ongedaan. Die veranderen en soms blijft het brandbaar maar het heeft dan met petroleum niet zo veel meer te maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JJ&A Geplaatst: 30 augustus Delen Geplaatst: 30 augustus 17 uren geleden, Pollek zei: In oudere petroleum vindt een soort reactie plaats waardoor er bezinksel/slijm in de petroleum komt. Ik denk als de olie al in die staat is en je gaat het gebruiken dat het bij verbranding je ook kans hebt dat het behoorlijk gaat stinken, en misschien wel schadelijke stoffen af geeft, maar dat is puur mijn gevoel. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.