Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oplossing gezocht voor een SHIT probleem


Aanbevolen berichten

ja je kunt het proberen ik ben alleen bang dat de pot niet alle inhoud kan houden als er wat gebeurt en ductape laat los als er vocht bij komt, normaal zit een pot met 4 bouten vast, je kunt dus ook de pot verwijderen en een dikke tegelzoeken het liefst een 40/40 of 30/30 tegel van 8 of 10 cm dik, hier vier gaten in boren en vast bouten op de plek waar de wc stond, de randen goed dicht kitten en voor de zekerheid insmeren met een dikke laag poltech.

 

Goed idee zeg, alleen zijn die bouten volgens mij maar een paar centimeter lang dus 8-10 cm dikke tegel wordt lastig. Als alternatief zou je natuurlijk een stuk metaal kunnen gebruiken. Ik denk dat die opwaartse druk wel zal meevallen als het water/riool uitvalt, misschien een ander verhaal bij overstromingen. Wel is het handig dat je op de plaats van de pot dan je chemische toilet kwijt kunt, dat is toch wat prettiger dan in de huiskamer zitten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
ja ok maar je kunt ook langere bouten pakken ;)

 

Ik heb persoonlijk niet veel ervaring met het vervangen van die slagbouten (of hoe ze ook heten), maar de paar ervaringen zijn slecht: bout breekt af, bout incl deel v/h beton komt los, bout is alleen nog weg te slijpen. Die pot wil je waarschijnlijk kunnen terugzetten dus dan heb je bouten op dezelfde plekken nodig. Als dat niet uitmaakt kun je natuurlijk al een keer de pot eraf halen en wat nieuwe gaten boren, vervolgens de pot weer terugzetten op de oude bouten. Bij SHTF weer loshalen, oude bouten verwijderen (desnoods wegslaan met een moker) en nieuwe (langere) bouten in de eerder geboorde gaten plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom niet makelijk doen en de gaten die in de pot zitten omtrekken op de tegen;)

 

Je zou natuurlijk wel de moeren in die 8-10 cm dikke tegel kunnen verzinken, dan heb je nog wel grip op de bouten. Volgens mij zitten de gaten voor die bouten bij de meeste potten op dezelfde plek, weet iemand dat? Misschien is het een handig prep-item om te verkopen/ruilen: plaatje metaal met voorgeboorde gaten om het riool af te dichten. USP: je haalt de pot weg, plaatje metaal erop en daarop je chemisch toilet: toilet probleem opgelost. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handige kleine oplossingen voor alternatief toilet gebruik... Maar dan kan ik net zo goed een emmer pakken, plastic zak erin, toiletbril van me toilet afschroeven en erbovenop plaatsen.

 

loo.jpg.4a9f8d784cce827e97048d2772d54567.jpg

 

Portable-Toilet-LSS_i_LBM55281Z.jpg.5beb74ef94aa885b2db881f097d089ca.jpg

 

luggable-loo-portable-toilet.jpg.1dba45afaf27d328d164720746e7e932.jpg

 

En idd, purschuim in je toilet spuiten wil je niet de uitwerpselen van je buren en omstreken je huis binnen laten borrelen.

Of goed afdichten met kranten, ik denk dat ik voor klei ga, van die kinderklei dat kneedbaar blijft, kun je het erna weer makkelijk eruit halen als de SHIT voorbij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...