Ga naar inhoud
GENEGEERD

Touw


Roel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Geplaatst: (aangepast)

Heb je belang Groene bamboe te rooien, in onze wijk zijn heel veel kruiden struiken en bamboe.

De bamboe werd ook gebruikt door een andere hobby tuinder waar meerdere tuintje worden verhuurd.

Dat is even om de hoek.

ย 

Als je een scherp zaag je hebt is het makkelijk te snoeien vlak tegen de grond.

Bamboe hoef je geen bast of taken vanaf te halen het is een mooi product en compact om mee te nemen, ik zou je er wel bij willen helpen, we wonen er niet ver vanaf en lekkere koffie hebben we ook.

ย 

Aan de achter kant van de bamboe daar kijkt geen mens op uit, dus kan de wild groei daar ingeperkt worden.

Ik schat even dat de bamboe zeker drie centimeter dik is, de ander hobby tuinder laat er altijd boontjes bij om hoog groeien, en maakt van alles van de bamboe.

De afval wat er vanaf komt kan je er mooi laten liggen en vergaat weer als voeding.

ย 

Ergens anders in de zelfde wijk heeft iemand aan de zijkant van het huis mooie gele bamboe groeien daar mag je vast we een plantje van hebben en dat kan je dan weer in je bos planten, ze zijn ook prachtig als hengel te gebruiken, mooi dik en lang.

ย 

Dus wat handig is een scherpe zaag, scherp mes om de zij sprieten er af te snijden, handschoenen en een schep, en aanhanger met of zonder dekzijl, of net.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het aanbod @JJ&Aย maar het antwoord is nee. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik dat spul niet kan gebruiken.

Mijn vrouw en ik doen prehistorisch reenactment en maken als zodanig veel gebruik van zelf gemaakt touw.

Dat maken we uiteraard dan van bomen die hier van nature voor komen.

Ik ben bang dat bamboe daar niet helemaal aan voldoet. Nog afgezien van het feit dat bamboe een gras is.ย ๐Ÿ˜Šย 

ย 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Roel zei:

Bedankt voor het aanbod @JJ&Aย maar het antwoord is nee. Niet omdat ik niet wil, maar omdat ik dat spul niet kan gebruiken.

Mijn vrouw en ik doen prehistorisch reenactment en maken als zodanig veel gebruik van zelf gemaakt touw.

Dat maken we uiteraard dan van bomen die hier van nature voor komen.

Ik ben bang dat bamboe daar niet helemaal aan voldoet. Nog afgezien van het feit dat bamboe een gras is.ย ๐Ÿ˜Šย 

ย 

Nee jo ik bedoelde het als bonestaken waar dus bonen bij omhoog groeien, niet om touw te maken, wel eens gedacht aan flas om flastouw te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bonenstaken? @JJ&Aย ?! Weet jij wel hoeveel knotwilgen we hebben staan? EN hoeveel bonenstaken door ieder jaar weer aan groeien?ย ๐Ÿคฃ

Vlas is trouwens prima spul om touw van te maken, werd vroeger wel gebruikt om boogpezen van te maken.

Maar het is ook erg bewerkelijk om van vlas linnen te maken, je wordt al moe als je er aan denkt...๐Ÿ˜Ÿ

DSCF5493.thumb.JPG.e85c1a7419b81e2a953fb30a6ff3a1bb.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
1 uur geleden, Chris zei:

Hier eigen bamboe voorradig, is inderdaad goed te gebruiken in de moestuin. ๐Ÿ‘

ย 

Heb je het ook ergers kunnen winnen of heb je het moeten kopen @Chris

Voor jou geld het zelfde als je er nog wat bij wilt hebben.๐Ÿ˜ƒ๐Ÿ˜‰

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Als je een filmpje zou zien wat ze in de bamboelanden er allemaal van maken, ja het is geweldig spul.

"Moso reuzenbamboe" kan goed in NL groeien en is hier ook tekoop, maar 30 meter hoog groeien doen ze hier nog niet, misschien moet het hier dan eerst nog warmer worden.

aangepast door JJ&A
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...