Ga naar inhoud
GENEGEERD

Je hersens als belangrijkste tool


Gast woodcraftsurvival

Aanbevolen berichten

Gast woodcraftsurvival

Al die gadgets is natuurlijk wel leuk, maar mijn belangrijkste survivalgear is toch wel mijn hersens.

 

"kennis is het beste wat je bij je kunt dragen en het weegt niets"

 

Mijn tip is dan ook " in een boekje lezen is leuk", maar probeer de skills uit. Het is niet erg om een fout te maken, van fouten leer je en misschien komt de kennis en ervaring die voortvloeit uit een fout nog wel eens van pas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Al die gadgets is natuurlijk wel leuk, maar mijn belangrijkste survivalgear is toch wel mijn hersens.

 

"kennis is het beste wat je bij je kunt dragen en het weegt niets"

 

Mijn tip is dan ook " in een boekje lezen is leuk", maar probeer de skills uit. Het is niet erg om een fout te maken, van fouten leer je en misschien komt de kennis en ervaring die voortvloeit uit een fout nog wel eens van pas.

 

Wel grappig dat ik dit nog niet had gelezen en Maar wel net reageerde in het draadje over' geld verdienen aan de crisis' dat kennis macht is... Ben het dus met je eens. Ik ga ook een aantal dingen eerst zelf uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennis zeer handig. Intelligentie ook. Ervaring ook.

Kunnen denken 'outside the box' is onbetaalbaar... zeker als aan de eerdere voorwaarden ook al voldaan is ;)

 

Met nieuwsgierig te zijn als kind met veel verbeelding, ben je op goede weg om dit allemaal te zijn als je een volwassene bent.

 

Dus ja, je hersenen (of je gedachten kracht) is het aller belangrijkste instrument dat wij mensen ter onzer beschikking hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is uiteindelijk de combinatie en ook de geluk factor denk?

 

Alleen hw is niet veel waard, alleen kennis (in een rolstoel bv) wordt moeilijk, mentaal niet weerbaar oeps, verkeerde gok sorrie, dome snee infectie en geen behandeling einde oefening......

 

Je zult aan alles moeten werken voor de beste kansen.

 

Heb ik ooit al eens iets gepost over samenwerking :rolleyes:

 

Grt

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik wil niet te negatief doen of mensen voor het hoofd stoten maar ik denk dat zelfkennis ( een swot analyse van zelf) ook heel belangrijk is.

Veel mensen gaan vanuit dat als het "echt moet" ze van alles kunnen, dwz grenzen verleggen en dat als je echt wilt je alles kun t leren mits je maar lang genoeg oefent.

Persoonlijk denk ik dat dat maar tot een beperkte mate op gaat. Ook als nood aan de man is loop je tegen bepaalde zaken / grenzen aan waar je niet over heen kunt.

Het lijkt mij verstandig om je daar nu al bij stil te staan/ bewust van te zijn.

 

Even een persoonlijk voorbeeldje : ik ben jarenlang met veel plezier rode kruis vrijwilliger geweest, veel op evenementen gestaan ed. durf van mezelf te zeggen dat ik best een goede vrijwilliger was, totdat de AED kwam en we die moesten leren bedienen. objectief gezien is dat helemaal geen moeilijk vaardigheid, gewoon goed luisteren waar je de stickers moet plaatsen, aanwijzingen opvolgen ( daar is het apparaat voor gemaakt ) het lukte me niet om die AED te bedienen, ik blokkeerde gewoon. er is van alles geprobeerd, in een veilige omgeving, met lieve en geduldigde coaches, veel tijd voor vrijgemaakt ed maar het lukte niet.

uiteindelijk heb ik hierdoor ( met pijn in t hart ) moeten stoppen met dit vrijwilligers werk.

 

moraal van het verhaal : ik weet van mezelf dat ik gewoon niet zo "daadkrachtig" ben als ik zou willen, ook niet als het echt moet helaas

met deze wetenschap heeft het voor mij meer zin om te preppen voor een bug-in/ ontwijkend scenario omdat dat mijn kansen daar veel gunstiger liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...